נוירלינק פיתחה מוצר בשם Blindsight שיכול לשחזר ראייה

החברה החדשנית ופורצת הדרך - שכבר הצליחה לחבר מוח אנושי למחשב - קיבלה אישור FDA למכשיר ה-Blindsight הניסיוני שלה, שנועד להחזיר את היכולת לראות לעיוורים וכבדי ראייה, על ידי מיקוד אל קליפת המוח החזותית

מנסה להחזיר יכולות לעיוורים וכבדי ראייה. נוירלינק.

נוירלינק (Neuralink), החברה שהוקמה בידי אילון מאסק כדי ליצור ממשקים למוח לטובת קידום שימושים ויכולות אנושיות, הודיעה בחשבון ה-X הרשמי שלה כי קיבלה מה-FDA אישור 'התקן פורץ דרך' עבור מכשור ה-Blindsight שלה, מה שפותח את האפשרות לציבור להשקיע בו.

Blindsight הוא לפי החברה שתל, אשר מאפשר לאנשים עם בעיות ראייה קשות לראות, וזה כולל גם אנשים שסובלים מאובדן ראייה מלא, כולל עבור אלה שהסיבה שגורמת לכך היא עצבי ראייה פגומים' בתנאי שקליפת אזור הראייה שלמה ומפותחת בהתאם.

עם זאת, לפי מאסק, מדובר רק בצעד הראשון עבור הטכנולוגיה הזו, והוא אף הגדיר זאת כ-"גרפיקה של מכשיר אטארי". החזון שלו הוא שאם נוירולינק תצליח בייצור ובמכירות של הדור הראשון של Blindsight, לאחר מכן היא תתקדם בדורות העתידים לבוא אל רזולוציה גבוהה יותר, ובהמשך אף תציע יכולות כמו ראיית הספקטרום האלקטרומגנטי שמעבר לתפישה האנושית הטבעית, כמו אינפרה אדום, אור אולטרה סגול ואפילו גלי מכ"ם.

ואם זה מזכיר למישהו ממש מדע בדיוני, זה באמת כך. הדמות שמאסק בחר לצרף לציוץ שלו אודות הפיתוח היא ג'ורדי לה-פורג' – מהנדס של החללית אינטרפרייז בסדרה 'מסע בין כוכבים: הדור הבא', שהיה מהנדס עיוור מלידה שהשתמש בהתקן בשם The Visor כדי להתנהל הסביבה ובעבודה, כשהוא מציע בין השאר יכולת לראות תצוגות בספקטרום שאינו נראה לעין האנושית הרגילה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים