האקר: "פרסמתי נתונים על עובדי דל" – החברה חוקרת הטענות

הטענה של ההאקר, שמכונה grep, פורסמה בשבוע שעבר, וענקית הטכנולוגיה חשפה בסוף השבוע כי היא חוקרת את ההאשמות, אך בינתיים לא אמרה אם הושפעה או אם התגלתה דליפת מידע אודות עובדים

נתוני עובדיה הודלפו? דל.

שחקן איומים טען באחרונה כי פרסם נתוני עובדים של דל (Dell Technologies). בעקבות הטענה, שפורסמה בשבוע שעבר, ענקית הטכנולוגיה חשפה בסוף השבוע כי היא חוקרת את ההאשמות.

דל לא פירטה האם אירוע האבטחה – ככל שהיה כזה – השפיע על החברה, וגם לא מסרה פרטים נוספים.

על פי הדיווחים, ההאקר, המכונה grep, תיאר את התקרית האמורה כ"פריצת מידע קלה". הוא הציע למכירה נתונים של יותר מ-10,000 עובדי החברה. אם הוא דובר אמת, אז מדובר על בסיס נתונים גנוב, מרשים בהיקפו, הכולל מידע על יותר מ-8% מבין 120 אלף עובדי החברה. הוא הציע למכירה לינק' המעניק גישה לבסיס הנתונים, תמורת 30 סנט.

דליפה קלה או דרמתית?

בפוסט בפורום ההאקרים ציין הפורץ כי הנתונים שנגנבו, לכאורה, כוללים מזהים ייחודיים של העובדים, שמות שלהם וכן פרטי מועסקים ושותפים של דל, כמו גם סטטוס העובדים. 

לפי דיווח ב-BleepingComputer, כמות קטנה של הנתונים שנגנבו כבר פורסמה בחינם בפורום ההאקרים.

דל אישרה לכלי התקשורת כי היא "בוחנת את ההאשמות המדווחות. אנו מודעים לטענות וצוות האבטחה שלנו חוקר כעת". 

נזכיר כי בחודש מאי השנה הודיעה דל לקהל לקוחותיה כי היא "חוקרת תקרית אבטחה הקשורה לפורטל המכיל מסד נתונים עם סוגים מוגבלים של פרטי לקוחות, בהקשר לרכישות של הלקוחות את מוצרי החברה". אירוע הסייבר בחודש מאי, כך דיווחה אז החברה, "לא היווה סיכון משמעותי ללקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים