תוכנית ההתמודדות של אינטל עם המשבר שהיא חווה

במכתב לעובדים מפרט המנכ"ל, פט גלסינגר, כיצד מתכננת החברה להתמודד עם הקשיים: ביטול הבנייה של חלק מהמפעלים המתוכננים, פיטורי עובדים, צמצום הנדל"ן, שינויים ארגוניים ועוד

ימים קשים. מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר.

אינטל לא תפצל בתקופה הקרובה את קבוצת הייצור שלה לחברה עצמאית לחלוטין, אבל היא כן תהפוך לסוג של חברה בת עצמאית בתוך אינטל, שממשיכה לדווח למנכ"ל החברה. כך הודיע פט גלסינגר מנכ"ל החברה, הנאבקת בקשיים כלכליים, במכתב שהפנה לעובדי החברה. מבחינתו של גלסינגר מדובר בהמשך המסע של אסטרטגיית ה-IDM 2.0 של החברה, וזאת לאחר שהיא פורסמה לראשונה דיווחה אינטל על הפרדה בדו"ח הכספי בין חטיבת הייצור לחטיבת המוצרים של החברה.

"כחברה בת היא תספק ללקוחות ולספקי הייצור החיצוניים שלנו הפרדה ועצמאות ברורות יותר משאר אינטל. חשוב מכך, זה גם מעניק לנו גמישות עתידית להעריך מקורות מימון עצמאיים ולמטב את מבנה ההון של כל עסק על מנת למקסם את הצמיחה ויצירת ערך לבעלי המניות", כתב גלסינגר וציין, כי מבנה ההנהלה של החברה לא ישתנה, אם כי תוקם מועצת מנהלים תפעולית עם דירקטורים עצמאיים, ואינטל תמשיך לכוון את ייצור המעבדים שלה אל קבוצת הייצור שלה, כי זה לדעתו יחזק את הבידול התחרותי של החברה.

אבל כדי לייצר מעבדים, כחברה בת או לא, יש צורך במפעלים, ולפחות שניים מהם לא יקומו בקרוב כמתוכנן: הפרויקטים בפולין ובגרמניה הושעו באופן מיידי, וזאת למרות שהחברה זכתה לסובסידיות נאות מהממשל הגרמני, שציפה מאוד לבניית שני המפעלים במגדבורג בעלות של 33 מיליארד דולר, כ-11 מהם כסובסידיות – וגם לא ברור מה יהיה גורלם בכלל. הוא ייבחן בעוד שנתיים, ויהיה תלוי בביקוש.

המפעל באירלנד שהורחב לאחרונה יציע יותר קיבולת ייצור לשוק האירופי, והוא בעצם הופך מפעל הייצור העיקרי של החברה מחוץ לארצות הברית. אינטל גם מתכוונת להשלים את הבנייה של מפעל האריזה במלזיה, אך גם במקרה שלו התפעול יהיה לפי תנאי השוק.

"אין שינויים באתרי הייצור האחרים שלנו. אנו נשארים מחויבים להשקעות הייצור שלנו בארצות הברית ומתקדמים עם הפרויקטים שלנו באריזונה, אורגון, ניו מקסיקו ואוהיו. אנו נשארים במצב טוב להגדיל את הייצור ברחבי העולם בהתאם לביקוש בשוק תוך כדי צמיחת עסקי הייצור שלנו", כתב גלסינגר, ולא הזכיר את המפעל החדש בישראל, שכזכור לא ברור עדיין מה הוא ייצר ומתי, לאחר שלא מעט ספקים בארץ קיבלו הודעת ביטול עבודות – אם כי ככל הידוע הבנייה כן נמשכת באתר, רק כאמור בקצב אחר. האם באינטל מכוונים אותו לייצור בתהליך החדש והמצופה מאוד של החברה Intel 18A? לא ברור, אם כי בעקבות החתימה על חוזה עם AWS, אינטל תזדקק ללא מעט מעבדים כאלה – כשברקע, כמו שפרסמנו, גם החוזה שתתמה החברה עם הפנטגון בגובה של 3.5 מיליארד דולר, שקיבל אישור רשמי במכתב לעובדים.

גם חטיבת המוצרים, או אם תרצו חברת המוצרים, תעבור כמה שינויים ארגוניים במטרה לחסוך עלויות וגם כדי לפשט את הפורטפוליו שלה. הארגון מחדש כולל העברה של עסקי הקצה והמכוניות של אינטל לקבוצת הלקוחות של החברה, מה שיאפשר לחברה לנצל את "המובילות שלה בתחום ה-AI PC", לפי גלסינגר, עבור "מגוון רחב של פתרונות קצה ורטיקאליים". קבוצת הרשת תחדד את המיקוד שלה ברשתות ובטלקום, בעוד פתרונות הפוטוניקה המשולבים שלה יעברו לקבוצת הדאטה סנטר והבינה המלאכותית.

בישיבת הדירקטוריון שנערכה אתמול הוזכר שוב הצורך לקצץ בהוצאות כ-10 מיליארד דולר, ואחד ההיבטים בנושא זכה לאישור, והוא ההוצאה של אלטרה להנפקה ציבורית. ההיבט השני המשמעותי יותר הוא היבט פיטורי העובדים שאמור להגיע ל-15,000 עד סוף 2024. תוכנית העזיבה מרצון והפרישה המוקדמת שהציעה אינטל התבררה כהצלחה בהיבט הזה, ולפי גלסינגר יותר מ-7,500 עובדים ניצלו את האפשרות הזאת. העובדים שכן יפוטרו יקבלו את ההודעה עד החודש הבא, ומעבר לכך, החברה גם הודיעה כי תצמצם את הנדל"ן שבו היא מחזיקה לצורך פעילות שאינה ייצור ברמה של לא פחות משני שלישים ממה שהיא מחזיקה כיום באופן גלובלי – וגם בהיבט הזה לא ברור עדיין איך זה ישפיע על ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים