מאסק הכחיש טענות שמתגבשת עסקת AI בין טסלה ל-xAI שבבעלותו

הוול סטריט ג'ורנל טען באחרונה כי השת"פ נרקם כיום ובמסגרתו טסלה תאמץ דגמי בינה מלאכותית של xAI ותחלוק עם מפתחת ה-GenAI נתח מהכנסותיה ● מאסק הגיב בהכחשת הדיווח וקיום הקשר, שעלול לטלטל את טסלה פיננסית

הכחיש שיתוף פעולה בין טסלה ל-xAI. אילון מאסק.

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, הפריך אתמול (א') דיווחים קודמים שטענו כי סטארט-אפ הבינה המלאכותית שלו xAI נמצא בדיונים עם חברת כלי הרכב החשמליים החכמים, שגם אותה הוא מנהיג, לגבי עסקה פוטנציאלית הכוללת חלוקת הכנסות.

הדיווח על העסקה, שפורסם במקור על ידי הוול סטריט ג'ורנל, טען כי רקימת קשר שכזה בין החברות נמצאת בתהליך, ושבמסגרתו טסלה תאמץ דגמי AI מ-xAI ותחלוק נתח מהכנסותיה בתמורה עם מפתחת ה-AI.

לפי ה-ג'ורנל, העסקה המוצעת הייתה כרוכה בכך ש-טסלה תעשה שימוש בדגמי בינה מלאכותית של xAI, כדי להפעיל את תוכנת הסיוע לנהיגה עצמית מלאה (FSD – ר"ת Full Self-Driving) שלה ברכביה, וכנגזרת תחלוק עם מפתחת ה-GenAI חלק מההכנסות שיוווצרו מהשת"פ. בנוסף נטען כי xAI תהיה מעורבת בפיתוח של תכונות אחרות עבור טסלה, כמו עוזר קולי דומה לסירי (Siri) של אפל, ותוכנה עבור אופטימוס (Optimus) – הרובוט האנושי שלה.

"אין לטסלה צורך ללמוד שום דבר מ-xAI"

אלא ש-מאסק עצר את ה"חגיגה" והגיב לדיווחים, כדרכו דרך X – הפלטפורמה החברתית שבבעלותו. לדבריו, על אף שלא קרא את המאמר של הג'ורנל, הרעיון שהחברות שוקדות על חלוקת הכנסות ושיתוף פעולה "אינו מדויק".

בציוץ התגובה ציין המולט-מיליארדר כי "טסלה למדה הרבה מדיונים עם מהנדסים ב-xAI, שעזרו לה להאיץ את השגת ה-FSD ללא פיקוח, אבל אין לה (לטסלה – ג"פ) צורך ללמוד שום דבר מ-xAI". הוא הסביר עוד כי דגמי הבינה המלאכותית שפותחו על ידי xAI גדולים מכדי לרוץ על מחשב ההסקה לרכב של טסלה, והדגיש כי לפיכך אין צורך בשתוף הפעולה המדובר בין החברות.

למרות שבנוסף דווח גם כי xAI שכרה בעבר מספר עובדי טסלה ושמאסק עצמו הפנה אלפי שבבי Nvidia AI מטסלה ל-xAI בשנה שעברה – היזם המפורסם הכחיש לא רק את קיום חלוקת ההכנסות המדווח אלא בכלל את התנהלותה של שותפות פורמלית בין טסלה ל-xAI, וזאת על אף הקשר ההדוק המתקיים, לכאורה, בין שתי החברות.

מעניין לציין כי מועצת המנהלים של טסלה, שלרוב לא ממש מתבלטת כעצמאית במיוחד, לא התייחסה לקורלציה העסקית המתהווה, לכאורה, בין xAI לענקית הרכבים החשמליים. אבל מאידך, כמה בעלי מניות של טסלה הגישו תביעות לבית המשפט של דלאוור, בטענה שהעברת משאבים מחברת כלי הרכב אל סטארט-אפ ה-AI, שלעת עתה לא ממש משגשג, תפגע במשקיעים.

מסתמן כי מאסק הפריך את הדיווח של הג'ורל משום שאינו מעוניין שהקשר בין xAI לטסלה, אם הוא קיים, יחשף, במיוחד בהתחשב בהשפעה הפוטנציאלית של שת"פ שכזה, בעיקר הפיננסי, על טסלה ומשקיעיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים