עתידות: ב-2027 מאסק יהפוך לטריליונר הראשון בעולם

רשימת הטריליונרים הפוטנציאליים שפורסמה באחרונה כוללת יזמי טק רבים, ביניהם: מארק צוקרברג, מייקל דל, סטיב באלמר, לארי אליסון, ג'ף בזוס, לארי פייג', סרגיי ברין ו-ג'אנג ימינג

יהפוך לטריליונר הראשון בעולם. יזם הטק אילון מאסק.

אילון מאסק, יזם הטק בעל המוח החדשני שניצב מאחורי החברות טסלה, SpaceX, בורינג, נויראלינק, X (לשעבר טוויטר) ואחרות, נמצא על המסלול הנכון להפוך לטריליונר הראשון בעולם עד שנת 2027, כך חוזה ניתוח של Informa Connect Academy.

המיזמים הטכנולוגיים של מאסק, שהניבו לו צמיחת הון שנתית ממוצעת של 110%, הובילו את היזם הדרום אפריקני במקור, שכיום חי בארה"ב, להיות מי שמוכרז כמוביל במירוץ לקראת המעמד הנחשק והלא ממש נתפש – טריליונר. הקשר ההדוק שלו עם טכנולוגיה חדשנית והפרויקטים השאפתניים שדחף והוליד, בתעשיית החלל, התקשורת הלווינית, האנרגיה, הרכבים החשמליים, המנהור, או אפילו בחיבור שבב מחשב למוח האדם – כל אלו הפכו את מאסק לדמות בולטת בתחום הטק העולמי, אבל גם לכזו שמומחים מוכנים להמר שתהיה המתעשרת הגדולה ביותר של התקופה בפרט, והאדם העשיר ביותר אי פעם בכלל.

בפסגת העושר הזו, במקום השני חובר למאסק גאוטם אדאני, תעשיין ומיליארדר הודי שהוא היו"ר ומייסדה של קבוצת אדאני. אדאני הפך לבעלים של נמל חיפה ב-2022, אחרי שקבוצת אדאני – הנשלטת על ידיו (70%) – זכתה במכרז להפרטת הנמל. לפי הצפי של Informa Connect Academy, אדאני צפוי לעקוב אחרי מאסק ולהגיע גם הוא למעמד של טריליונר עד 2028, וזאת הודות להתרחבות המהירה של הקונגלומרט התעשייתי שלו.

דמות בולטת נוספת ברשימת המתעשרים העתידית המדהימה, שממוקמת במקום השלישי, היא ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה (Nvidia), שהעושר שלו זינק באחרונה בשל הדומיננטיות של החברה בטכנולוגיות השבבים, בעיקר אחרי שהחלה לייצר ולשווק שבבי AI נחשקים.

מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא – החברה האם של פייסבוק, אינסטגרם, אוקולוס ואחרות – מחזיק גם הוא בהבטחה בדרך להפוך לטריליונר, וממוקם בטבלה כטריליונר השישי לעתיד לבוא. אלא שהרגע המכונן הזה של 'צוק', אם יתרחש, יקרה רק בעוד שש שנים, ב-2030.

רשימת 15 האנשים שעתידים להפוך ממיליארדים לטריליונרים.

רשימת 15 האנשים שעתידים להפוך ממיליארדים לטריליונרים. צילום: Informa Connect Academy

10 מתוך 15 המקומות הראשונים – יזמי טק

נציגים נוספים מהגזרה הטכנולוגית מופיעים גם הם בתחזית, אבל הללו יהפכו לטריליונרים רק בשנות ה-30 של המאה הזו – במקום התשיעי נמצא מייקל דל, מייסד חברת המחשבים דל (DELL); במקום העשירי מופיע סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט בעבר; לארי אליסון, מייסד אורקל, מוקם כטריליונר האחד-עשר שיהלך על פני כדור הארץ, אם אכן התחזית תתממש; במקום ה-12 והנמוך מהצפוי, שוכן איל הטכנולוגיה ג'ף בזוס, שייסד את אמזון, שכעת שוויו הנקי מוערך ב-195 מיליארד דולר, לפי מדד המיליארדרים של בלומברג; אחריו מופיעים בזה אחר זה לארי פייג' וסרגיי ברין, מייסדי גוגל; ובמקום ה-15 מתייצב ג'אנג יִמינג, יזם אינטרנט ומיליארדר סיני שייסד את החברה האם של טיקטוק, בייטדאנס (ByteDance).

רק חמישה מבין 15 השמות בקבוצת עילית ספציפית זו של טריליונרים פוטנציאליים אינם שייכים לעולם הטק. כל השאר הן דמויות שממלאות תפקידים המרכזיים בתחום הטכנולוגי. במדיה העולמית נטען רבות שההתמקדות בחדשנות וביוזמות של חשיבה קדימה היא שהניבה עבור אנשים אלה לא רק השפעה משמעותית בתחומם, אלא גם את העושר העצום עוד יכול לצמוח לממדים מפלציתיים של ממש בעתיד לבוא.

הרשימה של Informa Connect Academy כוללת למעשה עוד 15 טריליונרים בפוטנציה, והארגון הסביר את המטודולוגיה שמאחורי ביצוע התחזית, וציין כי: "מתוך 30 אלה, הסרנו את אלה שאין עליהם נתונים זמינים במשך חמש שנים לפחות, ולכן, עבורם איננו יכולים לחשב שיעור צמיחה שנתי ממוצע אמין".

"לאחר מכן חישבנו את קצב הצמיחה הממוצע לשנה עבור כל מי שנמצא ברשימה הקצרה שהתקבלה בחמש השנים האחרונות, והקצנו זאת כדי להניב תחזיות ל-30 שנה. השתמשנו בנתונים האלה כדי לחזות מי צפוי להגיע למעמד של טריליונר ובאיזה שנה", נכתב.

האם מאסק יסתפק בתואר טריליונר או שירצה גם להיות פוליטיקאי?

מאסק, במיוחד, משך ומושך תשומת לב רבה בשנים האחרונות, לא רק בזכות הישגיו פורצי הדרך בחקר החלל והאנרגיה בת הקיימא, אלא גם בזכות אופיו הבוטה והאישיות הציבורית המטרילה-עד-זרא שלו. בנוסף, מאסק אוחז כיום רוב הזמן בתואר האדם העשיר בעולם, וששווי הנקי נאמר ב-237 מיליארד דולר, לפי מדד בלומברג. 

באחרונה צצו סביב מאסק ספקולציות לגבי גיחה פוטנציאלית קרובה שלו לפוליטיקה, וזאת לנוכח דיווחים שהוא עשוי לאחד כוחות עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אם טראמפ ייבחר מחדש לכהן כנשיא ארה"ב הבא.

מאסק כבר הסכים להצעה כללית של המועמד הרפובליקני לנשיאות לשאת תפקיד של מייעץ בתחום הפוליטי, אם אכן טראמפ יכנס לבית הלבן, מתוך כוונה למנף את מומחיותו והשפעתו הרבה על האנושות גם בסיוע לניהול המעצמה ארה"ב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים