"חברות שישקיעו בחדשנות טכנו'-עסקית ישרדו את התקופה המורכבת"

"אלה יעברו לעמוד, על אף המצב, בשורת החברות המצליחות", כך אמר עדי אייל, מנכ''ל קבוצת וואן

עדי אייל, מנכ"ל קבוצת וואן.

"אנחנו מצויים בתקופה כל כך מורכבת, אבל חייבים לשמור על שפיות, לתפקד כרגיל ככל הניתן, ולהמשיך לעסוק בעבודה – מבלי לשכוח את המצב במדינה. המצב הכלכלי לא פשוט, הנתונים המספריים של הגירעון מפחידים ולצערי, תהיה להם השפעה על הכלכלה. המגזר העסקי הוא המקור המרכזי ליכולת המדינה להתמודד עם המצב. הוא יכול להמשיך לתפקד, לייצר, לייצא ולפתח – וזה החוסן האמיתי של ישראל. בתוך המגזר העסקי, הארגונים שישרדו הם אלה שישקיעו בחדשנות ובהתקדמות טכנולוגית, כנגזרת משינוי היעדים העסקיים. אלה יעברו לעמוד, על אף המצב, בשורת החברות המצליחות", כך אמר עדי אייל, מנכ"ל קבוצת וואן (One).

אייל פתח את הכנס שהקבוצה ערכה היום (ג') באולם ג'ונה בנתניה, תחת הכותרת The ONE way to Digital Business Transformation. הנחתה אותו יעל אודם, כתבת החינוך של חדשות 12.

"לעתים", ציין אייל, "הנהלות ארגונים לא מבינות את החשיבות של הטכנולוגיה לשרידות העסקית שלהן. אלה שמשקיעות בטכנולוגיה הן אלה ששורדות לאורך זמן. אנחנו מהווים חלק מההתמודדות של חברות ישראליות עם האתגרים הללו. וואן מונה יותר מ-7,000 עובדים, ביותר מ-20 יחידות טכנולוגיות, והיא מלווה את הלקוחות במסע ההטמעה והיישום של טכנולוגיות מתקדמות. יש לנו 'רוחב פס' מדהים כדי ללוות את הלקוחות בשינוי הטכנולוגי, הדיגיטלי והעסקי שהן עוברות".

ראובן כהן, מנכ"ל חטיבת טרנספורמציה עסקית דיגיטלית ב-וואן.

ראובן כהן, מנכ"ל חטיבת טרנספורמציה עסקית דיגיטלית ב-וואן. צילום: ויקטור לוי

ראובן כהן, מנכ"ל חטיבת טרנספורמציה עסקית דיגיטלית ב-וואן, אמר כי "ארגונים נמצאים בשלבים השונים של תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם. האתגר הגדול הניצב למול המנמ"רים.יות בעידן זה הוא להבין ולפצח את החזון הארגוני, ולעשות זאת יחד עם ההנהלה, תוך הצגת והעמקת הקשר בין מטרות הארגון לחזון ה-IT. יש להבין: השינוי המתרחש בא לידי ביטוי לא בעצם הדיגיטציה של התהליכים, אלא בשינוי של התהליכים הארגוניים עצמם".

לדברי כהן, "טרנספורמציה עסקית-דיגיטלית היא קודם כל ולפני הכול תהליך ארגוני-עסקי אסטרטגי, שתכליתו מקסום העמידה ביעדים עסקיים, ארגוניים ושירותיים, תוך תיקוף יעדים עסקיים, תהליכי ליבה, מבנים ארגוניים, שירותים וטכנולוגיות מעצבות. משיחות שאנחנו עורכים עם לא מעט אנשי IT ומנמ"רים עולה שהקשר בין החזון של ה-IT לחזון העסקי של הארגון לא תמיד ברור לכל. האתגר הוא להבין את החזון העסקי, ואז לבחון מהי הדרך הנכונה לתרגם אותו לעולם ה-IT באופן המדויק ביותר. או אז, ניתן לפרוט את התוכנית למקטעים, ועל בסיסה לתכנן את הביצוע".

"לא מדובר במשימה קלה כלל ועיקר", ציין. "זוהי תוכנית בת כמה רבדים: כיצד לחבר את כל הארגון לתהליך, איך לחבר בין קבוצות שונות בארגון, שבחלקן יש התנגדות לשינוי – למשל ועדי עובדים, עובדים ותיקים, כאלה שחוששים לאובדן המשרה שלהם בגלל ההתקדמות הטכנולוגית ועובדים שההתנגדות שלהם מגיעה בשל שמרנות בסיסית. בכל מקרה, תמיד יש לזכור – שינוי הוא לא דבר קל".

"בעת גיבוש התוכנית אנחנו מתייחסים למספר רב של גורמים, כאשר החשוב שבהם הוא ארגון מוטה נתונים. בנוסף, אנחנו לוקחים בחשבון את הצורך שהארגון, בשלבים שונים, צריך להיות היברידי – זה אומר שילוב עבודה בין ענן למחשוב פנים ארגוני, ובסופו של דבר יש תוכנית שמתורגמת לטכנולוגיה. אנחנו מובילים את התוכנית מההתחלה ועד לתוצר הסופי, ופה היתרון הגדול שלנו, בקבוצת וואן – שבבית אחד יש כמעט את כל הפתרונות, ואנחנו לא נוטים לפתרון כזה או אחר – אלא רק להתאמת הפתרון המתאים ביותר ללקוח. ואם במקרה משהו חסר, אנחנו יודעים להביא גם מבחוץ", אמר.

כהן סיים באומרו כי "אנחנו באים ללקוח הארגוני ואומרים לו: 'נפעל יחד, אתה בחזית ואנחנו מאחורי הקלעים. נביא תובנות ויחד נבנה תוכנית להגעה אל היעד: הכנה של הארגון מבחינת דיגיטל וחדשנות לכמה שנים קדימה'. אנחנו מסייעים לו להפוך את הארגון ליותר טכנולוגי ויותר אג'ילי, כך שבעתיד הוא יוכל לערוך את השינויים המתבקשים בקלות ובמהירות".

האירוע הסתיים בהרצאה של דני קושמרו, מגיש אולפן שישי בחדשות 12, על המלחמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים