טראמפ עתיד להשיק מחר את מטבע הקריפטו "שלו"

הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות בהווה התנגד לתחום המטבעות הווירטואליים בעבר, אבל לפי התוכנית ישיק מחר (ב') את World Liberty Financial - פרויקט קריפטו מבוזר - עם בניו, אריק ודונלד ג'וניור

השיק את מטבע הקריפטו World Liberty Financial. דונלד טראמפ.

הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, עושה שוב כותרות, והפעם עם מיזם שלו שעוסק בתחום הקריפטו. טראמפ אמור להשיק מחר (ב') את World Liberty Financial (ר"ת WLF), פרויקט קריפטוגרפי פיננסי מבוזר (DeFi – שירותים פיננסיים המוצעים באמצעות בלוקצ'יין ציבורי). המהלך המסקרן מושך תשומת לב ציבורית, בעיקר משום שהוא מסמן שינוי משמעותי בתפישת הנשיא לשעבר, שנודע בעבר בספקנות שלו כלפי תחום המטבעות הווירטואליים.

"מחבקים עתיד עם קריפטו ומשאירים את הבנקים הגדולים מאחור"

טראמפ העלה בשבוע שעבר ציוץ ב-X עם סרטון וידיאו, בו הוא נראה מביע את התלהבותו מהפרויקט, ומדגיש את מחויבותו לאמץ עתיד בו לקריפטו יהיה חלק בעולם הפיננסי. בנוסף, טראמפ אף תולה במיזם תקוות שישאיר מאחור את מערכת הבנקאות המסורתית.  לדבריו, "אנחנו מחבקים עתיד עם קריפטו ומשאירים את הבנקים הגדולים האיטיים והמיושנים מאחור".

 המשימה של הפרויקט, כפי שמתוארת בהצהרת טראמפ, הפורסת את מפת הדרכים של המיזם, כוללת הפצת מטבעות יציבים (Stablecoins) הצמודים לדולר האמריקני, וקידום הרעיון של מימון מבוזר בקנה מידה עולמי.

ה-WLF אמור לשמש כפלטפורמה לסיוע למי שזכויותיהם נשללו על ידי מערכת הבנקאות המסורתית, ולהציע שירותים כגון הלוואות והשקעות במטבעות דיגיטליים. הפרויקט גם מתכוון לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם חברות אבטחת סייבר ועם פלטפורמת ה-DeFi הבולטת Aave, כדי לקדם את מטרותיו.

לפי אתרים העוסקים בתחום הקריפטו, ה-World Liberty Financial מעורר ברבים סקרנות ורצון ללמוד עוד על תכונות הפרויקט וההשפעה הפוטנציאלית שלו על עולם הפיננסים המבוזר. טראמפ הבטיח אירוע השקה בלייב ב-Twitter Spaces, שעתיד להתרחש, כאמור, מחר בשעה 20:00 (שעון החוף המזרחי, ארה"ב), ומעורר כבר כעת ציפייה והתרגשות בקהילת הקריפטו ואף מחוצה לה.

על פי הדיווחים, הגיחה הבלתי צפויה הזו של טראמפ אל תחום המטבעות הקריפטוגרפיים עוררה מגוון של תגובות, כאשר חלק מהגולשים הביע הפתעה מה"מהפך" שעברה עמדתו הקודמת של טראמפ לגבי התחום, בעוד שאחרים רואים בעניין החדש שמביע המועמד לנשיאות ארה"ב בקריפטו מהלך אסטרטגי לקראת הבחירות הקרובות, שאפשר שטראמפ סבור שיכול לחזק את תדמיתו הציבורית. מאידך, נשמעת גם ביקורת על כך שטראמפ לא הזכיר את המיזם בעימות לו מול המועמדת הדמוקרטית קמלה האריס.

כחלק מהביקורת בתגובה ליוזמה, אמר ג'ורדן ליבוביץ', דובר ארגון Citizens for Responsibility and Ethics – הפועל לבחינת התנהלות הממשל בארה"ב –  לסוכנת הידיעות AP כי "נקיטת עמדה פרו-קריפטו אינה בהכרח מטרידה; ההיבט המטריד הוא לעשות את זה תוך פתיחת דרך להפיק מכך תועלת אישית". ליבוביץ הוסיף ש-"ההצלחה של זה יכולה להיות קשורה מאוד למדיניות הכלכלית האמריקנית".

העניין הגובר הזה במטבע הקריפטו של טראמפ מעלה גם שאלות ודיונים על הפרטים הספציפיים של ה-WLF, כולל השימוש שלו ב-Stablecoins והתאימות שלו לפלטפורמות כמו Aave ו-אית'ריום (Ethereum).

הבנים אריק (מימין) ודונלד ג'וניור (משמאל) לצד אביהם טראמפ בבחירות 2016.

הבנים אריק (מימין) ודונלד ג'וניור (משמאל) לצד אביהם טראמפ בבחירות 2016. צילום: Shutterstock

טראמפ לא לבד: מי עוד שותף למיזם?

עניין נוסף סביב המיזם הוא העובדה שדונלד טראמפ חיבר אליו את בניו, דונלד טראמפ ג'וניור ואריק טראמפ, והם ישיקו את פרויקט הקריפטו החדש יחד. לפי CBS News, גם בנו בן ה-18 של הנשיא לשעבר, בארון טראמפ, שהוא סטודנט שנה א' באוניברסיטת ניו יורק, היה מעורב במיזם והוא מוגדר כבעל חזון ה-DeFi של הפרויקט, על פי מסמך לבן אודות הפרויקט שהגיע לידי אתר חדשות הקריפטו CoinDesk.

עוד עסוקה קהילת הקריפטו בכך שבמרכז הפרויקט הזה עומד צ'ייס הרו. הרו, לפי עדויות של שני אנשים מעורבים בפרויקט, הוא היוצר של ה-World Liberty Financial, ש-טראמפ ושני בניו הגדולים מקדמים ברשתות החברתיות בשבועות האחרונים. אלא שמעורבותו של איש, הידוע בעברו המפוקפק לכאורה, מעוררת חששות בדבר אמינות המיזם.

הרו  הוא לכאורה סוג של נוכל, שכבר מכר בחייו לאמריקנים ירידה במשקל באמצעות "מטהר המעי הגס", או שיעורים כיצד לתעשר-מהר, וכדומה. כעת הוא כנראה מעוניין להוסיף לעצמו את התואר 'גורו הקריפטו של משפחת טראמפ'. זאת עוד – אל הרו חובר זכרי פולקמן, שותפו העסקי הוותיק לעיסוקים המפוקפקים לכאורה, וגם לו יש תפקיד מפתח בפרויקט, כך לפי הדיווחים.

על פי אריק טראמפ, הסטארט-אפ יקדם "עצמאות פיננסית", ואילו טראמפ ג'וניור טוען שהיוזמה "תהפוך את הפיננסים לגדולים שוב", בפראפרזה על הסלוגן הוותיק מקמפיין הבחירות של אביו.

טראמפ אמר בסרטון שהעלה ב-X כי יודיע על עוד פרטים בהשקה מחר.

כעת נותר רק לראות מה תהיה השפעת המיזם החדש הזה, וקבלתו אם לאו בקרב משקיעים ובציבור הרחב והאם השקת המטבע כל כך בסמוך לבחירות – שיערכו ב-5 בנובמבר – תזכה את טראמפ בנקודות כמועמד לנשיאות ארה"ב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים