השוק שאינטל נמחקה ממנו – עם 0% עגול

אינטל כבר לא קיימת בשוק כרטיסי המסך לעולם הגיימינג, ולפי חברת המחקר ג'ון פדי, לא הייתה ברבעון השני ולו חברה אחת שמכרה כרטיסי מסך שמבוססים על שבבי ה-Arc שלה ● אנבידיה שולטת בשוק הזה ביד רמה

0%.

כשאינטל הכריזה על המעבדים הגרפיים במשפחת ה-Arc שלה, פחות או יותר בצמידות להכרזתה על ה-Alder Lake – מעבדי ה-Core מהדור ה-12, היא סיפרה שהיא מתכוונת לנסות לחדור גם אל שוק כרטיסי המסך הייעודיים – במיוחד אלה שמיועדים לעולם הגיימינג.

זה היה מהלך מעורר ציפיות, בעיקר בשוק שהשתוקק ליותר תחרות, שבו שתי היצרניות היחידות של שבבים גרפיים ייעודיים למשחקים הן AMD ואנבידיה, כשהאחרונה שולטת בו ביד רמה במיוחד.

הדור השני של כרטיסי המסך המבוססים על התוצרת של אינטל היה אמור להיות מבוסס על מעבדי Battlemage, אבל כנראה שהצרכנים ימצאו את השבבים הללו רק מתישהו ב-2025, כשהם משולבים רק במעבדים של אינטל, אבל לא בכרטיסי מסך ייעודיים.

לפי דו"ח של חברת המחקר ג'ון פדי, שוק כרטיסי המסך הייעודיים צמח ברבעון השני של 2024 לנפח של 9.5 מיליון יחידות – עלייה של 9% מהרבעון הראשון של השנה. אבל החלוקה הרבה יותר מעניינת, והיא מראה על שליטה מוחלטת של אנבידיה בשוק, עם נתח שעומד על 88% – שמונה נקודות יותר מאשר ברבעון המקביל בשנה שעברה. ל-AMD יש 12%.

אם מחברים את המספרים מגלים שלא הייתה ברבעון השני ולו חברה אחת בשוק שמכרה כרטיסי מסך שמבוססים על שבבי ה-Arc של אינטל – כך שבפועל, היא נמחקה מהשוק הזה. למעשה, גם בשיא, לפני כשנה, היא הגיעה, לפי ג'ון פדי, רק ל-2%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים