מנכ"ל AWS הודיע לעובדים: חוזרים למשרד לשבוע מלא

"אם יש מי שפשוט לא עובדים טוב בסביבה הזו ולא רוצים, זה בסדר, יש חברות אחרות", אמר מאט גרמן ● "אנו רוצים להיות בסביבה שבה עובדים יחד", אמר והוסיף: "אני די נרגש מהשינוי הזה, אבל יודע שלא כולם כך"

בישר לעובדים על שינוי משמעותי במדיניות העבודה. מנכ"ל AWS, מאט גרמן.

הקורונה עזבה את הבניין – כך לפחות לפי הכרזה חדשה אחרונה של מנכ"ל AWS, מאט גרמן, שבישר לעובדיו באחרונה על שינוי משמעותי בנורמות העבודה שהכתיבה המגיפה, ואשר נותרו בארגונים רבים, לפחות חלקית, מאז שהפנדמיה הסתיימה.

גרמן, האמון על זרוע מחשוב ענן של אמזון (Amazon), הודיע ​​לעובדיו ביום ג' השבוע שעליהם לשוב לעבודה מהמשרדים חמישה ימים בשבוע, החל מינואר 2025. השינוי, כך לטענת גרמן, מתקבל יפה בקרב תשעה מתוך עשרה עובדים שעימם שוחח. אולם, מאחר שהוא מעריך שתשמע גם ביקורת על המהלך מצוות העובדים הגדול, אשר התרגל לסידורי עבודה גמישים ולעבודה מרחוק, לרוב מהבית, גרמן הקדים והודיע כי "אם יש מי שפשוט לא עובדים טוב בסביבה הזו (המשרדית – ג"פ) ולא רוצים, זה בסדר, יש חברות אחרות בסביבה". בעצם מנכ"ל AWS אמר בזאת שמי שאינו מעונין לשוב למשרד – יאלץ למצוא לו מקום עבודה אחר.

"אנחנו רוצים להיות בסביבה שבה אנחנו עובדים יחד", הסביר המנכ"ל את הסיבה לשינוי המדיניות, הכרוכה ברצון החברה ליותר אינטראקציה בלייב בין מועסקיה. "אני די נרגש מהשינוי הזה, אבל יודע שלא כולם כך", המשיך ואמר המנכ"ל, כפי שציטטה אותו רויטרס.

גרמן אמר גם כי במסגרת המדיניות ההיברידית הנוכחית של שלושת ימי העבודה מהמשרד, "לא באמת השגנו שום דבר, כאילו לא הספקנו לעבוד יחד וללמוד אחד מהשני", וזאת משום שהעובדים מהצוותים לא נפגשו כלל לעיתים, כשכל אחד מהם הגיע למשרד בימים שונים.

נזכיר כי המגמה לאפשר עבודה מרחוק החלה כאשר חברות ביקשו להסתגל ולהמשיך את פועלן ברציפות במהלך המגיפה העולמית, ומצב זה אילץ ארגונים רבים לעבור לפעילות מקוונת. השינוי הפתאומי הזה נתפש בתחילה כפתרון זמני, אך ככל שחלף הזמן, חברות רבות זיהו את היתרונות של מודלי עבודה היברידיים ומרוחקים, והדבר הוביל לשינוי ארוך טווח בתרבות העבודה.

עם זאת, לא כל החברות מעוניינות כיום להמשיך במדיניות זו, וההצהרה האחרונה של גרמן מאירה היבט של צורך בחברות לחזור לשיתופי פעולה קבוצתיים במרחב הפיזי. ספציפית, הצהרה זו מחזקת את המחויבות של אמזון לטפח עבודה שיתופית, שגרמן מאמין שהיא חיונית להנעת חדשנות.

עובדי AWS נהרו לקבוצת סלאק נגד המדיניות החדשה

המדיניות החדשה של AWS זכתה לתגובות רבות – דיווחים מצביעים על כך שכ-37,000 עובדי זרוע מחשוב הענן של אמזון הצטרפו לערוץ סלאק (Slack) פנימי, הדוגל בהמשך מתן אפשרויות לעבודה מרחוק. בערוץ טענו אנשי צוותים רבים כי הפרודוקטיביות והאיזון שלהם בין העבודה לחיים השתפרו בהסדרים ההיברידיים, וחלקם טענו כי החזרה למשרדים היא פשוט צעד לאחור עבורם ועבור החברה.

יצוין כי אמזון אינה חברת הטק היחידה העוסקת בהערכה מחדש של מדיניות העבודה מרחוק שלה. ענקיות טכנולוגיה אחרות, כמו גוגל ומיקרוסופט, פועלות גם הן בתוך תנודה בין גישות שונות בנדון – גמישות מחד וצורך בהגעת העובדים למשרדים מאידך. בעוד שחברות מסוימות נטו למודלים היברידיים, המאפשרים לעובדים לעבוד מרחוק חלק מהשבוע, אחרות היו יותר קרובות להלך רוחה של AWS בנוגע ליתרונות של אינטראקציה פנים אל פנים בטיפוח תרבות יותר דינמית ומתקשרת בין העובדים.

גוגל למשל עודדה עובדים לחזור למשרד לכמה ימים בשבוע, תוך שהכירה בכך שיצירתיות וספונטניות לעתים קרובות פורחות בעבודה מרחוק. באופן דומה, מיקרוסופט הטמיעה סידורי עבודה גמישים, אבל זאת בתוך הדגשת החשיבות של שיתוף פעולה פיזי בין העובדים לשם פיתוח פתרונות חדשניים.

דווקא אמזון, שהיא המעסיקה הפרטית השנייה בגודלה בעולם אחרי וולמארט (Walmart), נקטה לאורך השנים שחלפו מתום המגיפה קו נוקשה יותר לגבי החזרה למשרדים לבעלי תפקידים מסוימים. זאת בעוד שכאמור, רבות ממתחרותיה הטכנולוגיות הגדולות, כמו גוגל ומיקרוסופט שכבר הזכרנו, ולמשל חברת מטא, המשיכו במדיניות שמכתיבה למועסקים הגעה של יומיים או שלושה למשרדיהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים