ארכיון האינטרנט חווה "פריצה קטסטרופלית"

ההאקר פרץ ל-"מכונת הזמן" של האינטרנט ככל הנראה ב-28 בספטמבר, ותקף אמש (ד') ● התקיפה מעמידה בסכנה את הפרטים של 31 מיליון משתמשים

נפרץ. ארכיון האינטרנט

אתר ארכיון האינטרנט – "מכונת הזמן" שלוקחת את המשתמשים להיסטוריה של הרשת – נפרץ אמש (ד') במתקפת מניעת שירות מבוזרת (DDoS), ופריטי המידע של 31 מיליון משתמשים נגנבו.

למשתמשים שנכנסו לאתר לאחר הפריצה קפצה בחלון נפרד אזהרת ג'אווה סקריפט שההאקר כתב, שבה הם נשאלו: "האם הרגשת אי פעם כאילו ארכיון האינטרנט כל הזמן עומד על סף פריצה קטסטרופלית? זה מה שקרה עכשיו". ההודעה קראה ל-31 מיליון המשתמשים לבדוק ב-HIBP (שירות ששולח התראות לגולשים האם המידע שלהם נגנב) האם הפרטים שלהם חשופים לשחקן האיום.

מייסד HIBP, טרוי האנט, מסר ל-BleepingComputer כי ההאקר העלה לשירות קובץ SQL בנפח של 6.4 גיגה-בייט, שכולל נתונים אודות משתמשים רשומים. שם הקובץ הוא ia_users.sql. בהודעה של HIBP נמסר כי פרטי החשבונות של 54% מהמשתמשים הרשומים לארכיון האינטרנט כבר נמצאים בשירות – מפריצות קודמות. "חתימת הזמן" של רוב הנתונים שנגנבו הפעם היא ה-28 בספטמבר, ויש להניח שזה התאריך שבו אירעה הפריצה.

ברווסטר קאהל, מייסד ארכיון האינטרנט, אישר את דבר הפריצה היום לפנות בוקר (שעון ישראל), בפוסט בחשבון ה-X שלו, שבו הוא כתב כי "מתקפת ה-DDoS נפתרה לעת עתה. בוצעה השחתה של אתר האינטרנט שלנו באמצעות ספריית JS, ונגנבו שמות משתמש, כתובות מייל וסיסמאות מוצפנות". "מה שעשינו", המשיך, "הוא להשבית את ספריית ה-JS, 'קרצפנו' את המערכות שלנו ושדרגנו את האבטחה. נשתף עוד מידע ככל שיהיה לנו".

ארכיון האינטרנט הוא ארגון אמריקני ללא כוונות רווח, שמאפשר לגולשים לגלוש לעמודי אינטרנט מסוימים של אתרים שונים משנים עברו. הארכיון נוסד ב-1996, מטרתו המוצהרת היא לאפשר "גישה אוניברסלית לכלל הידע" והוא מכיל תיעוד של מאות מיליארדי אתרים. הארכיון כולל חומרים מפרויקטים אחרים, בהם ארכיון התמונות של נאס"א והקטלוג של ספריית ויקיפדיה. רוב הנתונים שעולים אליו נאספים אוטומטית, על ידי מערכות שסורקות את הרשת, אולם הוא מאפשר גם לגולשים לשתף נתונים ולהעלות – וגם להוריד – חומר שנמצא במרחב הדיגיטל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים