רשות האוכלוסין תמחק תמונות פני היוצאים מהארץ מהמאגר הביומטרי

המהלך - פשרה עם עו"ד חיים רביה עקב תביעה נגד המדינה בטענה לפגיעה בפרטיות ● הרשות גם לא תעביר תמונות לצד ג' וכן תאפשר מעבר גבול ללא צילום פנים ● עו"ד רביה: "מאז ה-7 באוקטובר המדינה פוגעת בפרטיות"

לא יכפו על היוצאים מהארץ, לא ישמרו ולא יועברו לגורמי הביטחון. צילומי פנים.

רשות האוכלוסין וההגירה חויבה למחוק לאלתר את כל תמונות הפנים הביומטריות שהיא לוקחת מכל מי שעובר במעברי הגבול ויוצא לחו"ל. ההחלטה התקבלה בעקבות הסדר פשרה בין הרשות לעו"ד חיים רביה, שהגיש לפני שנתיים תביעת נזיקים אישית נגד הרשות, בטענה לפגיעה בפרטיות.

עו"ד רביה טען כי חובת ההזדהות על ידי צילום פנים בביקורת הדרכונים, שמירתם במאגר הביומטרי והעברתם לשב"כ, היא פגיעה חמורה בפרטיות.

נלחם למען הפרטיות. עו"ד חיים רביה.

נלחם למען הפרטיות. עו"ד חיים רביה. צילום: תומר יעקובסון

"המדינה מחוקקת הסדרים הפוגעים בזכות לפרטיות"

עו"ד רביה, המשמש כראש קבוצת הסייבר במשרד עורכי דין פרל כהן צדק לצר ברץ, החליט לתבוע את המדינה באופן אישי, במקום לפנות לבג"ץ, כדי להרתיע את המדינה מהפרת חוק בעתיד.

לטענת רביה, המדינה כפתה על היוצאים מישראל והנכנסים אליה להזדהות באמצעות צילום פנים ביומטרי, כתנאי סף למעבר בביקורת הדרכונים, זאת למרות שהחוק לא מחייב זאת. לטענתו, הרשות חייבה את ביצוע הצילום גם למי שאין לו דרכון ביומטרי, ולא מסר צילום שלו. "מאז ה-7 באוקטובר המדינה מחוקקת הסדרים הפוגעים בזכות לפרטיות, ודווקא בנסיבות אלו חשוב לאכוף את החוק", אמר רביה.

בנוסף להתחייבות למחיקה, שהייתה אמורה להסתיים ביום א' האחרון, ה-22 בספטמבר) הרשות התחייבה לאפשר לאזרחים הרוצים לצאת מהמדינה בלא להצטלם לעשות כן, באמצעות בקר גבול אנושי. הרשות התחייבה להביא את דבר הפשרה לידיעת הציבור באופן גלוי בכל שטחי מעברי הגבול של ישראל.

ההסדר מחריג את הרשות בשמירת צילומים למקרים לגבי אלו שיש לגביהם צו שיפוטי או מינהלי לפי דרישת רשויות החוק.

כמו כן הרשות התחייבה שלא להעביר תמונות לצד שלישי, לרבות לגופי ביטחון, אלא רק על פי צו של בית משפט.

יצוין כי ההזדהות בעזרת צילום פנים במעברי הגבול הייתה נושא שנוי במחלוקת, במסגרת המאבק של הארגונים האזרחיים נגד הקמת המאגר הביומטרי לתעודות זהות ודרכונים חכמים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים