"הדאטה סנטרים – זוללי האנרגיה הגדולים ביותר"

כך לפי סמי זוגלמי, בכיר בנוטניקס ● מחקר חדש שערכה החברה העלה: מרכזי נתונים בעלי יעילות אנרגטית יכולים לחסוך עד 25 מיליארד יורו עד 2030

סמי זוגלמי, סמנכ"ל נוטניקס לאזור EMEA.

 "מרכזי נתונים הם מרכיב קריטי לכלכלה הדיגיטלית העולמית, אך גם מדורגים בין צרכני האנרגיה הגדולים ביותר. באזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה) לבדו, הדאטה סנטרים צורכים יותר מ-98 TWh (יחידת אנרגיה המייצגת טריליון וואט לשעה) בשנה – נתון שווה ערך לצריכה של מדינה בגודל ישראל, או בלגיה. על ידי מינוף פתרונות מבוססי HCI, תשתית היפר אחודה, חברות יכולות לתרום תרומה עצומה להגנת הסביבה, תוך קיצוץ משמעותי בעלויות התפעול", כך אמר סמי זוגלמי, סמנכ"ל נוטניקס (Nutanix) לאזור EMEA.

דו"ח חדש שפורסם ביוזמת נוטניקס, מעלה כי ניתן לחסוך מיליארדים, אם ארגונים ינקטו בגישה בת קיימא יותר לפיתוח, תפעול וניהול הדאטה סנטרים. הדו"ח, "שיפור הקיימות במרכזי נתונים 2024", מעלה כי ענן היברידי ותשתית היפר-אחודה (HCI) יכולים להפחית את צריכת האנרגיה, את פליטות הפחמן ולהניע חיסכון בעלויות.

לפי הדו"ח, מודרניזציה של מרכזי נתונים, המשלבים פתרונות מבוססי HCI, יכולה לחסוך עד 19 מיליון tCO2e (טונות של פחמן דו חמצני) באזור EMEA. הנתון שווה ערך לפליטות של כמעט 4.1 מיליון מכוניות. שילוב שכזה יכול גם לחסוך 25 מיליארד יורו עד 2030, בשל שיפור האנרגיה והיעילות התפעולית.

"חיסכון בהיקף נרחב שכזה", נכתב, "מציע לעסקים הזדמנות נדירה: ליישר קו בין קיימות לרווחיות. בשל רמות מחיר גבוהות יחסית לחשמל, החיסכון הפוטנציאלי בעלויות החשמל עבור חברות וספקי שירותים יכול להניב מיליארדים".

צרכן אדיר של משאבים. מרכז נתונים.

צרכן אדיר של משאבים. מרכז נתונים/ צילום: Shutterstock

התייעלות אנרגטית – בעדיפות עליונה

"ככל שעסקים עובדים למציאות דיגיטלית בעידן הפוסט קורונה, לצד דרישות לטכנולוגיות זוללות נתונים, כגון AI ו-IoT", נכתב, "עולה הדחיפות לפעולה. האתגרים הכפולים של עלויות האנרגיה הגדלות והלחץ הרגולטורי הגובר להפחית את השפעתם הסביבתית – מקשים על מנהלי IT. בשל כך, התייעלות אנרגטית הפכה לעדיפות עליונה עבור מנמ"רים ומנהלי מרכזי נתונים".

לפי המחקר, מעבר מארכיטקטורות מסורתיות, של 3 שכבות נפרדות (3-Tier) – שרתים, תקשורת ואחסון – לפלטפורמה מבוססת HCI, יכול להפחית את צריכת האנרגיה ביותר מ-27% בשנה. בנוסף, העברת פלטפורמות HCI למיקום משותף, או לענן ציבורי – מגדילה יתרונות אלה, עם חיסכון פוטנציאלי באנרגיה המגיע עד 54%, בהשוואה למרכזי נתונים מקומיים מסורתיים. זאת, בשל היעילות האנרגטית הטובה של ספקי ענן ציבורי, כמו גם הגמישות באספקת קיבולת מחשוב לפי דרישה.

"מנמ"רים ומנהלי דיגיטל מתמודדים עם אתגרים לספק את התשתית הדיגיטלית, כדי להתמודד עם הביקוש הגובר במהירות לכוח מחשוב ולקיבולת אחסון, במיוחד עם הופעתם של יישומי AI", אמר ד"ר קרלו ולטן, מייסד שותף של Atlantic Ventures, שערכה את המחקר. הוא הוסיף והדגיש כי "בזמן שתקציבי ה-IT נמצאים תחת לחץ ומחירי החשמל מאמירים, תפעול הדאטה סנטרים באופן חסכוני ויעיל אנרגטית, לצד שימוש בענן – הם מנופים מרכזיים לרווחיות ולקיימות. תשתית היפר-אחודה נמצאת בחוד החנית של הפיכת מרכזי נתונים לחסכוניים יותר באנרגיה וידידותיים יותר לסביבה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים