החרם על ישראל הגיע לאולימפיאדת מדעי המחשב

הוועדה שמארגנת את האירוע החליטה שבשנה הבאה, בני הנוער מישראל לא יוכלו להתחרות תחת דגל המדינה, "עקב תפקידה במשבר ההומניטרי בעזה" ● השנה, המשתתפים מישראל זכו בארבע מדליות

חרם על ישראל - גם בתחרות חינוכית כמו אולימפיאדת מדעי המחשב.

החרם על ישראל ברחבי העולם לא כל כך מצליח, בטח שלא כמו שאנשי ה-BDS היו רוצים, אבל הוא הגיע למוסד שאמור להיות ניטרלי – אולימפיאדת מדעי המחשב, שבה מתחרים בני נוער מרחבי העולם. הוועדה המארגנת את האירוע השנתי הודיעה כי ישראל לא תשתתף בתחרות בשנה הבאה, עקב המלחמה מול החמאס. זאת, על אף שארבעת בני הנוער שייצגו השנה את ישראל זכו בארבע מדליות.

התחרות של 2024 התקיימה בתחילת החודש באלכסנדריה, מצרים. ב-ynet דווח שהנערים הישראליים, מהיישוב כלנית, התחרו מרחוק, בגלל המצב הביטחוני, וזכו בשלוש מדליות זהב ובמדליית ארד אחת. בכך הגיעו ארבעת נציגי המדינה – אלון תנאי, דניאל וובר, אלעזר קורן ואיתמר ניר – למקום השני מכלל 94 המדינות שהשתתפו בתחרות. אולימפיאדת מדעי המחשב הבאה עתידה להתקיים בבוליביה, שבתחילת המלחמה ניתקה את קשריה הדיפלומטיים עם ישראל.

סון טק טאן, נשיא ארגון IOI, שעומד מאחורי אולימפיאדת מדעי המחשב, כתב באתר של הארגון כי "חברים בקהילה ביקשו שנגיב למשבר ההומניטרי בעזה, שנגרם עקב המלחמה המתמשכת. ישראל לא תוכר כמשלחת משתתפת בתחרות הבאה, אבל ארבעה מתחרים ישראליים יוכלו להשתתף בה, תחת דגל הארגון". כלומר, המתחרים מישראל יוכלו להשתתף שלא תחת דגל המדינה וסמלים אחרים שמייצגים אותה.

בארגון ציינו כי ההחלטה התקבלה לאחר שנשקלו אופציות שונות, ברוב של שני שלישים – על מנת "להטיל סנקציות על ישראל עקב תפקידה במשבר".

משרד החינוך: "הנוער יישא בגאון את דגל ישראל"

במשרד החינוך מיהרו להגיב להחלטה מעוררת המחלוקת של הארגון ושללו שהמתחרים מהארץ יתחרו שלא תחת הדגל. "הנוער הישראלי מקבוצת מדעי המחשב יישא בגאון את דגל ישראל, בדרכו לעוד ניצחונות והישגים בינלאומיים", נכתב בהודעת המשרד.

על אף ההפגנות בחו"ל בעקבות המלחמה, תנועת החרם נגד ישראל לא נוחלת הצלחות כבירות. עם זאת, בכמה מקרים, עובדי היי-טק דרשו מהחברות שבהן הם עובדים להחרים את ישראל ולבטל פרויקטים של הממשלה – בהם עובדי אמזון וגוגל, שזכו בפרויקט הענן הממשלתי מרובה המיליארדים נימבוס. החברות, כמעט מיותר לציין, בחרו שלא להיענות לקריאות הללו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים