הבית הלבן יפתח מודל למעקב אחר השפעת ה-AI על שוק העבודה

ממשל ביידן הורה על פיתוח המודל בעקבות דו"ח של מועצת היועצים הכלכליים של ארה"ב, שמיפה את המקצועות והתחומים שעליהם יכולה להיות לבינה המלאכותית השפעה

בוחן את השפעת ה-AI על שוק העבודה. הבית הלבן.

הבית הלבן פרסם בסוף השבוע הנחייה למועצת היועצים הכלכליים של ארה"ב, ה-CEA (ר"ת The Council of Economic Advisers) בדרישה לפתח מודל אמפירי, שיהיה מסמך רשמי, שיוכל לעקוב ולחזות את השפעת הבינה המלאכותית על שוק העבודה האמריקאי.

CEA היא סוכנות בתוך המשרד האקזקוטיבי של נשיא ארצות הברית, אשר מייעצת לנשיא בענייני מדיניות כלכלית. באחרונה היא פרסמה דו"ח שבחן את ההשלכות הקיימות והעתידיות של טכנולגיית הבינה המלאכותית על שוק העבודה, על פי פרמטרים כמו רמות הכנסה, השכלה, כישורי עבודה, מגדר ומיקומים עירוניים לעומת כפריים.

בינתיים לא שינתה את שיעור התעסוקה בארה"ב. הבינה המלאכותית.

בינתיים לא שינתה את שיעור התעסוקה בארה"ב. הבינה המלאכותית. צילום: איור אילוסטרציה: Shutterstock

עד כה: שיעור התעסוקה נשאר יציב

באופן כללי מציינים ראשי המועצה כי נכון להיום ניתן לומר שהחששות והאזהרות מפני השפעת הטכנולוגיה החדשה על התעסוקה היו מעט מוגזמות, ועל פי מבחן התוצאה לא התקיימו. בפועל הבינה המלאכותית טרם הביאה לצמצום דרסטי של שעות העבודה, ולמעשה שיעור התעסוקה נשאר יציב, והוא עומד על רמה הדומה לשנות ה-90, השנים שבהן פרצה הטכנולוגיות של האינטרנט והמחשבים האישיים.

"ה-AI יכולה להשלים ביצועים ופעילות של בני אדם, באופנים שיסייעו להם וגם יהיו חסכוניים יותר, אבל לא כלכליים מספיק כדי שיחליפו את בני האדם", נאמר בדו"ח של ה-CEA.

הדו"ח מיין את סוגי המקצועות והתפקידים, שיהיו חשופים להשפעת הבינה המלאכותית, כגון מקצועות שאינם דורשים מיומנות מיוחדת, לעומת מקצועות שמחייבים קבלת החלטות, שהמכונה עדיין לא יכולה להחליף אותם.

הדו"ח מביא מספר דוגמאות ממהפכות טכנולוגיות תעשייתיות שהיו במשך ההיסטוריה. כמו למשל, פועלים באנגליה במאה ה-19 שיצאו למאבק נגד המצאת מכונות טקסטיל חדשות, כמו נול חשמלי. הם חששו שהמכונות יחליפו אותם ובמסגרת המאבק אף שברו את המכונות.

בפועל, ההיסטוריה הוכיחה שמכונות הטקסטיל לא רק שלא פגעו בעובדים אלא יצרו עבורם הזדמנויות חדשות והפכו את עולם הטקסטיל לאחד הענפים הטכנולוגיים הבולטים בעולם.

מכאן עורכי הדו"ח משליכים, שזה מה שיקרה עם הבינה המלאכותית, בציינם שיש לבחון אותה באופן רוחבי, ולא על כל מקצוע ומקצוע בנפרד.

לאור המחקר הזה של ה-CEA, ממשל ביידן מבקש לעגן את הדבר באופן רשמי, אם על ידי חקיקה או הנחייה, שישמשו ככלי לקביעת מדיניות בכל מה שקשור להשפעה ה-AI על שוק העבודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים