OpenAI ננטשת: מירה מוראטי, סמנכ"לית הטכנולוגיה – עזבה

גם בכירים נוספים - בוב מקגרו, סמנכ"ל המחקר הראשי, ובארט זוף, בכיר אחר ממחלקת המחקר - פרשו מהחברה המצליחה, וכל זאת ערב שינויים גדולים ושקידה על מודל AI חדש ● איך מסביר המנכ"ל אלטמן את התופעה?

עזבה את OpenAI אך טרם עדכנה את חשבון ה-X שלה. מירה מוראטי, סמנכ"לית הטכנולוגיות.

OpenAI, מעבדת המחקר המובילה את תחום הבינה המלאכותית היוצרת, חווה שינויים משמעותיים בהנהגתה. החדשות האחרונות הן שסמנכ"לית הטכנולוגיות הראשית של החברה, מירה מוראטי, הודיעה על עזיבתה את החברה. החלטתה של מוראטי להתפטר מגיעה לאחר שש שנים וחצי בארגון. בהצהרה שפרסמה הביעה מוראטי את רצונה ליצור לעצה זמן ומרחב לחקירה אישית, ותיארה את כהונתה ב-OpenAI כ"זכות יוצאת דופן".

במהלך כהונתה ב-OpenAI, מוראטי מילאה תפקיד משמעותי בפיתוח של ChatGPT ופיקחה על ההפצות של מחולל התמונות DALL·E ושל מחולל הקוד AI Codex. בנוסף היא רשמה גם תקופת כהונה קצרצרה כמנכ"לית זמנית של החברה, לאחר עזיבתו של אלטמן אותה בנובמבר הקודם – עזיבה דרמטית אך כזו שבוטלה כעבור זמן קצר.

עזיבה אחרונה זו באה בעקבות עזיבתן קודם לכן של שתי דמויות מפתח נוספות, בוב מקגרו, סמנכ"ל המחקר הראשי, ובארט זוף, בכיר אחר ממחלקת המחקר של OpenAI. גם המייסדים השותפים גרג ברוקמן וג'ון שולמן, ומנהלים ומנהיגים אחרים בארגון נכללים בגל העזיבות המתוקשרות מהזמן האחרון. נטישה אחרת של בכיר בפרופיל גבוה, שאירעה מוקדם יותר השנה, הייתה זו של איליה סוצקבר, המדען הישראלי-קנדי שכיהן כמדען הראשי של חברת OpenAI.

נטישות אלו מעלות גבות בקרב רבים, בעיקר משום שהן מגיעות על רקע תקופה של צמיחה מהירה והרחבה שאפתנית בתעשיית ה-GenAI בכלל וב-OpenAI בפרט. רק היום (ה') דיווחנו על שינוי מהותי ב-OpenAI שהופכת לחברה למטרות רווח. כחלק משינוי זה, מפתחת ChatGPT לא תפעל יותר במתכונת העבר שלה, והמנכ"ל והמייסד השותף שלה, סם אלטמן, צפוי לקבל ממנה מניות.

עזיבתן של דמויות מפתח רבות כל כך את OpenAI מגיעה גם בזמן מכריע עבור החברה, ששוקדת לקראת שחרור מודל ה-Strawberry AI החדש שלה, אשר מטרתו לשפר את יכולות ה"חשיבה" של צ'אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית יוצרת. המיקוד של החברה במודל זה, כך נמסר, הוא לטפל ב"הזיות" של הבוט (המצאות לא מבוססות שלו כשאין בידיו מידע בדוק) ולגרום לו לספק תשובות מדויקות יותר למשתמשים.

אלטמן על העזיבה: "התפתחות טבעית"

המנכ"ל אלטמן הגיב על עזיבתם של מוראטי והאחרים בציוץ ארוך במיוחד שכלל הכרת תודה על פועלם. וכמו כדי להבהיר את הסיבות לעזיבה של מוראטי ושל הקולגות האחרים, הדגיש את ההתפתחות הטבעית של מנהיגות בארגון שצומח במהירות כמו OpenAI.

"להיות מנהיג ב-OpenAI זה גוזל הכול. מצד אחד, זו זכות לבנות את ה-AGI ולהיות החברה הצומחת ביותר שזוכה לשים את המחקר המתקדם שלנו בידיהם של מאות מיליוני אנשים. מצד שני, זה בלתי נלאה להוביל צוות בדרך זו – והם עשו מעל ומעבר לחובה שלהם לחברה, ציין אלטמן.

אלטמן הבטיח שתוכניות החברה לגבי מינוי מחליף או מחליפה למוראטי יפורסמו בקרוב.

החברה כבר הכריזה כעת על מינויים של מארק צ'ן לסמנכ"ל המחקר הבכיר, ושל ג'וש אחיעם לראש מערך המשימה (Head of Mission Alignment). 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים