אחרי שינויים – מיקרוסופט תשיק שוב כלי AI שמטריד שוחרי פרטיות

מדובר בתכונת הבינה המלאכותית החכמה Recall, המבצעת לכידת תמונות אינטנסיבות מפעילות חלונות של המשתמש כדי לאפשר שחזור של מהלכיו וביצע חיפושים חכמים יותר במחשב עצמו ● מה שינתה הענקית ומה יש למתנגדים לומר?

ישוחרר בנובמבר בגרסה שמנטרלת חלק מדאגות הפרטיות סביבו. Recall של מיקרוסופט.

מיקרוסופט הודיעה כי אחרי בדיקות חוזרות של Recall – תכונת הבינה המלאכותית שהייתה אמורה להיות גולת הכותרת של השקת מחשבי ה-Copilot+ PC הראשונים במאי השנה, כזכור עם מעבדי ה-Snapdragon X של קוואלקום – היא תשיק אותה בפועל לראשונה במהלך נובמבר עבור כל המחשבים התומכים. כזכור, מחשבים אלו צריכים לכלול מעבד בינה מלאכותית, NPU, שמציע עוצמת חישוב של 45TOPS ומעלה.

Recall, שהוא כלי שאמור כזכור ללכוד באופן רציף תמונות מצב של הפעילות ב-Windows 11, כדי לאפשר באמצעות בינה מלאכותית שלחזר כל פעילות וכדי לבצע חיפושים חכמים יותר במחשב עצמו, זכה להרבה מאוד משוב שלילי עוד בתקופת הבדיקות הראשונית שלה, בעיקר בהיבט של פרטיות.

מה שינתה החברה בכלי המעודכן שישוחרר בקרוב?

במיקרוסופט מספרים כי הם הקשיבו למשוב וביצעו כמה שינויים מהותיים בכלי. אחד מהם הוא שמי שירצה להשתמש ב-Recall יצטרך להפעיל את התכונה באופן אקטיבי, והיא לא תהיה פעילה כברירת מחדל, כפי שהיה בתכנון הראשוני – ושניתן לראות שקומם משתמשים, כפי מדגים הציוץ המעל.

כמו כן מציינים בחברה כי כל המידע שיישמר במסגרת Recall יהיה מוצפן, שיהיה שמיש רק במחשבים עם יכולת זיהוי ביומטרי וכן שנתונים רגישים, כמו מספרי אשראי, לא יישמרו כברירת מחדל.

הכלי העיר בזמנו גם את גופי הרגולציה, ובינתיים השינויים שביצע מיקרוסופט כנראה הרגיעו את המתנגדים. "אנחנו נמשיך לבצע הערכות ובדיקות של Recall ככל שמיקרוסופט תתקדם לעבר השקה", הודיע ה-ICO הבריטי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים