ה-FBI: איראן שוב ניסתה להשפיע בסייבר על הבחירות

האקרים איראנים שלחו לצוות הקמפיין של ביידן, כשהתמודד לנשיאות, קטעים גנובים ממסמכים של קמפיין טראמפ

איראן ממשיכה לנסות להתערב בבחירות שלה. ארה"ב.

איראן לא נחה לרגע: האקרים איראנים שלחו בקיץ האחרון מיילים לעובדים בקמפיין של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, כאשר הוא עדיין התמודד לנשיאות. המיילים כללו חומר גנוב מקמפיין הבחירות של דונלד טראמפ, המתמודד הרפובליקני לנשיאות והנשיא לשעבר. המהלך נעשה כחלק ממבצעי השפעה-תודעה ברשת, ומתוך רצון להשפיע על הבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב שיתרחשו בנובמבר, כך לפי הודעת ה-FBI אמש (הלילה שבין ד'-ה').

לפי הבולשת, בשלב זה אין כל עדות לכך שעובדי צוות הקמפיין של ביידן הגיבו למיילים שקיבלו. 

"מאז יוני-יולי, האקרים זדוניים מאיראן שלחו מיילים לא רצויים לאנשים שהיו קשורים אז לקמפיין של הנשיא ביידן. אלה הכילו מידע גנוב שלא הוצג לציבור – מהקמפיין של הנשיא לשעבר טראמפ. החומרים הגנובים נשלחו לגופי תקשורת אמריקניים", נכתב. בהודעה לא פורטה מהות החומרים.

עוד לפי ה-FBI, ההאקרים התחזו ופעלו בשם בדוי. הם שלחו מיילים לשלושה יועצים, או יותר – מהקמפיין של המפלגה הדמוקרטית. הם אף יצרו קשר עם כמה כלי תקשורת מארה"ב. בין החומרים שנקצרו – מסמכים שחיברו במטה הקמפיין של טראמפ, שיועדו לסגן הנשיא המיועד ג'יי די ואנס, כמו גם סקרים פנימיים.

קמפיין טראמפ הגיב: "מטרתם היא לסייע לקמלה האריס ולג'ו ביידן"

מהקמפיין של טראמפ נמסר כי "זוהי עוד הוכחה לכך שהאיראנים מתערבים, ועושים זאת באופן פעיל, כאשר מטרתם היא לסייע לקמלה האריס ולג'ו ביידן. הם יודעים כי הנשיא טראמפ ישיב את העיצומים הקשים (שהושתו בעבר על איראן – י"ה) וכי הוא יפעל נגד שלטון הטרור שלהם". המטה מסר כי הנשיא וסנגניתו "מוכרחים להתוודות אם הם עשו שימוש בחומרים".

מהקמפיין של האריס, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, נמסר כי כמה אנשים מצוות הקמפיין אכן קיבלו הודעות זבל או פישינג במיילים האישיים שלהם, וכי לא ידוע על חומר של קמפיין טראמפ אשר נשלח אליהם. עוד נמסר כי "שיתפנו פעולה עם גופי אכיפת החוק, מרגע שנודע לנו שאנשים הקשורים לקמפיין של ביידן היו בין הקורבנות המיועדים של מבצע ההשפעה הזרה הזה. אנו מגנים בתוקף כל מאמץ של שחקנים זרים להתערב בבחירות בארה"ב. כל פעילות זדונית שכזו אינה רצויה ובלתי מקובלת".

באיראן הכחישו את הטענות בדבר התערבות במערכת הבחירות של ארה"ב. המשלחת האיראנית לאו"ם סירבה להתייחס לדיווח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים