קוואלקום הפסידה באירופה: תשלם כ-239 מיליון יורו

בית המשפט העליון של האיחוד האירופי פסק לרעת ענקית הטכנולוגיה, חמש שנים אחרי שערערה ובחרה שלא לציית לענישה שהוטלה עליה בגין שימוש בפרקטיקה שיווקית קלוקלת

הפסידה בערעור באירופה. קוואלקום.

חמש שנים אחרי שערערה על קנס שהוטל עליה בגין שימוש בפרקטיקה שיווקית קלוקלת, נאלצה קוואלקום (Qualcomm) לשמוע את בית המשפט העליון של האיחוד האירופי דוחה את הערעור האחרון שלה. החברה תאלץ כעת לשלם את הקנס שנקבע לה, שיחד עם הריביות על העיכוב בתשלום מגיע כעת לכ-239 מיליון יורו.

כאמור, הקנס הוטל על החברה במקור בגין התנהלות השוק שלה. הגוף הרגולטרי האירופי למניעת תחרות לא הוגנת קבע שהחברה השתמשה בתמחור "טורפני", כדי לשמור על הדומיננטיות שלה בשוק המודמים הסלולריים עוד בתקופת ה-3G.

מניפולציה במחיר המודמים 

קוואלקום נקטה בשיטות הללו, לפי הבדיקה, כנגד חברת סטארט-אפ צעירה בשם אייסרה (Icera) כמעט עשור קודם לתחילת המשפט. הדיינים קבעו שקוואלקום הוריד את מחירי המודמים שלה אל מתחת לעלות שלהם כדי לגרום לחברה לעזוב את השוק המסוים הזה – וזה הצליח לה.

בית המשפט דחה את על הטיעונים של קוואלקום, למעט אחת והסכים רק לטענת החברה שהנציבות האירופית לא פעלה לפי ההנחיות המתאימות לחישוב הקנס. כתוצאה מכך, העונש הופחת מעט – אך כאמור בית המשפט האירופי הגבוה ביותר אישר שההתנהגות של החברה הייתה אנטי-תחרותית.

"אנו לא מסכימים בכבוד עם פסק הדין והחלטת הנציבות, ומאמינים שתמיד עמדנו בדיני התחרות האירופיים", נמסר מקוואלקום לאחר פרסום פסק הדין, ולמרות זאת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים