מחקר של סלאק אפיין טיפוסים שיאמצו AI בעבודה: מי אתם מביניהם?

מה"מקסימליסט" ועד "המרדן" - הממצאים של סלאק מספקים כלים שיאפשרו למעסיקים לסייע לעובדים לעשות שימוש מוגבר בבינה המלאכותית בעבודתם

איזה טיפוס אתם באימוצה בעבודה? בינה מלאכותית.

מחקר חדש של סלאק (Slack), פלטפורמת המסרים הארגונית של סיילספורס, בחן מה מניע עובדים להשתמש בבינה מלאכותית, וכיצד הם מרגישים לגבי השימוש בה בזמן העבודה.

באמצעות ראיונות מעמיקים וסקר של 5,000 עובדים במשרה מלאה ברחבי העולם, המחקר חשף חמישה "טיפוסים" שונים שמעסיקים צריכים להכיר כאשר הם מיישמים כלי AI ומגייסים עובדים לתפקידים אלו, בעידן שבו השימוש ביכולות הטכנולוגיה החדשנית בעבודה גדל כל הזמן.

לפי המחקר של סלאק, מיוני 2024, השימוש ב-AI במקום העבודה עלה ב-23% מאז ינואר וב-60% מאז ספטמבר 2023. עובדים מאמצים יותר את הבינה המלאכותית ומתלהבים יותר ויותר מהשימוש בה בעבודתם היומיומית, כאשר לפי הסקר, כמחצית (47%) מהם מביעים התלהבות מהטיפול של הבינה המלאכותית במשימות בעבודתם.

הטיפוסים ואפיונם

חמשת טיפוסי ה-AI שזוהו במחקר סלאק הם: המקסימליסט, המחתרתי, המרדן, ה-SuperFan והצופה. על פי עורכי המחקר, לכל פרסונה יש מניעים ודאגות ייחודיים. 

אפיינה 5 טיפוסי אימוץ AI. סלאק.

אפיינה 5 טיפוסי אימוץ AI. סלאק. צילום: סלאק

המקסימליסט (30%): מקסימליסטים משתמשים בבינה מלאכותית מספר פעמים בשבוע, כדי לשפר את עבודתם, ומעודדים אחרים לעשות כן. עוד נתון: 65% מהם עושים שימוש "כבד" ב-AI, כשהמוטיבציה המרכזית היא שיפור איכות העבודה. כמעט מחציתם מציינים שהארגון מעודד שימוש ב-AI.

המחתרתי (20%): המחתרתיים הם מקסימליסטים בתחפושת, משתמשים ב-AI לעתים קרובות אך מהססים לשתף את עמיתיהם בכך שהם עושים זאת. מחציתם (55%) משתמשים ב-AI לפחות פעמיים בשבוע, 74% לא משתפים באופן פעיל את השימוש שלהם או מעודדים אחרים להשתמש ב-AI, ו-43% אומרים שהחברה שלהם אינה מעודדת את השימוש בכלי הבינה המלאכותית בעבודה.

המרדן (19%): המרדנים לא לוקחים חלק בהייפ סביב הבינה המלאכותית. הם נמנעים משימוש ב-AI ורואים בה, כשעמיתים לעבודה עושים שימוש בכלים אלה, פרקטיקה שאינה הוגנת. עוד נתון: 66% מהמרדנים אינם משתמשים בבינה מלאכותית, ואילו 58% מהם מאמינים שה-AI מהווה בעיקר איום על החברה.

ה-Superfan – אוהד העל (16%): אוהדי העל מעריצים את השימוש היצירתי של אחרים בבינה מלאכותית, אך בעצמם משתמשים בה לעיתים רחוקות בלבד. הם נרגשים מהתקדמויות טכנולוגיות בתחום, אך טרם שילבו את ה-AI באופן ממשי בעבודתם. עוד נתון: 72% מאוהדי העל משתמשים ב-AI פחות מפעם בחודש ו-76% מעריצים קולגות המיישמים AI בדרכים יצירתיות.

הצופה (16%): צופים אדישים לבינה מלאכותית ועדיין לא הטמיעו אותה בתהליכי עבודתם. שליש מהם מעוניינים ללמוד יותר ולפתח מיומנויות ב-AI, אך הללו ניגשים אליו בזהירות.

מתחילת השנה: מנהלי ארגונים דוחפים  בעוצמה ליישום AI

עוד חשף המחקר כי הדחיפות של מנהלי ארגונים ליישום בינה מלאכותית גדלה פי שבע מאז תחילת השנה, אך יותר משני שלישים מהעובדים עדיין לא השתמשו בטכנולוגיה זו בעבודה.

לפי סלאק, יש סיכון אמיתי אם המגמה הזו תמשיך משום שחברות ועובדים כאחד עלולים להחמיץ הטבות ממשיות בשל אי אימוץ בינה מלאכותית. בנוסף לשיפור היעילות, בינה מלאכותית יכולה לשפר את חוויית העובד – מביצועים כלליים ופרודוקטיביות ועד לרווחה. והמחקר החדש של סלאק מראה שאימוץ בינה מלאכותית על ידי עובדים אינו גישה של "גודל אחד מתאים לכולם".

מעניין לציין כי הממצאים מצביעים, כך הרחיבו בסלאק, גם על מיזוג של רגשות ופרספקטיבות לגבי בינה מלאכותית, בהתאם לקטגוריה של המשתמש.

"כמנהיגים ומנהלי ארגונים, חשוב שנתאים את הגישה שלנו ונעזור לכל עובד להצליח במקום העבודה המונע על ידי בינה מלאכותית", אמרה כריסטינה ג'אנצר, סמנכ"לית המחקר והאנליטיקה של סלאק בחברת סיילספורס. "פרסונות אלו (שהחברה אפיינה – ג"פ) יוצרות מפת דרכים חזקה למנהיגים, להבין היכן העובדים שלהם נמצאים במסע ה-AI שלהם, ולעזור להם לנצל את יתרונות הבינה המלאכותית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים