מסתבר שביפן יש יום מיוחד למקלדות

יום המקלדת הוא יוזמה של צוות הפיתוח היפני של GBoard - מקלדת ברירת המחדל במכשירי האנדרואיד, והוא מצוין כבר חמש שנים ● בכל שנה, חברי הצוות חוגגים את היום הזה עם "פיתוח" מקורי ומצחיק

ה-"מקלדת" החדשה, שפותחה לכבוד יום המקלדת.

הידעתם שיש יום בשנה שמוקדש למקלדות? בכל 1 באוקטובר, מזה חמש שנים ברציפות, חוגגים את היום הזה בגוגל יפן. יום המקלדת נהגה על ידי צוות הפיתוח היפני של GBoard – אפליקציית ברירת המחדל עבור המקלדות במכשירים המבוססים על אנדרואיד. בכל שנה, חושבים חברי הצוות על היבט כלשהו של שימוש במקלדות – ומפתחים לו פתרון, או "פתרון", עם הרבה הומור.

הפיתוח של הצוות השנה בא לפתור בעיה "מאוד חמורה" – העובדה שלמקלדת יש מקשים רק בצד אחד, מה שמעלה את השאלה: מה עושים כשהופכים אותה? אנשי הצוות מארץ השמש העולה, והמקלידה, לקחו את זה הרבה יותר רחוק ופיתחו, אם אפשר לומר זאת כך, מקלדת רב ממדית. מדובר במקלדת עגולה עם פיתול באמצע ועם הרבה מאוד מקשים – הרבה יותר מאשר במקלדת רגילה.

מעבר לכך שאפשר להשתמש במקלדת בכל זווית שרוצים, כלומר ב-360 מעלות ואולי אף יותר, בגלל הפיתול, מקלדת ה-GBoard הזו מאפשרת שיתוף פעולה, מכיוון שכמה משתמשים יכולים להקליד בו זמנית. זאת מאחר שכאמור, יש יותר מהכפלה של כמות המקשים המקובלת במקלדת רגילה: לא פחות מ-208 מקשים, שניתנים להחלפה תוך כדי עבודה.

המסר העיקרי של אנשי גוגל יפן הוא להראות שאפשר ליצור מקלדות אחרות ממה שאנחנו מכירים ומשתמשים בהן ביום יום, אבל ההומור הוא חלק חזק בסיפור: הסרטון המלווה את "ההכרזה" מראה גם את האפשרות להשתמש במקלדת כשער רב ממדי ליקומים אחרים, או גרסה עתידית המבוססת על נייר, עם אפשרות להדפסה של מקשים בבית.

חברי הצוות העלו לאוויר אתר מיוחד כדי לחגוג את המקלדת שפיתחו, ויש בו עוד כמה הסברים.

אגב, יום המקלדת זה רעיון חמוד, אבל יש יום חמוד לא פחות: יום הקרקרים מעל המקלדת. כן, קראתם נכון. תומס ורות רוי, האנשים שעומדים מאחורי היום הזה, מציינים שהם הגו אותו כדי "לעודד אותנו להשתחרר מכללי הנימוס במקום העבודה ולהתמכר לנשנושים ללא רגשות אשם, ממש מעל המקלדת שלנו". היום הזה חל בכל שנה ב-28 באוגוסט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים