דיווחים: יבמ נערכת לביצוע גל פיטורים נוסף

הסבב עתיד לפגוע באלפי עובדים, כשענקית הטק שואפת לצמצום "אחוז חד-ספרתי נמוך מאוד" מכוח העבודה הגלובלי ● המנכ"ל קרישנה הצהיר בעבר על צפי להחלפת אלפי מעסקים ב-AI ● ככל הידוע, יבמ ישראל לא תושפע מהסבב

שוב תפטר אלפים? יבמ.

לפי דיווחים אחרונים במדיה העולמית, יבמ (IBM) נערכת לגל נוסף של פיטורים, כאשר אלפי עובדים צפויים להיות מושפעים מהמהלך. ככל הידוע יבמ ישראל לא תושפע מהסבב המתוכנן.

בדיווחים השונים נאמר כי ענקית הטכנולוגיה שואפת לצמצום "אחוז חד ספרתי נמוך מאוד" מכוח העבודה הגלובלי שלה, וזאת כחלק ממאמץ ל"איזון מחדש" של החברה, אשר שהוכרז מוקדם יותר השנה. גל פיטורים חדש זה מגיע לאחר ההצהרה הקודמת של המנכ"ל ארווינד קרישנה על צפי להחלפתן של כ-7,800 משרות – בבינה מלאכותית.

על פי דיווחים, צמצום כוח האדם האנושי בחברה צפוי להשפיע על יותר מ-100 עובדים בקליפורניה לבדה, ומסתמן כי לא פחות מ-8,000 עובדים יאבדו את משרותיהם בכלל מתקני החברה ברחבי העולם. לפי הטענות, התפקידים המושפעים בסן פרנסיסקו כוללים מומחי מכירת מותגים, מפתחי קצה, מנהלי מוצר ומפתחי תוכנה, בין היתר.

דיבר על צמצום משרות נדרש. ארבינד קרישנה, מנכ''ל יבמ.

דיבר על צמצום משרות נדרש. ארבינד קרישנה, מנכ"ל יבמ. צילום: פליקר

בתגובה לחדשות עובדי יבמ הביעו את מורת רוחם ותסכולם. כך למשל, עובד יבמ אחד הזכיר בפוסט שהעלה ל-רדיט כי החברה חוותה הקפאת גיוסי עובדים מתחילת 2021, למרות שמנייתה עלתה לשיא כל הזמנים.

"בדיוק קיבלתי הודעת פיטורים ב-IBM Cloud", כתב העובד. "ניתנה לי הודעה של 30 יום על פיטורים, החל מה-17 באוקטובר", הוסיף. "המנהל שלי אמר לי שאסור לו להגיד לי כמה אחרים היו מעורבים, אבל שאני לא היחיד שהושפע ושהוא נלחם כדי שזה לא יקרה, מכיוון שכל המחלקה שלי, לשעבר SoftLayer, נמצאת בהקפאה בגיוס עובדים מאז תחילת 2021. זאת מציאות נושכת, כי מניית יבמ נמצאת בשיא של כל הזמנים. ברור שההנהלה העליונה מתייחסת לזה כאל בועה".

ואכן, הביצועים הפיננסיים של החברה ברבעון השני של 2024 הראו עלייה בהכנסות.

הפוסט של מפוטר יבמ הטרי ברדיט.

הפוסט של מפוטר יבמ הטרי ברדיט. צילום: לכידת מסך מ-רדיט

דובר החברה טען: נסיים את 2024 עם אותו מספר עובדים בערך

דובר יבמ התייחס לפרסומים על הפיטורים בהצהרה לתקשורת ובה ציין כי החברה עדיין מצפה לסיים את משנת 2024 בערך באותו נפח תעסוקה שבו נכנסה אליה, וזאת למרות האיזון המחודש הצפוי בכוח העבודה שלה, כך לפי ציטוט של הדובר ב-The Register.

על פי הדיווחים, הפיטורים הם קבועים ועובדים בחברה נדרשו לחתום על הסכמי סודיות, מה שמצביע על כך שהענק הכחול מנסה לשמור על הקיצוצים הללו בשקט ובאופן פנימי.

המהלך הזה של יבמ הציף שוב דאגות ודיונים בקרב אנליסטים ופרשנים, שמציעים על כך שמספר הקיצוצים בפועל יכול להיות גבוה ממה שחשפה יבמ באופן רשמי. הסודיות סביב הפיטורים עוררה תהיות לגבי שקיפות ותקשורת בחברה, מכיוון שהעובדים לא עודכנו בפרטי הקיצוצים הצפויים.

יבמ ככל הנראה מתקדמת עם אסטרטגיית הרה-ארגון שלה, אולם בתקשורת מצוין כי לפיטורים אלה יש השפעה על המורל והיציבות של כוח העבודה בחברה בפרט וברחבי העולם בכלל.  ההחלטה של ​​יבמ לבצע את הקיצוצים הללו בדיסקרטיות, לכאורה, הוסיפה לאי הנוחות ולאי הוודאות סביב עתיד החברה ועובדיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים