ניסיון ההתנקשות הנוסף בטראמפ הציף שוב קונספירציות ברשת

תיאוריות הקונספירציה, שכבר נראו ביולי עקב הניסיון הקודם לפגוע בנשיא לשעבר ובמועמד הרפובליקני לנשיאות בהווה, כוללות טענות למעורבות דמוקרטית, האשמות על תקרית שקמפיין טראמפ ביים, וחשדות למזימת דיפ-סטייט

תיאוריות קונספירציה במדיה החברתית סביב הניסון להתנקש בחייו. דונלד טראמפ.

ה-FBI חוקר את מה שלדבריו היה ניסיון התנקשות לכאורה בנשיא ארה"ב לשעבר ובמועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, דונלד טראמפ, במועדון הגולף שלו בפלורידה אמש (א'). זו הפעם השנייה בתוך חודשיים שבארצות הברית מתרחש ניסיון לפגוע בטראמפ, והאירוע החריג מאתמול שוב הרים גבות והעלה תהיות בקרב רבים.

עם הידיעה על ניסיון ההתנקשות השני בנשיא לשעבר הוצפו פלטפורמות המדיה החברתיות (שוב) בתיאוריות קונספירציה, המדגישות את המתחים האדירים והפילוגים הפוליטיים בארצות הברית, אשר מתכוננת לקראת הבחירות הקרובות לנשיאות.

התקרית האחרונה התרחשה במגרש הגולף של טראמפ בווסט פאלם ביץ', פלורידה, שם אותר אדם חמוש עם רובה סער בסגנון AK-47. למרות שהתוקף הצליח להימלט, הוא נתפס לאחר מכן ומוחזק במעצר. מאוחר יותר נודע כי שמו של החשוד הוא ריאן רות', אמריקני בן 58.

טראמפ הבטיח לציבור ששלומו טוב בהצהרה שפרסם. "אל פחד! אני בטוח וטוב, ואף אחד לא נפגע. תודה לאל!", כתב טראמפ בהצהרה באתר האינטרנט שלו אשר דרכו הוא מגייס כספים. הוא המשיך וציין: "אבל, יש אנשים בעולם הזה שיעשו כל מה שצריך כדי לעצור אותנו. אני לא אפסיק להילחם בשבילכם. לעולם לא אכנע. אני תמיד אוהב אתכם על שאתם תומכים בי. באמצעות האחדות שלנו נהפוך את אמריקה לגדולה שוב".

הורד מהבמה מדמם ומנופף באגרופו. דולנד טראמפ אחרי ניסיון ההתנקשות הראשון.

הורד מהבמה מדמם ומנופף באגרופו. דולנד טראמפ אחרי ניסיון ההתנקשות הראשון. צילום: אילוסטרציה. Shutterstock

מטילים ספקות באמיתות האירוע

בעקבות החדשות, הופיעו, כאמור, תיאוריות קונספירציה שונות, שלמעשה הדהדו תגובות דומות על הניסיון הקודם לפגוע בטראמפ, אשר אירע כזכור באמצע יולי האחרון, במהלך עצרת בפנסילבניה. כעת, אחרי ניסיון ההתנקשות הנוסף בתוך חודשיים, מסתמן שהתפשטות המידע השגוי והתיאוריות סביבו במדיה החברתית אף גברו.

כמה תיאוריות מצביעות על כך שהחמוש שדווח שניסה או תכנן לפגוע בטראמפ הפעם היה בוחר דמוקרטי עד לאחרונה, מה שגרם להאשמות בדבר "עבודה פנימית", ולהטלת האשמה על המפלגה הדמוקרטית.

בתגובה, הבית הלבן פרסם הצהרה המאשרת כי הנשיא ג'ו ביידן וסגנית הנשיא קמלה האריס – שהיא כידוע המועמדת הדמוקרטית לנשיאות – עודכנו על התקרית והדגישו כי לאלימות אין מקום באמריקה. עם זאת, ועל אף היעדר מידע אמין ובדוק בנידון, תיאוריות קונספירציה המצביעות על כך שביידן או יחידים במפלגה הדמוקרטית הם שהזמינו את הפגיעה – זכו לשיתופים בצירוף טענות חסרות בסיס דומות.

יתר על כן, שוב הופצה ב-X ובשאר הרשתות החברתיות התיאוריה – שנשמעה כבר באמצע יולי – לפיה גם האירוע הזה בוים על ידי קמפיין טראמפ, לצורך השגת יותר אמפתיה ומצביעים מחד, ולזריעת כאוס מאידך. חלק מהמשתפים תיאוריה זו כעת, פקפקו כבר אחרי ניסיון ההתנקשות הראשון בטראמפ באופי ובאותנטיות הפציעה. נזכיר כי הנשיא לשעבר, כזכור, הורד מהבמה כשאוזנו פגועה ומדממת.

אלכס ג'ונס, הידוע כאחד מ"אמני" תאוריות הקונספירציה, לא התאפק וצייץ גם הוא, "יתנקשו בטראמפ, הוא נכס דיפ-סטייט של ה-CIA. הם ינסו שוב!".

סנואודן קורא: אל תפיצו תיאוריות בלי עובדות, ומדבר על אווירת אוסוולד

אדוארד סנואודן, חושף השחיתויות שחי במקלט מדיני ברוסיה כיום, התייחס אף הוא למצב, וקרא לזהירות ולחשיבה ביקורתית מול תיאוריות קונספירציה כאלה.

בציוץ שפרסם אמש (א'), הדגיש סנואודן את הסכנות של מידע מוטעה, ואת הצורך של אנשים לאמת מידע ממקורות אמינים לפני שהם מגבשים מסקנות כלשהן.

ואולם למרות זאת, גם בדבריו של סנואודן הוא מטיל ספקות מסוימים במצב. הוא כתב: "אנחנו יודעים מעט עד כה, אבל לנוכח הטענה להשתתפותו האישית והציבורית של היורה בטראמפ בפעילות צבאית באוקראינה, קשה לדמיין שסוכנויות הבית הלבן האלו יכולות לטעון לאפס מגע – 'ידיים נקיות'. יש כאן משהו באווירה של אוסוולד. הקונגרס צריך לקבל תשובות".

סנואודן מעלה בציוץ את שמו של לי הארווי אוסוואלד – המתנקש המפורסם בנשיא ארה"ב ג'ון פ. קנדי. כידוע, אוסוואלד נחשב לאיש שרצח את קנדי ב-22 בנובמבר 1963, בדאלאס שבטקסס. אלא שעל אף שוועדת וורן, שמונתה לחקור את הרצח הגיעה למסקנה ברורה שאוסוואלד הוא אכן היורה, תיאוריות קשר רבות מטילות עד היום ספק בכך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים