דיווח: אפל לא מעוניינת בשותפות עם OpenAI – פרשה מהשיחות

לפי הוול סטריט ג'ורנל, שהתבסס על דברי יודעי דבר, ענקית ה-iPhone פרשה מהמו"מ שניהלה עם OpenAI על השקעה בה והפיכה לשותפתה ● מיקרוסופט ואנבידיה נותרו במשא ומתן בסבב הגיוס של 6.5 מיליארד הדולר

כבר לא יהיו שותפות עקב הגיוס הנוכחי. אפל ו-OpenAI.

אפל פרשה מהמשא ומתן על שותפות עם OpenAI, על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל מסוף השבוע האחרון, שהתבסס על דברי יודעי דבר.

מדובר על סבב גיוס של OpenAI – שהיא כידוע מעבדת GenAI חלוצית מובילה – שבו מבקשת החברה להשיג עד 6.5 מיליארד דולר, לחיזוק המשך פעילותה.

OpenAI, החברה האם של הצ'טבוט היוצר ChatGPT, ניהלה מגעים להשקעה גם עם מיקרוסופט ואנבידיה, ועל פי הדיווחים שתי ענקיות אלו עדיין נותרו במו"מ על השקעות משמעותיות בה. נזכיר כי מיקרוסופט כבר השקיעה קרוב ל-13 מיליארד דולר ב-OpenAI, וצפויה להתחייב למיליארד דולר נוספים. בנוסף, חברת ההון סיכון Thrive Capital מובילה את סבב הגיוס בהשקעה של כמיליארד דולר. תורמים פוטנציאליים נוספים כוללים את חברת ההשקעות Tiger Global Management וחברת MGX, הנתמכת על ידי איחוד האמירויות.

אפל, כך סברו מומחים, רצתה לכונן שותפות עם OpenAI שתסייע לה לעקוף מתחרים בתחום ה-GenAI הלוהט, שאליו בוששה להצטרף. עוד נטען שאפשר כי אפל רצתה להכניס למוצריה, ובעיקר למכשירי ה-iPhone, את פיתוחי OpenAI בתחום הבינה המלאכותית, במקום לשקוד על כאלו מבית היוצר שלה עצמה. מיקורוסופט, כידוע, עשתה בדיוק כך ומינפה את מודלי השפה הגדולים של OpenAI לכלי שלה, שאותה כינתה Copilot.

הפיכתן לשותפות קידמה במיוחד את הענקית מרדמונד במרוץ הבינה המלאכותית. מיקרוסופט ו-OpenAI.

הפיכתן לשותפות קידמה במיוחד את הענקית מרדמונד במרוץ הבינה המלאכותית. מיקרוסופט ו-OpenAI. צילום: עיבוד ממוחשב. מקור: Shutterstock ואתר Copilot Designer

מה הרתיע את אפל ומטריד משקיעים אחרים?

ההחלטה על נטישת הכוונה להשקיע ב-OpenAI מגיעה בתקופה של תחלופה גבוהה, ולא מעט משונה, של בכירים במעבדת ה-AI, אשר עזבו אותה באחרונה למרות הצלחתה, כפי שדיווחנו. בין הנוטשים את הנהלת החברה, מירה מוראטי, סמנכ"לית הטכנולוגיה; בוב מקגרו, סמנכ"ל המחקר הראשי; ובארט זוף, בכיר אחר ממחלקת המחקר. גם לפניהם נפרדה החברה מבכירים – המייסדים השותפים גרג ברוקמן וג'ון שולמן ומנהלים ומנהיגים בולטים אחרים בארגון.

לדברי סם אלטמן, המנכ"ל, אותם ניסח בציוץ ארוך במיוחד ב-X, אשר כלל הכרת תודה על פועלם: "להיות מנהיג ב-OpenAI זה גוזל הכול. מצד אחד, זו זכות לבנות את ה-AGI ולהיות החברה הצומחת ביותר שזוכה לשים את המחקר המתקדם שלנו בידיהם של מאות מיליוני אנשים. מצד שני, זה בלתי נלאה להוביל צוות בדרך זו – והם עשו מעל ומעבר לחובה שלהם לחברה".

למרות הסבריו של אלטמן, נטישת הבכירים מטרידה ככל הנראה את המתעניינים בהשקעה בחברה, וזאת על אף שגשוגה עד כה.

גם המהלך האחרון של OpenAI להפוך להיות תאגיד למטרות רווח, עליו דווח באחרונה במדיה העולמית, אינו נושא ש"עובר חלק" בגרונם של המשקיעים הפוטנציאליים. הארגון מחדש המוצע, שעדיין נמצא בבדיקה, כרוך בהתייעצות משפטית ובעלי מניות, ועדיין לא סופק להשלמתו לוח זמנים ברור.

השינויים האסטרטגיים הללו גרמו לעזיבה מוקדמת יותר של משקיעה פוטנציאלית אחרת – C-suite וכנראה הטילו חששות מפני הכיוון העתידי של OpenAI בקרב המשקיעים האופציונליים האחרים.

הן אפל והן OpenAI לא הגיבו לידיעה על סיום המשא ומתן ביניהן ועל סוף דרכה של השותפות הפוטנציאלית. עם זאת, בהצהרה, OpenAI הדגישה את מחויבותה לקידום טכנולוגיית בינה מלאכותית, ואמרה, "ההתמקדות שלנו נותרה בפיתוח דגמי AI מתקדמים עם יכולות חשיבה מתקדמות לפתרון בעיות מורכבות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים