אינטל ממשיכה בשלה: הכריזה על דור חדש של מעבדים

המעבדים שהוכרזו הם ייעודיים לשוק הדאטה סנטר - Clearwater Forest - ולשוק הבינה המלאכותית - Xeon 6 ו-Gaudi 3

ייעודיים לשוק הדאטה סנטר והבינה המלאכותית. המעבדים החדשים של אינטל.

לצד הבעיות הכלכליות שלה ממשיכה אינטל להציג סוג של עבודה כרגיל – החברה הכריזה אתמול (ג') באופן רשמי על דור חדש של מעבדים לשוק הדאטה סנטר והבינה המלאכותית.

מעבדי השרתים החדשים הם Xeon 6, שלפי החברה מביאים עימם שיפור של עד פי 5.5 בביצועי בינה מלאכותית בהשוואה למתחרים בשוק, ועד פי 2.1 בתרחישים של במחשוב עתיר ביצועים. המעבדים כוללים טכנולוגיות מפתח שפותחו בישראל, כמו Intel AMX – מודל שמיועד להאצת פעולות בינה מלאכותית שמבוצעות ישירות במעבד, ו-Intel TDX שהיא טכנולוגיה שאמורה לספק אבטחה מוגברת לטובת תפעול מכונות וירטואליות בענן ובדאטה סנטרים.

שיפור הביצועים הזה נסמך באופן משמעותי על ליבות ביצועים חדשות בשם גראניט ראפידס, שכמו ליבות הביצועים במעבדים הצרכניים למחשבים ניידים של החברה, לונאר לייק, פותחו בישראל.

במקביל, כאמור, הציגה אינטל את מעבדי ה-Gaudi 3. הדור החדש של מעבדי ההאצה לתרחישי בינה מלאכותית "שייך" גם הוא לישראל, כי הוא פותח כמו קודמיו בידי הצוותים של הבאנה לאבס. באינטל טוענים שהמאיצים הללו מספקים עד פי 2 ביצועי כוח חישוב לבינה מלאכותית ורוחב פס רשת כפול, בהשוואה לדור הקודם, כמו גם יחס עלות/תועלת טוב עד כמעט פי 2, בהשוואה למעבדי ה-H100 הפופולריים של אנבידיה, בעבודה עם מודלים כמו LLaMA 2 ו-LLaMA 3 של מטא.

מעבד הדאטה סנטר – ייצור בליתוגרפיה Intel 18A

אינטל גם התייחסה לאחד ההיבטים החשובים ביותר שלה במבט לעתיד הקרוב יחסית: הייצור בליתוגרפיה Intel 18A. היא הציגה לראשונה את מעבד הדאטה סנטר העתידי, Clearwater Forest, אשר אמור להיות מיוצר בטכנולוגיה זו.

"עם  Xeon 6 ו-Gaudi 3 אנחנו מספקים ללקוחותינו את הכלים המתקדמים ביותר לפיתוח ולשימוש בפתרונות בינה מלאכותית. השותפות שלנו עם חברות מובילות כמו גוגל ויבמ ואפילו אנבידיה מדגישה את המחויבות שלנו לספק מערכות גמישות, יעילות וחסכוניות בצריכת אנרגיה, המותאמות לצרכים השונים של התעשייה", אמר ג'סטין הוטרד, סמנכ"ל בכיר ומנכ"ל קבוצת הדאטה סנטר והבינה המלאכותית באינטל.

מעבדי Xeon 6 זמינים כעת ללקוחות נבחרים, וזמינות רחבה יותר צפויה ברבעונים הקרובים. מאיצי Gaudi 3 יהיו זמינים לקהל הרחב בין הרבעון השלישי של 2024 לרבעון הראשון של 2025.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים