יוגה סלים של לנובו: ה-Copilot+ PC כבר בפנים – סעו לשלום

מה מציע לכם Yoga Slim 7x 14Q8X9 של לנובו מלבד דקות "חתיכית" והאם כדאי לרכוש אותו?

מחשב נייד דקיק. Yoga Slim 7x 14Q8X9 של לנובו.

הימים חולפים מהר, העונות מתחלפות, וגם הקיץ החם עוד מעט מאחור. לפעמים, בשעות מסוימות, כבר אפשר לשכוח קצת את הימים בהם היה כל כך חם.

גם העונות הטכנולוגיות זזות מהר. עם ההכרזות האחרונות של אינטל על מעבדי ה-Lunar Lake עם הרבה בינה מלאכותית, שהגיעו זמן קצר יחסית אחרי ההכרזה של AMD על מעבדי ה-Ryzen AI שלה, שמציעים לא פחות בינה מלאכותית, אפשר לשכוח לרגע שמעבדי ה-Snapdragon X של קוואלקום – שהיו הראשונים להוציא את מהומת ה-Coplot+ PC לדרך – פעילים מזה מספר חודשים בודדים בלבד.

זה קורה אולי גם בגלל שטף מחשבי ה-AI PC, שמגיעים לשוק כמעט בלי הפסקה, ובמהירות רבה יחסית. אולי בגלל שהיצרניות מנסות לפני סוף השנה האזרחית לדחוף כמה שיותר דגמים מכל סוג, אולי שבגלל שהן באמת מאמינות בבינה מלאכותית יוצרת שעובדת בקצה, יחד עם כפתור ה-Copilot הייעודי במקלדת, אבל אני מתקשה להיזכר בהפרשים כה קצרים, מצד הרבה יצרניות, בין ההכרזה על דגם, ועד שהוא מגיע לשוק בפועל, כפי שקורה בחודשים האחרונים.

וכמו שהוזכר לעיל בפסקה הראשונה, ה-Snapdragon X, במקרה המסוים בדגם Elite X1E-78-100, ששולב ב-Yoga Slim 7x 14Q8X9 של לנובו, הוא למעשה מעבד חדש. רק להזכיר למי שלא קרא את הסקירה באתר אנשים ומחשבים על Vivobook S 15 של אסוס, מדובר במעבד בעל 12 ליבות Oryon, שפועלות בקצב מרבי של 3.4 גיגה-הרץ, ומיוצרות בתהליך מתקדם של 4 ננו-מטר במפעלים של TSMC, עם TDP יחסית נמוך של 35 וואט.

ומה עוד יש לו להציע?

אני אוהב את העיצוב של המחשב המסוים הזה של לנובו. הוא אולי לא נראה יוקרתי יותר מדי, בטח במבט ראשון, ואין בו שום דבר צעקני ובולט מדי, אבל במבט שני יש כמה דברים קטנים שכן בולטים. אחד מהם זה הגוונים. הצבע הכללי של המחשב הוא מעין אפור רגוע, אבל זה משולב עם גוונים כחולים עמוקים מתכתיים משהו. בזוויות שונות הם בולטים מאוד לעין. עבור המקלדת בחרה לנובו פחות או יותר את אותו שילוב גוונים, אבל הם מעט שונים מהגוון הכללי של המחשב כך שהם בולטים לעין, וזה דומה לגוון של משטח השליטה שממוקם בדיוק במרכז המחשב.

משטח השליטה הוא לא רק גדול יחסית עבור מחשב נייד שמצויד במסך 14.5 אינץ', אלא שהוא גם מכסה באופן מדויק את כל המסך, כך שלמעשה לא צריך להרים את קצות האצבעות בכדי להגיע מקצה לקצה של המסך, ולכל פינה שלו – הוא מגיב היטב ומדויק.

מקשי המקלדת, לעומת זאת, מספקים חוויה מוצלחת פחות. הירידה מעט שטוחה מדי לטעמי, והראשים שלהם מעט נוקשים עבור הקלדות ממושכות, וזאת למרות שהנתונים הרשמיים הם ירידה של 1.5 מ"מ וקיעור של 0.3 מ"מ. יכול להיות שזה סוג של פשרה בגלל עוביו הכללי של המחשב, שעומד על 12.9 מ"מ, יחד עם משקל של 1.28 ק"ג, שאלו נתונים יפים למחשב עם מסך כזה.

המסך מבוסס על פאנל OLED תומך מגע, שמציע רזולוציה גבוהה יחסית של 3K ומציע קצב רענון של 90 הרץ, עם גוונים מדויקים ותמיכה ב-100% במרחבי הצבעים sRGB ו-P3, ועם דיוק גוונים של Delta E <= 1. לצד המעבד הוא מציע 32 גיגה-בייט של זיכרון RAM במהירות 8,448 מגה-הרץ, וכן זיכרון אחסון בנפח של 1 טרה-בייט, המבוסס על ממשק M.2 2242.

יש גם ארבעה רמקולים מסביב, 2 וואפרים בעוצמה של 2 וואט כל אחד, יחד עם 2 טוויטרים בעוצמה של 2 וורט על אחד, שתומכים ב-Dolby Atmos. ויש גם מערך מיקרופונים מרובע, שמסייע מאוד לאיכות הקולית בעת שיחות וידיאו עם מצלמת הרשת בגודל 1 מגה-פיקסל.

המחשב תומך ב-WiFi 7 וב-Bluetooth 5.4, וכמו במחשבים דקים אחרים כדוגמתו, אין יותר מדי יציאות מסביב: 2 יציאות USB-C ומצד שני עוד יציאה זהה, שכולן תומכות גם ב-DisplayPort 1.4 ובטעינה בתקן OD 3.1 עבור סוללת ה-79 וואט/שעה שבפנים.

יש בינה מלאכותית?

יכולות ה-Copilot+ PC כבר נמצאות ב-Yoga Slim 7x כמו בכל מחשבי ה-Snapdragon X שכבר הושקו בשוק.

לחיצה על אזור התפעולים המהירים בשורת המשימות, עם צלמית הרמקול, חושפת את היכולות הללו: Studio Effects לאפקטים שמסייעים לאווירה ולגרפיקה בעת שימוש במצלמת הרשת, וגם 'כתוביות חיות' להצגת כיתובים באנגלית בלבד, בזמן אמת בעת צפייה בסרטונים, עם 44 שפות שאפשר לתרגם אליהן ומהן. מעבר לכך יש את CoCreator בתוכנת הצייר, שמיודע כדי ליצור תמונות באמצעות הוראות טקסטואליות ובזמן אמת. תכונות נוספות אמורות להגיע בקרוב.

בסופו של דבר, מציע Yoga Slim 7x בינה מלאכותית עם ביצועים לא רעים, עם זמן סוללה לא רע בכלל, באריזה נאה ויפה וגם לא קשה לנשיאה. בתצורה שבה הגיע לבדיקה, העלות שלו עומד כעת על כ-6,950 שקל במחירי שוק – ושוב, כמו בהרבה מחשבים שנבדקים לאחרונה, זה מחיר יחסית גבוה למה שהיינו רגילים לשלם בעבר, אך הוא עומד בקנה המידה הנוכחי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים