מחקר חדש של סיילספורס: רק 11% מהארגונים יישמו AI באופן מלא

לפי החברה, אתגרי אבטחת מידע וניהול הנתונים מעכבים את האימוץ ● למרות הממצא, 84% מהמנמ"רים מאמינים שהבינה המלאכותית תהיה מהפכנית עבור העולם כפי שהיה האינטרנט

ארגונים לא ממהרים לאמץ אותה אל חיקם. הבינה המלאכותית.

רק 11% מהמנמ"רים יישמו את טכנולוגיית הבינה המלאכותית באופן מלא בארגונם, כאשר האתגרים המרכזיים שמונעים זאת הם אבטחת מידע וניהול נתונים. למרות זאת, 84% מהמנמ"רים מאמינים שה-AI תהיה מהפכנית כמו האינטרנט.

ממצאים אלו עולה מסקר חדש של סיילספורס (Salesforce) בקרב 150 מנהלי מערכות מידע בחברות עם 1,000 עובדים ויותר. מהמחקר עולה גם כי מנמ"רים משקיעים פי 4 יותר בתשתיות נתונים מאשר בבינה מלאכותית, ומתמודדים עם אתגרים נוספים, כמו ציפיות לא ריאליות של בעלי העניין ותיאום בין מחלקות הארגון. המנמ"רים מחפשים תמיכה מעמיתיהם בתעשייה ומדווחים על פערי ידע בטכנולוגיה, המתקדמת בקצב מהיר.

בנוסף לאתגרים הטכניים, מנמ"רים מתמודדים עם לחצים פנימיים וחיצוניים להוכיח את הערך של הבינה המלאכותית בארגון. 68% מהמנמ"רים מדווחים שבעלי העניין מצפים לתשואה על ההשקעה (ROI) בטווח זמן לא סביר, מה שמוביל לעיכובים ביישום טכנולוגיות AI רחבות היקף. מנגד, תחומים כמו שיווק ושירות לקוחות נתפשים כבעלי הפוטנציאל הרב ביותר לשימוש בטכנולוגיה, אך אינם תמיד מוכנים לכך, בשל מחסור במיומנויות והכשרה מתאימה. מנמ"רים מזהים את הצורך ביישום AI באופן מדורג וממוקד, לעיתים באמצעות פרויקטי פיילוט שמציגים את יכולות הטכנולוגיה לפני הרחבה לארגון כולו.

המנמ"רים חשים חובה התעדכן תדיר בטכנולוגיות החדשות

המנמ"רים מדגישים את חשיבות שיתוף המידע והניסיון עם עמיתיהם בתעשיות אחרות, כדי להתמודד עם הקשיים המשותפים. הטכנולוגיה המתפתחת במהירות יוצרת פערי ידע, ומנמ"רים מרגישים שעליהם להתעדכן כל הזמן בטכנולוגיות חדשות כדי לעמוד בציפיות. 61% מהמנמ"רים חשים לחץ לדעת יותר על בינה מלאכותית, כאשר רובם סומכים לשם כך על קולגות, ולא רק על ספקים או אנליסטים טכנולוגיים.

מעבר לאתגרים הטכניים והעסקיים, המנמ"רים נדרשים להתאים את אסטרטגיות הבינה המלאכותית לצרכים הייחודיים של כל מחלקה בארגון. למרות שהפוטנציאל לשיפור תהליכים בעזרת AI ברור יותר במחלקות כמו שיווק ומכירות, תחומים אלו עלולים להיות פחות מוכנים ליישום בפועל, עקב חוסר מיומנויות או חשש מהטכנולוגיה. לעומת זאת, תחומים כמו שירות לקוחות, שיכולים להפיק תועלת מהבינה המלאכותית, לא תמיד נלהבים לאמץ אותה. כך, נדרשת גישה מותאמת, שבה מנמ"רים מתמקדים בפרויקטים קטנים שמדגימים את הכוח של AI, כדי לבנות אמון ולהרחיב את היישום.

לפי חוקרי סיילספורס, אחד המחסומים המשמעותיים לאימוץ בינה מלאכותית הוא האבטחה. מנמ"רים חוששים מאיומי אבטחת מידע הקשורים לשימוש במודלים של בינה מלאכותית, במיוחד כאשר מדובר בהעברת מידע רגיש דרך מערכות לא מאובטחות.

חברות נדרשות להבטיח כי תשתיות האבטחה שלהן מספיק חזקות ומתקדמות כדי להתמודד עם האתגרים הללו. בנוסף, איכות ונגישות הנתונים הופכות לקריטיות, שכן מודלים של AI זקוקים לנתונים אמינים ועדכניים כדי לתפקד באופן מיטבי.

"למנהלים יש הזדמנות ייחודית להטמיע את ה-AI בארגוניהם ולהראות לעובדים הסקפטיים שהטכנולוגיה יכולה לסייע – ולא להפריע – לעבודתם. הכשרה אפקטיבית היא חיונית כדי להקנות לעובדים את הכלים, הכישורים וההנחיות הדרושים ליצירת ערך אמיתי, כך שהארגונים יוכלו להתחיל לסמוך על הבינה המלאכותית ולהאמין ביכולות שהיא מביאה", אמר ג'ף אמן, EVP & GM, ב-Salesforce Industries.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים