צוקרברג תפס מקום בצמרת עשירי עולם: שווה 200 מיליארד ד'

מנכ"ל ומייסד ענקית הטק מטא נכנס למועדון האקסקלוסיבי עקב שוויו החדש, והפך לאדם השלישי בעושרו בתבל ● הונו של 'צוק' גדל השנה ב-71 מיליארד דולר, וה"תוספת" הזו היא הסיבה למעמד הפיננסי המשודרג החדש שלו

הפך לאדם השלישי בעושרו בעולם. מנכ"ל ומייסד מטא, מארק צוקרברג.

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד מטא (Meta Platforms) השתדרג בכל הקשור בשווי הנקי שלו, שזינק כעת לשיא אישי ועומד על 200 מיליארד דולר.

השינוי הזה צירף את 'צוק' למועדון האקסקלוסיבי בו "חברים" יחד איתו שני אמריקנים אחרים בלבד, כולם, כמותו, יזמיי טק מובילים – אילון מאסק, האיש העשיר בתבל, שהשווי הנקי שלו עומד על 268 מיליארד דולר; וג'ף בזוס מייסד אמזון, ששוויו נקי הוא כיום 216 מיליארד דולר. הזינוק בעושרו של צוקרברג מיוחס במידה רבה לביצועים המדהימים של מטא – החברה האם של פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ, ת'רדס ואחרות.

אינדקס המיליארדרים המעודכן של בלומברג.

אינדקס המיליארדרים המעודכן של בלומברג. צילום: לכידת מסך מבלומברג

חלקו המשמעותי של צוקרברג בנכסי מטא – בהיקף של כ-345.5 מיליון מניות – הוא ה"תורם" המשמעותי לעושרו התופח. מניית החברה חוותה השנה עלייה מדהימה של 62.5% לערך, מה שהעלה את שווי השוק שלה הענקית ממנלו פארק ל-1.42 טריליון דולר. צמיחה זו יוחסה להתקדמות שהפגינה החברה בתחום הבינה המלאכותית. במקיבל הביע צוקרברג ביטחון בכך ש-Meta AI – טכנולגיית הבינה המלאכותית היוצרת שפיתחה החברה – בדרך להפוך לסייעת ה-AI הנפוצה ביותר בשימוש בעולם.

בנוסף להונו האישי התופח של צוקרברג, מטא עצמה חוותה גם היא, כאמור, צמיחה משמעותית בהכנסותיה, שטיפסו ב-22% ברבעון השני של 2024 והגיעו ל-39.07 מיליארד דולר. הצלחה זו קידמה את צוקרברג ברשימת עשירי עולם, כשהוא חולף על פני מנהיגים בולטים אחרים מתעשיית הטכנולוגיה, כמו מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג.

יצוין כי על אף ההישג המדהים של צוקרברג, מאסק עדיין דבק, לפחות לעת עתה, במעמד "האדם העשיר בעולם", בו הוא מחזיק לסירוגין רוב הזמן בשנים האחרונות. אלא שאם מתסכלים קדימה, לפי דו"ח שפרסמה Informa Connect Academy, עליו דיווחנו מוקדם יותר החודש, צוקרברג יכול להפוך לטריליונר כבר בתחילת העשור הבא, אם השווי הנקי שלו ימשיך לגדול בקצב הנוכחי. מאידך, גם בתחזיות הללו יש ליזם היהודי הצעיר, שהביא לעולם את פייסבוק, עסק עם מאסק – שלפי קצב ההתעשרות שלו יהיה לטריליונר הראשון בעולם כבר בשנת 2027. 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים