קוונטום סורס הישראלית השלימה גיוס בסך כולל של 50 מיליון ד'

כספי הגיוס ישמש את החברה לצורך האצת פיתוחו של מחשב קוונטים פוטוניים ● סבב זה מביא את סך גיוסי ההון של קוונטום סורס לסכום כולל של 77 מיליון דולר

מימין לשמאל: שלומית סמל, סמנכ"לית משאבי אנוש; והמייסדים: גיל סמו, סמנכ"ל פיתוח; עודד מלמד, מנכ"ל; דן חרש, יו"ר החברה; פרופ' ברק דיין, המדען הראשי. קוונטום סורס.

קוונטום סורס (Quantum Source) – המפתחת טכנולוגיה פורצת דרך למימוש מחשבים קוונטים פוטוניים – הודיעה אתמול (ג') כי גייסה 50 מיליון דולר בסבב A.

את הסבב הובילה קרן Eclipse והשתתפו בו Standard Investments, Level VC, ו-Canon Equity כמו גם המשקיעים הקיימים: Pitango First, Grove Ventures, Dell Technologies Capital ו-10D.

סבב זה מביא את סך גיוסי ההון של החברה לסכום כולל של 77 מיליון דולר.

לדברי החברה, ההון שגויס ישמש להרחבת צוות המחקר והפיתוח שלה, ולהשגת יעדים טכנולוגיים משמעותיים שיאפשרו מימוש יעיל של מחשבים קוונטים בעלי מיליוני קיוביטים.

מחשוב קוונטי: יכולות חדשות לחישוב ולהאצת פיתוחים

מחשוב קוונטי מסוגל להאיץ באופן דרמטי את מהירות המחשוב והיקפו, ולבצע חישובים שאינם אפשריים במחשבים קלאסיים, ועל ידי כך להאיץ את פיתוחם של תרופות חדשות, חומרים חדשים ועוד.

מחשבים קוונטיים גדולים, בעלי מיליונים רבים של קיוביטים ויכולת תיקון שגיאות מתקדמת, מהווים מרכיב קריטי ביכולת לממש את הפוטנציאל הטמון במחשוב קוונטי. הדרך המבטיחה ביותר למימוש מחשבים מסוג זה היא מחשוב קוונטי פוטוני, שעלה לכותרות בחודשים האחרונים בעקבות שתי עסקאות ענק: ממשלת אוסטרליה חתמה על הסכם למימוש מחשב קוונטי פוטוני תמורת כ-620 מיליון דולר, ומדינת אילינוי בארה"ב הודיעה על השקעה של כ-500 מיליון דולר במימושה של מערכת דומה.  

ואולם, על אף שהן מהוות את המסלול המבטיח ביותר למימושם של מחשבים קוונטים גדולים, הטכנולוגיות הפוטוניות הקיימות מתמודדות עם בעיות הנובעות מחוסר היעילות הקיים ביצירת הפוטונים הבודדים ושזירתם. מחשב קוונטי פוטוני בעל מיליון קיוביטים יידרש לשטח של כמגרש כדורגל, ויצרוך אנרגיה כעיר קטנה. על אתגר זה עונה הטכנולוגיה שמפתחת קוונטום סורס.

הפיתוח של קוונטום סורס

קוונטום סורס נוסדה בשנת 2021 על ידי מספר יזמים מנוסים מתעשיית המוליכים למחצה ופיזיקאים בעלי שם עולמי: עודד מלמד, מנכ"ל החברה; גיל סמו, סמנכ"ל הפיתוח; דן חרש, יו"ר החברה; ופרופ' ברק דיין, המדען הראשי.

החברה מפתחת טכנולוגיה היעילה בארבעה סדרי גודל מטכנולוגיות פוטוניות אחרות, ומאפשרת מימוש יעיל של מחשבים קוונטים פוטוניים בעלי מיליוני קיוביטים, ויכולת תיקון שגיאות מתקדמת (Fault tolerant).

השיטה החדשנית והייחודית שפיתחה החברה משלבת קיוביטים פוטונים עם קיוביטים אטומיים – אטומים בודדים הלכודים על שבב פוטוני מאפשרים יצירה דטרמיניסטית ויעילה של פוטונים בודדים ושזירתם. שיטה זו מאפשרת את מימוש של מחשבים קוונטים גדולים, בעלי מיליוני קיוביטים, בחדרי שרתים סטנדרטיים, ללא צורך בתשתית מורכבת.

עודד מלמד, מייסד משותף ומנכ"ל קוונטום סורס: "גיוס ההון הוא הבעת אמון בגישה פורצת הדרך שלנו, גישה המאפשרת את מימושם של מחשבים קוונטיים גדולים, בגודל ומחיר נגיש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים