"נשים שורדות זנות ואלימות – יכולות וצריכות לעבוד בהיי-טק"

כך לפי איריס שטרן לוי, מייסדת ומנכ"לית משותפת של המכללהּ - המקדמת תעסוקה לנשים שורדות זנות ואלימות - שערכה אמש (ד') ערב התרמה ● באו לחזק: הדג נחש, סי היימן והלהקה, דורית רביניאן, אליוט וסימה נון

איריס שטרן לוי, מייסדת ומנכ"לית משותפת של המכללהּ - המקדמת תעסוקה לנשים שורדות זנות ואלימות.

"השנה האחרונה הייתה מאתגרת יותר מהרגיל: הנשים שורדות זנות ואלימות שהן סטודנטיות במכללהּ, כולן בעלות פוסט טראומה. המלחמה הציפה את הטראומה חזרה, ופעמים רבות הן היו מאובנות: לא יצאו ולא יכלו לצאת מהבית, פחדו לזוז. מצאנו עצמנו דואגות לצרכים הבסיסיים שלהן – תשלום שכר דירה, אוכל וביגוד לילדים. נשים רבות גם איבדו את מקום עבודתן. לצד הקשיים, פתחנו השנה במכללהּ קורסים של יישומי מחשב, כדי שהן תוכלנה להשתלב ביותר מקומות עבודה. גם נשים שורדות זנות ואלימות יכולות – וצריכות –  לעבוד בהיי-טק", כך אמרה איריס שטרן לוי, ממייסדות ומנכ"לית משותפת של המכללהּ.

טל חמווי, ממייסדות המכללהּ - ארגון שמקדם נשים במצבי זנות ואלימות - ומנכ''לית משותפת של הארגון.

טל חמווי, ממייסדות המכללהּ – ארגון שמקדם נשים במצבי זנות ואלימות – ומנכ"לית משותפת של הארגון. צילום: ניב קנטור

אמש (ד') קיימה עמותת המכללהּ ערב התרמה תחת הכותרת "רוקדות מהפכה". ההכנסות ממסיבת ההתרמה, שנערכה באולם רדינג3 בנמל תל אביב, יוקדשו לחיזוק העמותה, הפועלת ליצירת הזדמנויות בתחום התעסוקה לנשים במצבי זנות ואלימות, באמצעות הכשרות מקצועיות וליווי תעסוקתי.

בערב הופיעו הדג נחש, סי היימן והלהקה, הסופרת דורית רביניאן שתקלטה את האירוע, לצד אליוט (DJ Set) ו-DJ סימה נון. את דברי המשתתפות.ים ליוותה לי דן, שתרגמה אותם לשפת הסימנים, עבור כבדות וכבדי שמיעה.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"הבנו שהדרך לתעסוקה עוברת בהכשרות מחשב בסיסיות", אמרה שטרן לוי, "ופתחנו בכמה הכשרות בתחום. פיליפס מדיקל תרמו לנו את כל המחשוב שבמכללהּ והעניקו מחשב נייד לכל סטודנטית. לצד זאת, פתחנו קורסים בתחומי פייתון ו-QA, כדי לפתוח להן את הדלת לעולם ההיי-טק".

רוקדות מהפכה. מימין לשמאל: DJ סימה נון וסי היימן.

רוקדות מהפכה. מימין לשמאל: DJ סימה נון וסי היימן. צילום: ניב קנטור

להנגיש לימודי מקצוע לנשים במצבי זנות ואלימות

שטרן לוי וטל חמווי הקימו את העמותה ב-2016. מטרת המכללהּ היא להנגיש לימודי מקצוע לנשים במצבי זנות ואלימות. השתיים זיהו צורך בסיסי ברכישת מקצוע, כדי שנשים יוכלו להתפרנס לאחר היציאה מהזנות, עם עזרה אקטיבית לרכישת כלים, ידע, מיומנויות חדשות וליווי תעסוקתי. אלה יאפשרו לסטודנטיות הלומדות בהמכללהּ להשתלב בחברה, לקבל אפשרות לעבוד בעבודות בעלות אופק תעסוקתי, ולהעצים את תחושת המסוגלות שלהן.

עו''ד ליויאן סגל ממשרד מיתר עורכי דין.

עו"ד ליויאן סגל ממשרד מיתר עורכי דין. צילום: תומר יעקבסון

על התורמים לעמותה נמנה משרד מיתר עורכי דין. עו"ד ליויאן סגל מהמשרד אמר: "בחרנו בעמותה כ'שותפת אימפקט'. פרויקט שותפי האימפקט שלנו נועד לבנות שיתופי פעולה עמוקים עם עמותות שמייצרות שינוי משמעותי בחברה הישראלית, ולהעניק להן חבילת סיוע שכוללת תרומה כספית משמעותית, סיוע משפטי פרו-בונו ופעילות התנדבותית. כך, אנו מקווים לייצר אימפקט חברתי משמעותי – כי אנחנו מחויבים לקהילה וחשוב לנו לתרום לחברה בצורה משמעותית: העמותה מבינה את השטח ויודעת לפעול כדי להביא לשינוי אפקטבי וממשי בחייהן של נשים רבות. אנחנו לא רוצים לחלק כיכרות לחם – אלא ללמד אנשים לגדל חיטה, וזה בדיוק מה שעושים במכללהּ, ואנו גאים לתמוך בהן". 

"תמיד יש קושי בגיוס כספים עבור נשים בזנות, כי הן נמצאות בתחתית הסולם של החברה ונעדרות תשומת לב ציבורית, סיכמה שטרן לוי. "אנשים אינם מבינים את הנזקים והקושי המגיעים יחד עם הזנות. ההישרדות היא מאוד קשה עבורן: אנחנו, האנשים הרגילים לא נמצא חנייה ונחוש שהעולם נחרב. הן – שנאנסו על ידי אב חורג בגיל שלוש – חוות טרור ואלימות על בסיס קבוע. לכן חייבים לסייע להן להגיע למקום בו הן יכולות ליטול פסק זמן, ללמוד – ולהתקדם, כי ביומיום הן בלתי נראות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים