תביעה נגד טיק-טוק בארה"ב: מפירה חוק פרטיות של קטינים

התובע הכללי של טקסס הגיש תביעה נגד פלטפורמת המדיה החברתית בטענה, כי היא אוספת ומשתפת נתונים אישיים של קטינים ללא הסכמת הורים, תוך הפרה ישירה של חוק הסכמת הורים מדינתי

תביעה נגד טיק-טוק: מפירה חוקי פרטיות של ילדים.

התובע הכללי של טקסס, קן פקסטון, הגיש תביעה נגד הרשת החברתית הפופולרית טיק-טוק (TikTok), בטענה שהפלטפורמה אוספת ומשתפת נתונים אישיים של קטינים ללא הסכמת הורים, תוך הפרה ישירה של חוק מדינתי.

בתביעה נטען, כי פלטפורמת המדיה החברתית שבבעלות בייטדאנס (ByteDance) הסינית, אספה ושיתפה מידע אישי של קטינים מבלי ליישם בקרות פרטיות מספקות. פקסטון טוען בתביעה, כי לטיק-טוק חסרים כלים יעילים שמאפשרים להגביל את הגדרות הפרטיות והיא אינה מצליח ליידע את ההורים כראוי לגבי סוג הנתונים שנאספים ומשותפים, מה שמאפשר פרסום ממוקד לילדים.

"טיק-טוק לא רק מפרה את פרטיות הילדים, אלא היא גם מתעלמת מהבטיחות והאבטחה של קטינים בפלטפורמה שלה", אמר פקסטון. "אי ציות של החברה לחוקי הסכמת ההורים של המדינה שלנו אינו מתקבל על הדעת".

חוק הסכמת ההורים של טקסס מחייב חברות לקבל אישור הורים לפני איסוף או שיתוף מידע אישי של קטינים מתחת לגיל 13. בתביעה נטען, כי טיק-טוק התעלמה מהתקנות הללו, מה שמאפשר לקטינים להירשם ולהשתמש בפלטפורמה ללא הפיקוח הנדרש או אישור הורים.

התביעה מבקשת להטיל קנס של 10,000 דולר עבור כל הפרה פרטנית של החוק. בהתחשב במיליוני המשתמשים הצעירים בטיק-טוק, העונש הפוטנציאלי עשוי להגיע למיליארדי דולרים.

תביעה זו היא חלק מתנועה הולכת וגדלה של גורמים מדינתיים ופדרליים, המבקשים להחמיר את התקנות לגבי האופן שבו חברות טכנולוגיה אוספות ומשתמשות בנתונים של קטינים. ככל שפלטפורמות המדיה החברתית הופכות נפוצות יותר בחייהם של צעירים, הובילו החששות לגבי פרטיות ואבטחה לחקיקה חדשה ולהגברת מאמצי האכיפה.

אם תצליח מדינת טקסס בתביעתה, התוצאה עשויה להוות תקדים משמעותי לאופן שבו פלטפורמות מדיה חברתית מטפלות בנתונים של קטינים, ומדינות אחרות עשויות ללכת בעקבותיה עם פעולות דומות ולהפעיל לחץ נוסף על פלטפורמות כמו טיק-טוק כדי לחזק את הגנת הפרטיות שלהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים