ארה"ב: פרס של 10 מיליון ד' למידע על האקרים איראניים

משרד החוץ האמריקני הודיע כי האקרים זדוניים, הנתמכים על ידי איראן, ניסו להשפיע על הבחירות בארה"ב ומבקש אינפורמציה מכל מי שיודע פרטים על המבצעים במסגרת תוכנית Rewards for Justice

ארה"ב מחפשת מידע על המבצעים מאיראן, אחרי פעילותם סביבה. ההתערבות בבחירות 2024.

ארה"ב מציעה פרס כספי, בסך של עד עשרה מיליון דולר, בתמורה למסירת מידע אודות שלושה גורמי איום איראניים – שניסו להשפיע על הבחירות בארה"ב.

במסגרת תוכנית Rewards for Justice של מחלקת המדינה, ארה"ב מציעה פרס כספי עבור מידע על "שלושה שחקני סייבר זדוניים, הקשורים למשמרות המהפכה של איראן, שהתערבו בבחירות בארה"ב, או אנשים וגופים הקשורים אליהם".

הפרס הכספי הוא חלק מפעולה מתואמת של משרד החוץ ומשרד האוצר של ארה"ב, עם משרד המודיעין הלאומי, ה-ODNI; הבולשת, ה-FBI; והסוכנות הלאומית לתשתיות וסייבר, CISA.

לפי ההודעה, "ארה"ב מגיבה לפעולות של איראן, המבקשות להשפיע על הבחירות בארה"ב ב-2024, כמו גם לפעולות קודמות משנת 2020". בנוסף, משרד המשפטים של ארה"ב צפוי לנקוט בצעדים משפטיים ודיפלומטיים נגד "שבעה אנשים". במקביל, משרד המשפטים נוקט "צעדים נוספים נגד גורמים איראנים רבים".

לפי משרד החוץ, "המשטר האיראני מנסה יותר ויותר להשפיע על תוצאות הבחירות הקרובות בארה"ב משום שהוא סבור שהתוצאה תשפיע על מדיניות החוץ האמריקנית כלפי איראן. שחקנים איראנים בחסות המדינה ביצעו מגוון פעילויות סייבר זדוניות, כגון מבצעי פריצה, הדלפה ודיוג ממוקדים, בניסיון לערער את האמון בתהליכי הבחירות בארה"ב ובמוסדותיה, תוך ניסיון להשפיע על הקמפיינים הפוליטיים".

"ארה"ב", כך נמסר, "מחויבת לשמירה על טוהר הבחירות והמוסדות הדמוקרטיים ברחבי העולם, כולל שלנו".

תקפה בסייבר את מטות המתמודדים לנשיאות ארה"ב. איראן.

תקפה בסייבר את מטות המתמודדים לנשיאות ארה"ב. איראן. צילום: אילוסטרציה. Shutterstock

תקפו חשבונות ווטסאפ של עובדי מטות המועמדים

באוגוסט האחרון פרסמנו כי האקרים איראנים תקפו חשבונות ווטסאפ (WhatsApp) של עובדי מטות הבחירות של ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב ושל דונלד טראמפ, הנשיא לשעבר והמתמודד מטעם המפלגה הרפובליקנית לנשיאות; כך הודיעה מטא (Meta). אנשי מטא גילו את רשת ההאקרים, שהתחזו לאנשי תמיכה טכנית של כמה חברות טק, בהן AOL, מיקרוסופט (Microsoft), יאהו (Yahoo) וגוגל (Google), לאחר שאנשים, שקיבלו את ההודעות החשודות בווטסאפ – דיווחו עליהן. החוקרים קישרו את הפעילות לאותם גורמי איום איראניים שחדרו לקמפיין של טראמפ.

ה-FBI מסר אז כי הפריצה של איראן לקמפיין טראמפ וניסיון הפריצה לקמפיין ביידן-האריס, היו חלק ממאמץ איראני רחב יותר להתערב בבחירות לנשיאות ארה"ב.

ההאקרים ניסו לתקוף את חשבונות הווטסאפ של אנשים במזרח התיכון, ארה"ב ובריטניה, כמו גם פקידים פוליטיים ודיפלומטים – כולל פקידים הקשורים לממשל ביידן ולמטה הבחירות של טראמפ.

באחרונה חשף מודיעין האיומים של גוגל שאותה קבוצה איראנית, המקושרת למשמרות המהפכה, ניסתה לחדור לחשבונות המייל האישיים של כתריסר אנשים הקשורים לביידן ולטראמפ, ועשתה זאת מאז מאי. דו"ח זה הדהד למחקר שפרסמה ימים קודם לכן מיקרוסופט, שחשף חשד לחדירת סייבר איראנית בבחירות לנשיאות השנה.

לפי גורמי מודיעין אמריקנים, "לשימוש האגרסיבי ההולך וגובר של איראן במתקפות סייבר ובפרסומי כזב יש כמה מניעים: לבלבל ולקטב את הבוחרים במאמץ לערער את האמון בדמוקרטיה בארה"ב; לשחוק את התמיכה בישראל; ולפעול נגד מועמדים, שבראייתה יגבירו את המתיחות בין וושינגטון לטהרן. הם ציינו, כי איראן "נשבעה" לנקום בטראמפ, שממשלו סיים את הסכם הגרעין עימה והטיל עליה עיצומים מחודשים, כמו גם הורה על חיסולו של הגנרל האיראני קאסם סולימאני. מפקד כוח קודס, האחראי לפעילות משמרות המהפכה האיראניים מחוץ לגבולות איראן, נהרג בינואר 2020, בנמל התעופה בגדד שבעיראק.

איראן עודדה ותמכה בהפגנות נגד ישראל

ביולי השנה, אמרה אבריל היינס, ראשת המודיעין הלאומי של ארה"ב, כי ממשלת איראן תמכה באופן חשאי ועודדה הפגנות אמריקניות נגד מלחמתה של ישראל בחמאס בעזה. קבוצות הקשורות לאיראן התחזו ברשתות החברתיות ובאתרים, עודדו הפגנות בקמפוסים וסיפקו תמיכה כספית לכמה מקבוצות המחאה, לפי היינס.

איראן הכחישה את הפרסומים ומסרה: "מדובר בהאשמות בלתי מבוססות. לאיראן אין מניע או כוונה להתערב בבחירות".

גם OpenAI הודיעה באוגוסט כי קבוצה איראנית ניסתה להשפיע על הבחירות בארה"ב באמצעות ChatGPT, בין השאר, עם פרסום של מסרים מקטבים.

מומחים ציינו, כי "במובנים רבים גישת איראן להשפיע על שיטת הבחירות בארה"ב דומה לזו של רוסיה, שהפעילה חוות טרולים שהציפו את המדיה החברתית בדיסאינפורמציה ובתוכן מפלג במהלך הבחירות לנשיאות ב-2016, והעדיפה את טראמפ על פני המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון". המומחים הוסיפו, כי מאמצי ההשפעה בסייבר של איראן גברו מאז ההתנקשות בסולימאני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים