האם יש באזורכם סיבים אופטיים? התשובה באתר משרד התקשורת

בהמשך להשקת המערכת המקוונת לכיסוי סלולרי, משרד התקשורת השיק היום (ג') מערכת מקוונת נוספת לתועלת הציבור - הפעם בנושא פריסת הסיבים האופטיים בכל כתובת בישראל

מפה של פריסתם בישראל עלתה למשרד התקשורת. סיבים אופטיים.

משרד התקשורת מציע החל מהיום (ג') מידע חיוני לציבור בדבר פירסת טכנולוגיית הסיבים האופטיים ברחבי המדינה. מערכת חדשה שהושקה הבוקר באתר משרד התקשורת, מאפשרת לגולשים לבדוק על גבי מפה הִדּוּדִית (אינטראקטיבית) האם בניין מסוים מונגש לסיבים אופטיים, דבר שעתיד לסייע להם בבחירה מושכלת בשדרוג תשתית האינטרנט.

כך זה עובד: נכנסים לאזור השקיפות באתר משרד התקשורת, בוחרים באזור העניין (ישוב/רחוב/כתובת) ומקבלים את הבניינים המונגשים לסיבים באזור זה, ואת החברות המספקות תשתיות סיבים.

המערכת שהושקה באתר המשרד, מתבססת על דיווחים עדכניים של חברות התשתית. עד כה הונגשו למעלה מ-90% אחוזים ממשקי הבית בישראל לסיבים אופטיים.

מפת הסיבים שהושקה היום, מצטרפת למפת שיקוף אתרי הסלולר שהושקה לפני מספר חודשים באתר משרד התקשורת.

מהמשרד נמסר כי הוא פועל ליצירת מערכת דיווחים אוטומטית של חברות התשתית בישראל, כולל מפת כיסוי (פרדיקציה) בסלולר, כך שמפת תשתיות התקשורת תשתפר ככל שהדיווחים יקלטו בצורה אוטומטית. לדברי המשרד, מדובר בשקיפות מלאה שתגביר את התחרות בשוק ותאפשר בחירה צרכנית מושכלת.

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי.

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי. צילום: דוברות משרד התקשורת

"השקיפות הזו איננה רק חשיפת מידע – היא מפתח לשוק חופשי"

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "הבטחתי, ואנחנו מקיימים: שקיפות מלאה שתיתן לציבור כלים אמיתיים ותחרותיים. השקיפות הזו איננה רק חשיפת מידע – היא מפתח לשוק חופשי, לשירות איכותי יותר ולצמצום פערי תשתיות התקשורת בין המרכז לפריפריה. המערכת החדשה מצטרפת למהלכים שאנחנו מובילים לחיזוק ולשדרוג תשתיות התקשורת בישראל, שיקנו לכל אזרח את הזכות ליהנות מתקשורת מתקדמת, מהירה ואמינה בכל מקום בארץ. ישראל מתחברת".

מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש: "אנו במשרד התקשורת מאמינים כי שקיפות היא המפתח לקידום תחרות הוגנת ולשיפור השירות. המערכת החדשה לא רק מספקת מידע חיוני לצרכנים, אלא גם מעודדת את חברות התקשורת להאיץ את פריסת תשתיות הסיבים ולהרחיב את הכיסוי שלהן. אני מזמינה את הציבור להיכנס לאתר משרד התקשורת ולהשתמש במערכת החדשה. ככל שהשימוש במערכת יגבר, כך נוכל לשפר ולדייק את המידע המוצג בה. נמשיך לפעול למען הצרכנים".

לחיפוש המידע על אזורכם, ניתן להיכנס לדף הייעודי באתר משרד התקשורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים