לא רק יבמ – גם סיסקו מפטרת אלפים, בפעם השנייה השנה

ענקית הטק הודיעה רשמית כי תפטר כ-6,000 עובדים בעולם, כחלק מרה-ארגון ● בין המשרות שיפוטרו, כ-842 ​​עובדי עמק הסילקון ● לא ידוע בשלב זה האם הפיטורים ברמה העולמית ישפיעו על הסניף הישראלי של סיסקו

בישרה סופית כי תפטר אלפי עובדים נוספים. סיסקו.

סיסקו (Cisco Systems) חשפה בהודעה שפרסמה לאחרונה את תוכניתה לפטר כ-6,000 עובדים כחלק ממאמצי הארגון מחדש שלה.

הקיצוצים במשרות צפויים להשפיע על עובדים במיקומים שונים של החברה, אך כבר כעת ברור שהמספר המשמעותי ביותר של המפוטרים מאותו מיקום הוא בקרב עובדי החברה בקליפורניה. על פי מסמכים שהוגשו במסגרת מערכת התאמת עובדים והסבה מקצועית (WARN) של המדינה, כ-842 ​​עובדי החברה באזור המפרץ, סן חוזה-סן פרנסיסקו, יושפעו מתוכנית הארגון מחדש.

לא ידוע בשלב זה האם הפיטורים ברמה העולמית ישפיעו על הסניף הישראלי של סיסקו.

נזכיר כי כבר באוגוסט סיסקו הודיעה על כוונתה העקרונית לערוך סבב פיטורים של 7% מהעובדים שלה, בנוסף לסבב מוקדם יותר מפברואר השנה, בו פוטרו כבר 4% ממועסקי החברה, שהם 4,000 עובדים. כעת היא למעשה מודיעה על הוצאה לפועל של התכנון.

ה"אשם" ב-AI וברכישת ספלאנק

גם במקרה הזה – כמו במקרה של הפיטורים המתוכננים ב-יבמ, שעליו דיווחנו מוקדם יותר היום (א') – שוב ניתן לגלות את הקשר בין הפיטורים לעידן הבינה המלאכותית הנוכחי. צמצום כוח האדם בסיסקו, כך נמסר, הוא תוצאה של החלטה אסטרטגית של החברה לחדד את המיקוד שלה ברשתות AI.

כמו כן יש למהלך קשר למיקוד החדש המתוכנן של סיסקו גם בתחומים חדשים, משום שמאז שהיא סגרה את רכישת ספלאנק (Splunk), ב-28 מיליארד דולר במאי האחרון, היא התמקדה במיזוג פורטפוליו האבטחה, יכולות ניטור סביבות הענן (Observability) וה-AI שלה ושל הנרכשת, כך שאיחוד עובדים בכמה מתקני ליבה נשמע כמהלך הגיוני. בתקשורת האמריקנית פורסמו השערות – שלא אושרו על ידי סיסקו – שחלק מבנייני המטה שלה בעמק הסיליקון ייסגרו או ישנו ייעוד, ומספר עובדים יועברו למתקנים אחרים במדינה. פרסום ב-TheLayoff טוען שסיסקו סוגרת מספר בניינים בסן חוזה, כולל בניינים המאכלסים את מרכזי תדרוך המנהלים שלה, ואילו בפרסום אחר דווח שעובדים שאינם מהנדסים יועברו למשרד ספלאנק שבמתחם Santana Row בסן חוזה.

האנליסט זאוס קרבלה אמר עוד באוגוסט לאתר Fierce Network כי איחוד וצמצום המשרות הוא "מהלך מצוין", משום שהמבנה המפוצל שבו עבדה סיסקו עד כה גרם לא אחת לקונפליקטים, שמנעו מהיתרונות של כל אחת מהפעילויות לבוא לידי ביטוי.

צ'אק רובינס, מנכ"ל סיסקו.

צ'אק רובינס, מנכ"ל סיסקו. צילום: ShutterStock

מנכ"ל סיסקו, צ'אק רובינס, הדגיש מוקדם יותר הקיץ את המחויבות של החברה לעבור מהר יותר לתחומי המפתח של רשתות בינה מלאכותית, אבטחה וקולבורציה, והצהיר כי הארגון מחדש יאפשר לחברה להקצות יותר משאבים כדי להניע צמיחה בתחומים אלה.

נזכיר כי ממש במקביל הודיעה יבמ גם היא על פיטורים. גם ביבמ וגם בסיסקו הפיטורים הם לצמיתות וייכנסו לתוקף בחודשים הקרובים.

התפתחויות מקבילות אלו מדגישות את השינויים, בעיר בדמות כניסת ה-AI לחיינו, ואת ההתאמות המתמשכות אליהם המתרחשות בתעשיית הטק, וזאת בזמן שחברות מסתגלות לדינמיקת השוק המתפתחת ומבקשות למקם את עצמן לצמיחה וחדשנות עתידית, בתוך צמצום הוצאות מיותרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים