קבוצת יעל רוכשת את פעילות קרנליוס במיליוני שקלים

הנרכשת עוסקת באימון והכשרה של מומחי סייבר בישראל

אופיר חזות, סמנכ"ל בכיר בקבוצת יעל

קבוצת יעל רכשה את פעילות קרנליוס (KERNELiOS), מרכז האימון וההכשרה לתחומי הסייבר בישראל. היקף הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותה במיליוני שקלים. זו הרכישה הרביעית של קבוצת יעל בעולמות הגנת הסייבר.

כחמישים עובדי ועובדות הנרכשת מכשירים מדי שנה מאות עובדי ארגונים, צעירים משוחררי צבא ואחרים, למקצועות הסייבר. הפעילות נערכת בשני מרכזים – בהרצליה ובראשון לציון, וכוללת הכשרות פרקטיות במעבדות ייחודיות וקורסים אינטנסיביים בעולמות הסייבר ועולמות טכנולוגיים נוספים, כולל ליווי בפועל של בוגרי הקורסים להשמה, בתפקידים שונים בתעשייה.

קרנליוס הוקמה ב-2014 בידי איתי לוי ויוסי כהן-ארזי, שניהם יוצאי מערכת הביטחון.

בין היתר, שימש כהן-ארזי כאחראי על כל מערך הפיירוולים במשרד החוץ, שהתפרס על פני כ-120 נציגויות ברחבי העולם, ובמסגרת זו עסק, בין השאר, בהכשרת אנשי סייבר בארץ ובעולם. לוי, שעבד לצדו של כהן-ארזי בתפקידי סייבר משמעותיים במשרד החוץ, צבר שנות ניסיון רבות בהגנת סייבר במגזרים הממשלתי, הפיננסי והפרטי.

החברה מתמחה באימונים מעשיים בעולם הסייבר בארץ ובחו"ל, וככזו, היא מספקת מענה למחסור באנשי מקצוע רלוונטיים, שהולך וגדל מדי שנה.

ב-2018 הקימה החברה הנרכשת מטה פעילות בניו-יורק, לטובת הרחבת פעילותה בחו"ל.

קרנליוס אימנה, הכשירה והסמיכה עד היום בישראל אלפי לוחמי סייבר. אלה השתלבו בתפקידי הגנת סייבר בחברות רבות, ביניהן צ'ק פוינט, בינת, אינטל, אמדוקס, בזק, מגדל, פלאפון, פרטנר, רפאל והבנק הבינלאומי, וכן בשורה של גופים ממשלתיים וגופי בטחון, ביניהם משרד החוץ, משרד ראש הממשלה ושירותי הביטחון.

"בקרנליוס מודגש הקשר בין ההכשרה לבין מה שנדרש בפועל", אמר אופיר חזות, סמנכ"ל בכיר בקבוצת יעל, "ההכשרות, המועברות בידי מומחי סייבר והדרכה, מדגישות את החלקים המעשיים בתחום. החזון שלנו הוא הכשרת דור העתיד בעולמות הסייבר והענקת ידע מעשי לתלמידים שיהוו גורם ידע מרכזי, בכל ארגון בו יועסקו בעתיד. בפעילות החדשה שלנו, נשלב מומחי הסייבר משתי החברות, נעניק מקצוע שנחשב היום לקריטי בישראל ובעולם, נספק ערך מקצועי משמעותי וליווי לתעסוקה".

בינואר השנה רכשה קבוצת יעל את חברת הענן אופסגורו (OpsGuru), בעסקה בשווי מיליוני שקלים. הנרכשת, שותפת Premier של גוגל ושל AWS, מתמחה בליווי פרויקטים גדולים של גופים ציבוריים וגופי אנטרפרייז במעבר לענן הציבורי ובתחזוקת תשתיות IT על גבי פלטפורמות הענן השונות.

בינואר 2023, רכשה יעל את קונסיינטה (ConSienta). היה זה האקזיט הראשון בישראל בתחום באותה שנה. קונסיינטה מתמחה בניהול סיכונים מצד הגורם האנושי. היקפה הכספי של הרכישה מוערך במיליוני שקלים. קונסיינטה הוקמה ב-2017 על ידי גיא דגן וצחי שטראוס, המשמשים כמנכ"לים משותפים של החברה. היא פועלת בעולם מודעות הסייבר, פיתחה מתודולוגיה המתמקדת בחינוך הגורם האנושי ומספקת פתרון מנוהל ומקיף, שמשלב מומחיות אבטחת סייבר עם תהליכים להטמעת מודעות בתחום. הפתרון שלה מטפל במודעות הארגון והגורם האנושי שבו, תוך התאמה לצרכים ולייחודיות של כל מגזר וארגון. עובדי החברה מספקים לארגונים מערכי הדרכה והסברה, מסייעים להטמעת תוכניות מודעות לעובדים בארגונים, עורכים תרגולים של הנהלות ודירקטורים ומכינים אותם למצבי קיצון.

הייתה זו הרכישה השלישית של קבוצת יעל בעולמות הגנת הסייבר. בינואר 2022 היא רכשה במיליוני שקלים את Triad Security, שעוסקת בייעוץ בעולם הסייבר. את הרכישה אז הובילה סמארטסופט (Smartsoft), זרוע אבטחת המידע של יעל, והיא מאפשרת לקבוצה להציע לגופי אנטרפרייז בארץ ובחו"ל ניהול של פרויקטי אבטחה גדולים ומורכבים, הכוללים, בצד הכלים והפתרונות, ייעוץ וליווי מקצועיים באופן שוטף בתחומי אבטחת המידע והסייבר. סמארטסופט עצמה, שהתמחתה בפתרונות אבטחת מידע מתקדמים, נרכשה על ידי קבוצת יעל ב-2017.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים