סופסוף: OpenAI גייסה ממיקרוסופט, אנבידיה ואחרות 6.6 מיליארד ד'

החברה שפיתחה את ChatGPT הפופולרי גייסה את מיליארדי הדולרים הנוספים למרות שמועות בדבר חששות המשקיעים ● שוויה הגיע כעת ל-157 מיליארד דולר ● הסבב נערך בהובלת Thrive Capital, שהשקיעה 1.3 מיליארד ד'

השלימה סבב גיוס חדש של 6.6 מיליארד דולר. OpenAI.

OpenAI – החברה שמאחורי כלי הבינה המלאכותית היוצרת הפופולרי ChatGPT – גייסה בהצלחה 6.6 מיליארד דולר במימון חדש, שהביא להערכת שווי חדשה שלה שעומדת על 157 מיליארד דולר.

את ההשקעה המשמעותית החדשה בחברה הובילה Thrive Capital, עם תרומה של 1.3 מיליארד דולר, יחד עם הבטחה להשקעה נוספת של מיליארד דולר בשנה הבאה, על בסיס עמידה ביעדי הכנסה ספציפיים. מיקרוסופט השותפה והתומכת הארגונית הגדולה של OpenAI, שכבר השקיעה בחברה כ-11 מיליארד דולרים – תרמה גם הפעם, אך סכום "צנוע" של 750 מיליון דולר. משקיעים בולטים נוספים כוללים את יצרנית השבבים אנבידיה (Nvidia), את התאגיד היפני העצום סופטבנק (SoftBank), את חברת Altimeter Capital, וכן את MGX מאבו דאבי.

לפי הדיווחים השונים, סופטבנק השקיעה בסבב כחצי מיליארד דולר ואילו אנבידיה כ-100 מיליון דולר.

עזיבת הבכירים ושינוי המודל העסקי הציפו חששות

סבב גיוס המשמעותי והחדש הזה מוכיח את אמון המשקיעים ב-OpenAI, ומגיע על אף דיווחים קודמים על חששות של שותפים אפשריים לסבב זה, שהשינויים האחרונים בחברה מרתיעים אותם. הכוונה ב"שינויים אחרונים" היא בעיקר לתחלופה גבוהה, ולא מעט משונה, של בכירים במעבדת ה-AI, אשר עזבו אותה באחרונה למרות הצלחתה, כפי שדיווחנו; וכן למהלך האחרון של OpenAI להפוך להיות תאגיד למטרות רווח, עליו דווח באחרונה במדיה העולמית.

נזכיר כי אפל – ענקית טק נוספת שהייתה אמורה לקחת חלק בסבב הנוכחי – פרשה מהמשא ומתן על שותפות עם OpenAI ממש בישורת האחרונה, כפי שדיווחנו.

למרות כל אלו, מפתחת מודלי השפה הגדולים החלוצית חוותה עד כה הצלחה משמעותית עם כלי הבינה המלאכותית היוצרת שלה, ChatGPT, וביססה שותפויות עם חברות מובילות. אנבידיה, שהשקיעה השנה השקעה ניכרת ב-AI, השיקה באחרונה מודל AI משלה והכריזה על שותפות ארגונית עם אקסנצ'ר (Accenture), במטרתה להביא AI לחברות נוספות. ההצלחה של OpenAI משכה את העניין של אנבידיה משום רצונה להעמיק עוד ועוד בתחום, מה שגרם לה להצטרף גם היא לסבב האחרון, על אף סימני השאלה סביב הנהלת החברה וניהולה, שבהגה הראשי שלה ממשיך לאחוז אחד ממיסדיה המקוריים, המנכ"ל, סם אלטמן.

יצוין כי באחרונה מונתה שרה פריאר – לשעבר וולמארט, סקוור וסיילספורס בין השאר – כסמנכ"לית הכספים החדשה של OpenAI, והיא הייתה אחראית על סבב הגיוס הזה, שהסתיים בהצלחה כעת. פריאר הודיעה לעובדי החברה ביום ד' כי יהיו להם אופציות נזילות בחברה כחלק מתוכנית רכישה חוזרת המלווה את סבב הגיוס האחרון הזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים