גוגל פותחת מחזור באקסלרטור ה-AI שלה – בהשתתפות סטארט-אפים מישראל

במחזור החדש שיפתח באקסלרטור הפועל באירופה ישתתפו 15 סטארט-אפים ממדינות ביבשת, בהם שלושה סטארט-אפים ישראליים - מי הם?

בועז מעוז, מנכ"ל גוגל קלאוד ישראל, החבר בוועדה המייעצת לאקסלרטור.

גוגל הודיעה באחרונה שהיא פותחת מחזור חדש באקסלרטור שלה הפועל בתחום ה-AI באירופה. במחזור זה יקחו חלק גם חברות סטארט-אפ ישראליות.

בהודעתה לתקשורת הרחיבה ענקית הטק האמריקנית אודות האקסלרטור. לדבריה, בינה מלאכותית היא כבר הרבה יותר ממונח חם, והפכה לאבן יסוד של חדשנות, המניעה את ההתקדמות העולמית ומחוללת מהפכה במגוון תעשיות, מטיפולי רפואיים ועד לתעשיית הפיננסים. לפי גוגל, שציטטה דו"ח של PwC, בינה מלאכותית יכולה לתרום עד 15.7 טריליון דולר לכלכלה העולמית עד 2030.

כידוע, רבים מהסטארט-אפים של ימינו רותמים היום את כוח ה-AI כדי לגדול מהר יותר, להציע שירותים מותאמים אישית ולהתמודד עם כמה מהאתגרים הדחופים ביותר בעולם. לפי הענקית, "מתוך הכרה בפוטנציאל של המעבר ל-AI, גוגל מניעה את מהפכת הבינה המלאכותית עם הענקת אבני הבניין, הכלים והמשאבים הדרושים לסטארט-אפים כדי ליצור פתרונות בינה מלאכותית חדשניים ואחראיים, מה שיאיץ פיתוח של פתרונות שיועילו לחברה כולה".

החברה הוסיפה וכתבה: "אנחנו נרגשים להכריז על פתיחת מחזור אקסלרטור חדש – Google for Startups Accelerator: AI First". היא הוסיפה כי "15 הסטארט-אפים שישתתפו בו, נבחרו מחמש מדינות שונות ברחבי אירופה, כולל ישראל. כולם ממנפים טכנולוגיות בינה מלאכותית ולמידת מכונה (ML) כדי להתמודד עם אתגרים חברתיים".

מה כוללת התוכנית?

תוכנית האקסלרטור תימשך 10 שבועות והיא פותחה בשיתוף עם גוגל קלאוד (Google Cloud).

במסגרת התוכנית, סטארט-אפים יקבלו גישה למומחיות של Google Cloud ו-Google DeepMind, תוך שילוב של מפגשים פרונטליים ומקוונים, חונכות של אחד-על-אחד ומפגשי למידה קבוצתיים.

בנוסף, התוכנית כוללת למידה מעמיקה וסדנאות המתמקדות בעיצוב מוצר, צמיחה עסקית, פיתוח מנהיגות ופיתוח פתרונות בינה מלאכותית באופן אחראי ואתי, שמטרתו להועיל לאנושות.

לפי גוגל, התוכנית גם מקדמת קשרים עם קרנות הון סיכון ומשקיעים, ופותחת דלתות למימון ולשותפויות פוטנציאליים.

הענקית ממאונטיין וויו מסרה כי הסטארט-אפים המשתתפים בתוכנית יהנו גם מתמיכה נוספת ומומחיות טכנית ייעודית של Google AI ויקבלו הסמכה ל-Google Cloud באמצעות תוכנית הענן של Google for Startups.

החברות הישראליות שישתתפו בתוכנית האקסלרטור של גוגל. Bagel AI, Geneyx ו-Dtect vision*.

החברות הישראליות שישתתפו בתוכנית האקסלרטור של גוגל. Bagel AI, Geneyx ו-Dtect vision*. צילום: Etienne Boulanger

הסטארט-אפים מישראל שנבחרו לתוכנית

חברות הסטארט-אפ הישראליות שיכללו במחזור הקרוב של האקסלרטור הן:

Bagel AI מ-יקום. הסטראט-אפ מסמיך צוותי מוצר לכמת ולתקף את מפת הדרכים שלהם באופן רציף, למקסם את ההשפעה ולהאיץ את ההכנסות.

Dtect Vision מתל אביב. הסטראט-אפ מתמודד עם האיום הגובר של מידע מוטעה במגזר הפיננסי, באמצעות שימוש בבינה מלאכותית כדי לזהות סרטונים, שמע ותוכן מזויפים (דיפ-פייק). עם מנועים מוגני פטנט, Detect Vision, המשפרים את הזיהוי באמצעות ניתוח בתדר גבוה וקידוד מטריצת תנועה, ומציעים הגנה מתקדמת מפני טכניקות זיוף מתוחכמות.

Geneyx מהרצליה. סטראט-אפ שפיתח פלטפורמה רב-אומית (כלי המאפשר ניתוח מקיף וסימולטני של מספר סוגי נתונים ביולוגיים שונים) ביו-אינפורמטיבית לניהול נתונים גנטיים קליניים, הנותנת מענה לאתגרים העומדים בפני בתי חולים ומעבדות גנטיות, תוך ניתוח ופרשנות של ריצוף הדור הבא של נתונים גנטיים רב-ממדיים.

ליאור מויאל, מייסד ומנכ"ל Dtect Vision: "אנחנו שמחים לשתף פעולה עם סטארט-אפים מוכשרים נוספים, ולמנף את השימוש בכלי גוגל כדי לזקק את היכולות שלנו בתחום הבינה המלאכותית. תוכנית זו היא הזדמנות חשובה שתסייע לנו בסקלביליות של הטכנולוגיה שלנו, ולהרחיב את ההשפעה שלה בשטח. עם ההנחייה וההדרכה של גוגל, אנחנו בטוחים שנוכל לקחת את החדשנות שלנו לגבהים חדשים ולהתמודד עם אתגרים קריטיים באמצעות אבטחה מבוססת בינה מלאכותית". 

פרטים נוספים על התוכנית אפשר למצוא כאן.

*פירוט המצלומים בתמונה הראשית –
מימין לשמאל: אוהד בירון ואיתי דנינו, המייסדים; יובל נחמן, ה-CTO. חברת Bagel AI.
מימין לשמאל: דוד יזהר, המנכ"ל והמייסד; הדס וולקוב, ה-CTO. חברת Geneyx.
מימין לשמאל: ליאור מויאל, המנכ"ל; ורועי דר, ה-CTO. חברת Dtect vision.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים