האם אנבידיה מתכוננת לייצר כרטיסי מסך מבוססי AI בלבד?

"אנחנו לא יכולים לעשות יותר גרפיקה ממוחשבת בלי בינה מלאכותית", אמר לאחרונה ג'נסן הואנג, מנכ"ל החברה, בהתייחסו לשאלת כרטיסי המסך לגיימינג העתידים לבוא

ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה.

שוק כרטיס המסך המיועדים לגיימרים נמצא כעת על הכוונת של אנבידיה בהיבט של בינה מלאכותית. למעשה, מנכ"ל החברה ג'נסן הואנג אף התבטא לאחרונה ואמר כי החברה לא תוכל יותר לייצר כרטיסי מסך בלי שיהיו להם יכולות בינה מלאכותית.

הואנג אמר את הדברים בתשובה לשאלה בכנס של פירמת גולדן זאקס שנערך בסן פרנסיסקו. הוא הודיע כי הדבר הבא שמרתק אותו בהיבט של שימושי בינה מלאכותית הוא גרפיקה ממוחשבת, ובעיקר בהיבט של משחקים.

"איכות התמונה מדהימה, הביצועים מדהימים"

"אנחנו לא יכולים לעשות יותר גרפיקה ממוחשבת בלי בינה מלאכותית", הוא אמר. "אנחנו מחשבים פיקסל אחד, אנחנו מסיקים את 32 הבאים. זאת אומרת, זה מדהים. אנחנו הוזים, אם תרצו, את 32 האחרים, וזה נראה יציב זמנית, זה נראה פוטוריאליסטי, ואיכות התמונה מדהימה, הביצועים מדהימים".

למעשה, גם אם לא קוראים לזה כך, אנבידיה מספקת כבר כיום תמיכה בטכנולוגיה בשם DLSS שעושה שדרוג תצוגה לאלמנטים גרפיים באיכות נמוכה במשחקים, ועם זאת עדיין לשפר את קצב הפריימים הגרפיים המוצגים בכל שנייה של המשחק. התכונה הזו שמורה בדרך כלל לכרטיסי הקצה הגבוה של אנבידיה לשוק המשחקים, וגיימרים רבים חוששים שזאת תהיה תכונת ברירת מחדל בעתיד הקרוב – וכנראה שהם צודקים, כי לפי הואנג, מדובר בהתפתחות טבעית של הגרפיקה הממוחשבת.

אחת הבעיות היא המשאבים והעלויות שיידרשו. גם ככה כרטיסי המשחק בקצה הגבוה מאוד יקרים כיום, ובדור הבא, GeForce RTX 5000, לאנבידיה גם לא תהיה תחרות בקצה הגבוה לאחר ש-AMD החליטה להתרכז במיינטסרים במקום להיאבק על קצה השוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים