בקרוב: "הדבר הגדול" הבא של OpenAI – המודל החדש Strawberry

Strawberry הוא מודל חדש של בינה מלאכותית יוצרת, שייחודיותו לעומת מודלים אחרים טמונה ביכולת של חשיבה עמוקה, שתאפשר לו תגובות טובות יותר, במיוחד במשימות הדורשות חשיבה מורכבת או רב-שלבית

בקרוב ב-OpenAI: מודל חדש של בינה מלאכותית יוצרת בשם Strawberry.

מודל הבינה המלאכותית החדש של OpenAI, בשם Strawberry, עשוי להגיע מוקדם מהמתוכנן, עם צפי לשחרור "בתוך השבועיים הקרובים", כך על פ דיווח ב-The Information. במקור, החברה תכננה להשיקו במהלך הסתיו, אבל לפי הדיווח, המתבסס על שני מקורות המקורבים לנושא, שחרורו יוקדם.

בחודש שעבר חשף The Information לראשונה ש-OpenAI עובדת על Strawberry, שייחודיותו לעומת מודלים אחרים של בינה מלאכותית יוצרת טמונה ביכולת של חשיבה עמוקה. כתוצאה מכך, זמן התגובה שלו לשאלות והנחיות יהיה בין 10 ל-20 שניות, בניגוד לתגובות הכמעט מיידיות של המודלים הקיימים.

זהו עיכוב מכוון, שנועד לאפשר ל-Strawberry לטפל בכל שאילתה בצורה שיטתית, ובכך להפחית את הסיכוי לטעויות. על ידי מתן זמן ל"מחשבה", OpenAI מקווה ש-Strawberry יספק תגובות טובות יותר, במיוחד במשימות הדורשות חשיבה מורכבת או רב-שלבית. לפי המקורות של The Information, המודל נועד להצטיין בתחומים כמו פתרון בעיות מתמטיות, כתיבת קוד וביצוע משימות עסקיות ממוקדות, כמו יצירת תוכנית שיווק מפורטת.

לפי הדיווח, Strawberry ישולב בתוך ChatGPT, אך זו תהיה אפשרות עצמאית בתוך הפלטפורמה הזו. לא ברור בדיוק איך המשתמשים יוכלו לגשת אליו, אבל אפשרות אחת היא שמשתמשים פשוט יוכלו לבחור Strawberry מתוך רשימה של מודלים זמינים בממשק ChatGPT.

לפי הדיווח, ייתכן גם של-Strawberry יהיה מודל תמחור שונה. בניגוד לדגמי ה-GPT הקיימים, הזמינים בחינם ובאמצעות מנויים, ל-Strawberry יהיה מבנה תמחור המטיל מגבלות על מספר ההודעות שמשתמשים יכולים לשלוח בכל שעה. ייתכן גם שתהיה אפשרות לזמני תגובה מהירים יותר תמורת רמת מחיר גבוהה יותר. בנוסף, מנויי ChatGPT קיימים ככל הנראה יקבלו גישה מוקדמת ל-Strawberry לפני שהוא יהפוך זמין למשתמשים בחינם.

עוד לפי הדיווח, ייתכן שיהיו עדיין כמה מגבלות למודל החדש. ראשית, הוא יוכל לעבד רק שאילתות מבוססות טקסט בעת ההשקה, בניגוד ל-GPT-4o, שהוא בעל יכולות מולטי-מודליות, המאפשרות לו להגיב גם לתמונות.

בנוסף, כמה בודקים מוקדמים דיווחו שלעיתים ל-Strawberry לוקח זמן רב מדי להגיב לשאילתות פשוטות יותר, והשיפור הנתפס באיכות התגובות שלו עשוי שלא להצדיק את העיכובים הארוכים בקבלתן.

בעיה נוספת היא, לפי הדיווח, שעל אף שנועד לזכור שיחות קודמות כדי שיוכל לספק תגובות אישיות יותר, לפעמים Strawberry מתקשה לעשות זאת.

ובכל זאת, כמו בכל מודל AI חדש, תמיד יהיו כמה חבלי לידה, אבל הפוטנציאל של Strawberry הובהר כשהתגלה כאחת הסיבות העיקריות מאחורי ההדחה הקצרה של מנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, בשנה שעברה. ממש לפני פיטוריו של אלטמן, חוקרי AI מסוימים ראו ב-Strawberry, שנקרא אז "Q", כדאגה גדולה בשל יכולותיו המתקדמות. על פי דיווחים באותה תקופה, החוקרים חששו ש-Q מייצג פריצת דרך גדולה במסע לבניית "בינה כללית מלאכותית" וכי הפיתוח שלה מתרחש מהר מדי.

בכל מקרה, נראה ש-OpenAI מתכוונת להמשיך עם Strawberry, והשקתו יכולה לתת לחברה מומנטום רענן במרוץ בין חברות בינה מלאכותית ליצור מודלים חזקים יותר ויותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים