אינטל תקבל 3.5 מיליארד דולר מהפנטגון

במסגרת חוזה לייצור שבבים עבור הפנטגון במפעלי הייצור שלה

אינטל.

הפנטגון, לאורך ההיסטוריה, עמד יותר מפעם אחת לצידה של תעשיית השבבים האמריקנית, ולמעשה יש אומרים, שבלעדי הצבא שהיה צריך טילים מדויקים יותר, כנראה שהתעשייה אף פעם לא הייתה מתרוממת – לא בהתחלת הדרך ולא בתקופת השקיעה של עמק הסיליקון – ועכשיו נדמה שזה קורה שוב, אם כי הפעם הנהנית היא רק אינטל, החברה שנמצאת עמוק בצרות כספיות.

לפי דיווחים, אינטל חתמה על חוזה מחייב לייצור שבבים עבור הפנטגון במפעלי הייצור שלה עצמה, שבמסגרתו היא תקבל מענק בהיקף של כ-3.5 מיליארד דולר, מה שאומר שמדובר בשבבים שמותאמים בדיוק למה שמחפשת ענקית השבבים עבור אסטרטגיית ה-IDT 2.0 שלה.

לפי הדיווחים, השבבים מיועדים לתוכנית סודית בשם Secure Enclave, והם אמורים להיות מסופקים לכוחות המזוינים של ארצות הברית וכן לסוכנויות המודיעין שלה – וההכרזה הרשמית על החוזה אמורה להתרחש כבר בשבוע הבא, לפי הידוע.

תזרים מובטח נוסף בגובה של 3.5 מיליארד דולר, אחרי שכבר הובטח לה מענק של 8.5 מיליארד דולר והלוואות בערבות ממשלתית בריבית נוחה מאוד בהיקף של 11 מיליארד דולר במסגרת חוק ה-CHIPS להקמת המפעלים באוהיו, יכול כמובן לעזור מאוד לאינטל בטווח הארוך – אבל בטווח הקצר זה לא ימנע ממנה את הפיטורים ושאר התהליכים הכואבים שהיא צריכה לעשות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים