האמריקנים הפסידו 5.6 מיליארד דולר בשנה בהונאות קריפטו

לפי ה-FBI, חל זינוק של 45% בהיקף הכספים שנגנבו בין 2022 ל-2023 ● הונאות ההשקעות היו הנפוצות ביותר אשתקד, והן הניבו לאזרחי ארצות הברית הפסדים של ארבעה מיליארד דולר

כר פורה להונאות. מטבעות קריפטו.

תושבי ארצות הברית הפסידו יותר מ-5.6 מיליארד דולר בשנת 2023 מהונאות הקשורות למטבעות קריפטוגרפיים – כך לפי דו"ח חדש של ה-FBI, שפורסם אתמול (ב'). הנתון משקף זינוק של 45% בהיקף הסכומים שנגנבו לעומת 2022.

ל-FBI הגיעו אשתקד כמעט 70 אלף תלונות מצד קורבנות של הונאות פיננסיות הקשורות לביטקוין ולמטבעות קריפטוגרפיים אחרים – כך מסרו אנשי הבולשת. תוכנית הרמייה שהייתה הנפוצה ביותר הייתה הונאת השקעות: אמריקנים הפסידו 3.96 מיליארד דולר בשל תוכניות אלה.

"האופי המבוזר של מטבעות קריפטוגרפיים, המהירות של עסקאות בלתי הפיכות והיכולת להעביר ערך ברחבי העולם הופכים את מטבעות הקריפטו לכלי אטרקטיבי עבור פושעי סייבר. מצב זה מקשה על הסיכוי להשבת הכספים הגנובים", כתב בדו"ח מייקל נורדוול, עוזר מנהל מחלקת החקירות הפליליות של ה-FBI.

איך הנוכלים מבצעים את ההונאות?

לפי הבולשת, "לעתים קרובות, נוכלים יוצרים קשר עם הקורבנות שלהם באמצעות אפליקציות היכרויות, או במדיה החברתית. על מנת לבנות אמון, הם פוצחים בקשר למשך כמה שבועות או חודשים לפני שהם מציעים לקורבנות להשקיע במטבעות קריפטוגרפיים". עוד צוין בדו"ח כי "יש פרק זמן מסוים בין תחילת ההיכרות לבין המועד שבו מגיעה, כבדרך אגב, הצעה: 'היי, אני חבר בקבוצה שמשקיעה' או 'אני מכיר מישהו שמשקיע במטבעות קריפטו'. ברגע שמערכת היחסים נבנית, הפושעים משכנעים את היעדים להונאה להשתמש באתרים או באפליקציות מזויפות כדי להשקיע את כספם. לפעמים הם אפילו מאפשרים לקורבנות למשוך סכומי כסף קטנים בשלב מוקדם של ההונאה – כדי שזו תיתפס כלגיטימית".

במקרים אחרים, הקורבנות חווים הונאה כפולה: לאחר שנגנבו מהם כספי הקריפטו, אתרים ועסקים מזויפים מתיימרים לעזור לקורבנות לשחזר את המטבעות הקריפטוגרפיים שהם איבדו.

"תוצאות ההונאות הן מזעזעות", אמרו בכירי הבולשת לתקשורת בארצות הברית. "חלק מהקורבנות מתפתים ליטול הלוואות, ובמקרים גרועים יותר – גם משכנתאות. בחלק מהמקרים, תנאי ההלוואה הבסיסיים גרועים. דפוס פעולה נוסף הוא הגדלת הסכומים המושקעים על ידי הקורבנות, וביוזמתם – באופן ברור ועקבי, עד לאובדן כל החסכונות". הם סיפרו כי היו מקרים שבהם קורבנות הפסידו בן לילה מיליוני דולרים, "אחרי שכמה ימים קודם האתר 'העניק' להם 1,000 או 2,000 דולר בהחזרים כספיים, לכאורה".

בכירים ב-FBI אמרו שהקורבנות של מבצעי הונאה אלה הם אמריקנים בכל הגילאים, אם כי מבוגרים הם הקורבנות הנפוצים ביותר. כך, בשנה החולפת הם הפסידו סכום של 1.6 מיליארד דולר מהונאות קריפטו. הסיבה לכך, ציינו, היא ש-"הם יותר בבית, וכן יש להם יותר זמן פנוי".
חוקרי הבולשת הודיעו בשנה החולפת ​​ל-3,000 אנשים שהם קורבנות של הונאה. באופן לא מפתיע, ל-75% מהם לא היה מושג שהם נפלו קורבן לנוכלויות אלה.

ב-FBI "קוראים לכולם להיות זהירים ביותר כאשר מוצגות בפניהם הזדמנויות השקעה מאנשים שאותם הם לא פגשו מעולם בחיים האמיתיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים