OpenAI מבקשת לגייס כ-6.5 מיליארד ד' – לפי שווי של 150 מיליארד

הערכת השווי החדשה של OpenAI, אם אכן תשאר על כנה, גבוהה ב-74% מההערכה שלה כשווה 86 מיליארד הדולר, שהחברה השיגה בהצעת רכש מוקדם יותר השנה

בדרך לסבב גיוס שהוא אפילו ענק משסברו. OpenAI.

OpenAI – חברת הסטארט-אפ הטכנולוגית החדשנית, הידועה בזכות כלי ה-GenAI שלה בכלל ו-ChatGPT בפרט – נמצאת כעת במגעים לגיוס הון משמעותי, במהלך שעשוי לבסס את מעמדה ככוח המוביל את תחום הבינה המלאכותית היוצרת. בגיוס ההון המתוכנן החברה מחפשת דרכים לממן את תוכניות ההתרחבות השאפתניות שלה, וכן את פיתוחם של דגמי בינה מלאכותית חדשים ומתוחכמים, שיוכלו לעלות על האינטליגנציה האנושית, ובעיקר – שיצליחו להתעלות על פני יכולות המתחרים בתחום הלוהט.

רק בשלהי החודש שעבר דיווחנו, בהתבסס על פרסומי הוול סטריט ג'ורנל, כי OpenAI – מהחברות הבולטות בשוק הבינה המלאכותית כיום – נמצאה במגעים לקראת ביצוע סבב גיוס נוסף, על פי שווי שוק של 100 מיליארד דולר. אז דווח כי הסבב אמור להיות מובל על ידי ת'רייב קפיטל (Thrive Capital), שצפויה להשקיע במסגרתו מיליארד דולר, ושאליה תחבור להשקעה שוב מיקרוסופט, שכבר השקיעה 13 מיליארד דולר ב-OpenAI – בכסף ובתשתיות ענן.

אלא שבתוך הזמן הקצר שחלף מאז, הדברים השתנו "מעט" – דיווחים אחרונים של בלומברג והפייננשל טיימס חושפים ש-OpenAI מבקשת לגייס בין 5 מיליארד דולר ל-6.5 מיליארד דולר, וזאת לפי שווי של 150 מיליארד דולר(!), שהוא כמעט כפול מהערכת השווי הקודם שלה, שעמדה על 86 מיליארד דולר. הערכת השווי החדשה של OpenAI, אם אכן תשאר על כנה, גבוהה ב-74% מההערכה שהחברה השיגה בהצעת רכש מוקדם יותר השנה.

הערכת השווי הנוכחית, כך נטען בדיווחים, מעידה ביתר שאת על הצמיחה המשמעותית של החברה וממחישה את אמון המשקיעים בסיכויים העתידיים שלה.

מי המשקיעות האפשריות?

שמות בולטים שצוינו כמעורבים בדיוני גיוס הכספים כוללים שוב את מיקרוסופט, שנחשבת ממש כשותפת החברה עד כה, לצד ענקיות טכנולוגיה אחרות כמו אפל ואנבידיה, כשהאחרונה היא שם שטרם הוזכר בהקשר זה. 

יצוין כי בנוגע ל-אפל, על אף דיווחים ישנים יותר מתחילת השנה שטענו כי הענקית מקופרטינו עתידה להיכנס לשותפות מוצהרת עם OpenAI, שותפות שכזו, או השקעה ישירה מאפל ב-OpenAI, לא הוכרזו בפומבי עדיין. השותפות המדוברת אמנם לא הוכרזה לבסוף רשמית באירוע האחרון של אפל, כפי שצפו אנליסטים, אך עם זאת ברור כי החברות ממשיכות לבחון שיתופי פעולה פוטנציאליים וייתכן שמאחורי הקלעים הולכים ונרקמים ביניהן הסכמים שלא הגיעו לכדי הבשלתה של הודעה ​​קונקרטית. בנוסף, ייתכן שאפל משקיעה בעקיפין באמצעים אחרים הקשורים בפיתוחיה של OpenAI. כידוע, לשתי החברות יש עניין חזק בבינה המלאכותית, ש-אפל מעוניינת לתגבר באמצעותה את מוצריה.

עם זאת, לפי הדיווחים, ת'רייב קפיטל, בראשות ג'וש קושנר, עדיין נחשבת לקרן שתוביל את סבב הגיוס וצפויה להשקיעה בעצמה מיליארד דולר מתוך סכום הגיוס הכולל, כפי שנטען קודם לכן.

הפיכתן לשותפות קידמה במיוחד את הענקית מרדמונד במרוץ הבינה המלאכותית. מיקרוסופט ו-OpenAI.

הפיכתן לשותפות קידמה במיוחד את הענקית מרדמונד במרוץ הבינה המלאכותית. מיקרוסופט ו-OpenAI. צילום: עיבוד ממוחשב. מקור: Shutterstock ואתר Copilot Designer

שחרור הצ'טבוט החכם והפופולרי של החברה, ChatGPT, בסוף חודש נובמבר 2022, הוא שפרץ את הדרך עבור OpenAI והוביל אותה לאור הזרקורים. החברה מפתחת מודלים גדולים של שפה (LLMs), ובכך מאפשרת למשתמשים לנהל שיחה מורכבת עם הכלים שלה, שיודעים ליצור יצירות מסוגות שונות, בהתבסס על הנחיית המשתמש, ולהתאים את היצירה לפורמט, לסגנון, ולפירוט שסופקו לה. בנוסף יש לחברה מגוון כלי AI נוספים, כמו למשל הכלי ליצירת אימג'ים ואיורים ששמו DALL-E, וכן כלי יצירת הווידיאו Sora – ואלו תורמים אף הם לפופולריות הגואה שלה.

למרות כל זאת, OpenAI גם התמודדה עם אתגרים, כולל תהפוכות פנימיות בהנהלתה הבכירה, האשמות בדבר אימון מודלים על תוכן לא מורשה המוגן בזכויות יוצרים, ובכלל – עם דאגה ציבורית מוגברת סביב הטכנולוגיה החדשנית שהביאה לעולם. לצד אלו גברו גם חששותיה של OpenAI מפני התחרות שצצה מכיוונן של חברות אחרות המפתחות כיום דגמים גדולים ומצליחים של שפה, כמו אנתרופיק (Anthropic) וגוגל.

OpenAI ו-ת'רייב קפיטל סירבו להגיב על החדשות האחרונות של בלומברג והפייננשל טיימס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים