בשבוע הבא: האקתון בתחומי ההנדסה – בדגש על ייצוג נשי

פרופ' אהוד מניפז, דיקן ביה"ס להנדסת תעשייה וניהול בשנקר מוביל את ההאקתון שלדבריו "עתיד לשמש כלי חשוב להגברת הגיוון במקצועות ההנדסה והטכנולוגיה" ● מחקר: מצב היזמות בישראל "בהידרדרות מדאיגה לעומת העולם"

פרופ' אהוד מניפז, דיקן בית הספר להנדסת תעשייה וניהול במכללת שנקר, ומייסד מרכז עירא לעסקים.

בשבוע הבא ייערך במכללת שנקר האקתון לנושאי הנדסה וטכנולוגיה, מיסודה של קרן עירא לעסקים טכנולוגיה וחברה

אחד המאפיינים הייחודים של ההאקתון הוא דגש מיוחד על קידום השוויון המגדרי וייצוג נשי בתחומי ההנדסה, הטכנולוגיה והמדעים. ההאקתון יועד בתחילה רק לנשים, כדי להעצים ולקדם את שילובן במקצועות ההנדסה, אולם בשל חשש מתביעה משפטית על רקע הדרה, הוא נפתח גם לגברים.

פרופ' אהוד מניפז, דיקן בית הספר להנדסת תעשייה וניהול ב-שנקר, ומי שנמנה על מייסדיו, רואה בהאקתון כלי חשוב לקידום הגיוון במקצועות ההנדסה והטכנולוגיה. "אנחנו רואים השתתפות גוברת של סטודנטיות מהמגזר החרדי והערבי", ציין פרופ' מניפז שגם ייסד את מרכז עירא לעסקים, שבחסותו נערך ההאקתון.

ההאקתון פתוח לסטודנטים מכל שנות הלימוד (כולל תארים מתקדמים) בתחומי ההנדסה, התעשייה והניהול, מדעי הנתונים והעיצוב. המשתתפים יעבדו בצוותים במשך 36 שעות רצופות, ויתמודדו עם אתגרים אמיתיים שהוצגו על ידי חברות וארגונים מובילים.

השנה צפויים להשתתף בהאקתון נציגים מ-16 מוסדות אקדמיים. בשנים קודמות הייתה השתתפות ערה של מוסדות מחו"ל, אך השנה, בגלל המצב בארץ, יהיו רק נציגים ממספר קטן של מדינות.

למה היזמות בישראל בתהליך ירידה?

פרופ' מניפז הוא דמות מוכרת בזירה הבינלאומית, עמית מחקר ופרופסור אורח במוסדות אקדמיים בחו"ל. הפרופ' עורך מדי שנה סקר השוואתי בינלאומי, שבודק את ממדי היזמות והחדשנות במדינות החברות בארגון, במגזרים שונים, כולל היי-טק, וישראל נכללת במחקר זה. ממצאי 2023 אינם מעודדים לגבי ישראל.

"היזמות בישראל נמצאת בהידרדרות מדאיגה", אמר פרופ' מניפז בעקבות חלק ממצאי הסקר. 50אחוזים מהישראלים שהשתתפו בסקר אמרו כי הם חוששים לפתוח יזמות חדשה בארץ. ולמען ההמשגה – בהשוואה למדינות כמו צרפת, שם הבירוקרטיה היא ברמות הרבה יותר גבוהות, אחוז המשיבים ששקל להקים שם עסק עמד על 58 אחוזים. נתון נוסף המסביר את החששות הוא שמרבית המשתתפים בסקר ציינו כי קשה מאוד להקים עסקים ויזמויות בישראל.

עם זאת פרופ' מניפז מוצא נקודות אור במחקר זה. לדבריו, "אנחנו מזהים בסקר נתון מעניין ומעודד – גידול משמעותי ברמת היזמות בציבור החרדי והערבי בישראל". בהקשר זה, נתוני המחקר הראו ש-75 אחוזים בחברה החרדית זיהו הזדמנויות עסקיות בשנה האחרונה, ובציבור הערבי – 71 אחוזים.

מניפז שומר על אופטימיות גם בימים אלו. "כצאצא של הבילו"ים, שהוקמה בעקבות הפוגורמים ברוסיה והייתה נחושה לקיים פה בארץ התחדשו פוליטית כלכלית, אני לא מתכוון לוותר על המדינה ועל צמיחתה", אמר הפרופסור.

"אני מאמין בחוסן ובצמיחה, ובחוסן של ישראל. ואמשיך לפעול לחיזוק החברה והתעשייה הטכנולוגית", הצהיר פרופ' מניפז.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים