נשים ומחשבים: ניקול צרויה, בזק בינלאומי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ניקול צרויה, מנהלת מחלקת מכירות למגזרי חינוך, פיננסים ומסחרי באגף ENT בבזק בינ"ל

ניקול צרויה, מנהלת מחלקת מכירות למגזרי חינוך, פיננסים ומסחרי באגף ENT בבזק בינלאומי.

שם ותפקיד: ניקול צרויה, מנהלת מחלקת מכירות למגזרי החינוך, הפיננסים והמסחרי באגף ENT בבזק בינלאומי.

ותק בתפקיד: שבע שנים.

תפקידים קודמים: מנהלת תחום מכירות ופיתוח עסקי לעולמות המולטי צ'אנל, הקונטקט סנטר והדיגיטל בתדיראן טלקום, מנהלת מחלקת מכירות בחברת הייעוץ סנסקום ומנהלת תחום המכירות באוויה.

השכלה ושירות צבאי: תואר שני ביחסים בינלאומיים ובבלשנות וספרות אנגלית, יוצאת 8200.

משפחה: "אני נשואה לפינו ואימא גאה לארבעה ילדים מקסימים – שי, עומר, אריאל ולירי. אני בת למשפחה חמה, שבה ארבעה אחים שמאוד מחוברים אחד לשני. אחד מהם הוא אדיר מילר, וזה תמיד פותח ומאפשר שיחה נעימה והומוריסטית בפגישות עסקיות, וכמובן מהווה גאווה גדולה".

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"לאחר שסיימתי את לימודיי כסטודנטית באוניברסיטה העברית בהר הצופים בירושלים, ויתרתי על 'החלום' שלי להיות שגרירה, מתוך חשש שלא אוכל לקיים חיי משפחה יציבים. התפשרתי. הגעתי ל-'עיר הגדולה', תל אביב. בתחילת הדרך מילאתי תפקיד ברשת מלונות הולידיי אין, שרק נפתחה בארץ, בתור אחראית על מכירות ללקוחות עסקיים. במסגרת התפקיד עבדתי מול תדיראן טלקום, שנחשבה מובילת שוק ואירחה לעיתים קרובות לקוחות מחו"ל. יום אחד פגשתי את המנכ"ל של תדיראן טלקום, מאיר שפרלינג, שהציע לי: 'למה שלא תעזבי את תחום המלונאות ותתמחי במכירות בתחום הטכנולוגיה וההיי-טק?'

הגעתי לראיון עבודה בחברה. כשהמראיין פנה אליי במעט התנשאות ושאל אותי על רמת הידע שלי בתחום הטכנולוגי, הסברתי לו בנחישות ובאמון מוחלט בעצמי שאצליח ללמוד כל תחום, להתמקצע ביכולות הטכנולוגיות שלי ולבסוף גם למכור בהצלחה. וכך היה".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"לא הייתי מגדירה זאת כאפליה, אבל אני בהחלט חושבת שיש פחות מדי נשים בתעשיית ההיי-טק. הרחבת מספר הנשים בעמדות ניהול בכירות בענף התפתחה רק בשנים האחרונות. בעבר היית מוצא נשים בעיקר בתפקידי מזכירות ו/או משאבי אנוש. גם כיום אני מוצאת את עצמי בישיבות עסקיות כאישה יחידה בחדר עם 10 או 15 גברים

לצערי, נשים עדיין פחות מאמינות בעצמן, וזה חייב להשתנות. השינוי יגיע גם מתוכנו, הנשים, עם יותר ביטחון ואמונה עצמית, אך גם מסביבתנו ומההזדמנויות הניתנות לנו באופן שווה. אני חושבת שנשים הן חזקות, עוצמתיות ומסוגלות לאתגרים. הן יודעות לשאוף ולחלום, ובדרך של חשיבה רב מערכתית ויצירתית – להביא להצלחות ולפריצות דרך משמעותיות.

אבל זה עוד לא מספיק מבחינת ייצוג והשפעה, ולכן אנחנו עדים לתופעה של נשים יזמיות, התאגדויות של נשים שמחזקות את העוצמה הנשית ופועלות יחד לטובת ייצוג והשפעה. לשמחתי, גם ארגונים דואגים להרחיב את הייצוג הנשי, כך שיהיה הולם ושוויוני".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
"לא נתקלתי, אבל הרגשתי במהלך השנים שעליי להתאמץ יותר כדי להפגין ידע ולהוכיח את המקצועיות והכישרון שלי.

לנשים יש את הרצון העז להיות גם האמא הכי טובה לילדים, הכי מעורבת והכי מכירה את המורים, את המדריכים בחוגים ואת החברים שלהם. כל זאת לצד המחויבות והרצון להתקדם ולהצליח בקריירה ובעבודה. אני חושבת שזה משהו שרק נשים יכולות להבין – את המחויבות לאיזון הזה ואת 'נקיפות המצפון' התמידיות הללו, שמלווות אותך כאימא וכרעיה.

הקודים הגבריים, שתמיד מייצרים אחווה ושיח על רקע צבא, כדורגל ושפת 'אחי, אחי', הם לא קודים שאני חולקת. כאישה, אני אחרת בהתנהלות ובהתנהגות, אך זה מה שמייחד אותי ונותן לי את היכולת לבוא ממקומות שונים, רגשיים, ומבלי להתבייש בכך. חלק מהיתרונות שלי הם הרבגוניות, והיכולת לפתח ולשמר נטוורקינג איכותי. קל לי לשתף בשיחות עסקיות תחושות, אינטואיציות, פתיחות והומור.

אני לא סוגרת עסקאות 'על סיגריה ו-ויסקי', אלא במשא ומתן קלאסי, בהבנה מעמיקה, בפתיחות ובשקיפות, פחות עם אגו ויותר בהבנת ה-Win-Win של הצדדים.

אין לי בעיה לשאול שאלות, ולכן להבין יותר את צרכי הלקוחות ואת הפתרונות הנכונים להם. אני תמיד שומרת על ערנות, מקפידה ללמוד דברים חדשים, להבין את הביזנס ואת הערך המוסף שיש לי להציע. המאמץ והחריצות לצד היזמות והיצירתיות הם נר לרגליי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים