קספרסקי נמחקה גלובלית מחנות האפליקציות של גוגל

אחרי שהחברה חסמה, כדרישת הממשל של ביידן, את הורדת האפליקציות שלה עבור משתמשים אמריקנים, התברר שבמהלך הימים האחרונים גוגל מחקה מ-Google Play כל זכר לקספרסקי ולאפליקציות שלה באופן גלובלי

הוחרמה בארה"ב וגם הוסרה באופן גלובלי מ-Google Play.

החרם שהוטל על חברת האבטחה הרוסית קספרסקי בארצות הברית הפך פתאום לגלובלי, לפחות לאלו שמחזיקים ביד טלפון המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל.

אחרי שהחברה חסמה, כדרישת הממשל של ביידן, את הורדת האפליקציות שלה עבור משתמשים אמריקנים, התברר שבמהלך הימים האחרונים גוגל החליטה לקחת את החרם הזה צעד אחד קדימה: היא מחקה מ-Google Play כל זכר לקספרסקי ולאפליקציות שלה באופן גלובלי – גם משתמשים מישראל, לדוגמה, לא יכולים עוד להוריד מחנות האפליקציות של חברת האנדרואיד את תוכנת האבטחה של החברה המוחרמת.

גוגל אישרה אתמול את ההסרה הגלובלית. "לשכת התעשייה והביטחון של משרד המסחר של ארצות הברית הכריזה לאחרונה על מגוון הגבלות על קספרסקי. כתוצאה מכך, הסרנו את האפליקציות של קספרסקי מ-Google Play", הסבירו אנשי החברה.

בקספרסקי, באופן לא מפתיע, זועמים על גוגל. "למרות שלהגבלות אין השפעה משפטית מהותית מחוץ לארצות הברית, גוגל החליטה באופן חד צדדי להסיר את המוצרים ולמנוע ממשתמשים ברחבי העולם גישה לפתרונות קספרסקי", הודיעו דוברי החברה שהאשימו את גוגל ב"פרשנות יתר" של ההגבלות, ללא הנחיה פדרלית מוגדרת.

כזכור העילה להחלטה האמריקנית היא חשש לפגיעה בביטחון הלאומי של ארצות הברית, בשל קשריה, לכאורה, של החברה הרוסית לקרמלין – כמו וואווי וסין, אם תרצו.

מי שבכל זאת רוצה להוריד את אפליקציות האבטחה של קספרסקי לטלפון האנדרואיד שלו יכול לעשות את זה מאתר החברה, ובינתיים לפחות היא זמינה גם בחנויות האפליקציות של סמסונג, וואווי – איך לא, וגם שיאומי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים