היריבות אינטל ו-AMD הכריזו על שת"פ – במה מדובר?

עידן הבינה המלאכותית, כמו גם ההתחזקות של אנבידיה וקוואלקום, כל אחת בתחומה, הם הגורמים לצעד המפתיע, שאינו מבשר עצירת היריבות הטכנולוגית בין חברות הענק

הכריזו על שת"פ אבל גם ימשיכו להתחרות זו בזו. אינטל ו-AMD.

אינטל ו-AMD, שתי היריבות המרות בשוק המעבדים המבוססים על ארכיטקטורת x86, הכריזו במהלך החג על שיתוף פעולה חדש בדמות קבוצת ייעוץ לתחום ה-x86. זה לא אומר שהשתיים הופכות כעת לחברות הכי טובות, ושתיהן ימשיכו להציע פיתוחי מעבדים שונים שמבוססים על המיקרו ארכיטקטורות ותהליכי הייצור המתקדמים שלהן, אבל הן כן רוצות ליצור בסיס משותף יותר – וברור שעידן הבינה המלאכותית, וההתחזקות של אנבידיה וקוואלקום, כל אחת בתחומה, הם הגורמים לצעד הזה.

לפי החברות הן רוצות, "קבוצה שתתמקד בזיהוי דרכים חדשות להרחבת האקוסיסטם של x86, על ידי יצירת תאימות בין פלטפורמות, באמצעות פישוט פיתוח התוכנה ומתן פלטפורמה לזיהוי צרכים ותכונות ארכיטקטוניות ליצירת פתרונות חדשניים וניתנים להרחבה לעתיד".

סוג חדש של תקנון לתחום ה-x86

המטרות מאחורי היוזמה הן ליצור סוג חדש של תקנון, כדי שהתוכנה המפותחת לסביבת ה-x86 תהיה עקבית יותר, עם ממשקים ברורים יותר, ולא משנה באיזה מעבד של איזו חברה משתמשים. זה יעזור, כך מעריכים בחברות, לשילוב מהיר ומדויק יותר של יכולות חדשות במערכות ההפעלה, ביישומים וגם בממשקי הפיתוח.

הקבוצה הראשונית גם כוללת רשימה ארוכה של חברות תוכנה, יצרניות שבבים וגם יצרניות מחשבים מובילות. היא כוללת את ברודקום, גוגל, HP, HPE, לנובו, אורקל, רד האט וגם את מיקרוסופט – שכזכור הייתה אחד הגורמים העיקריים לפריצה של קוואלקום לתחום המחשוב האישי המודרני המבוסס על Windows.

שניים מהשמות הכי בולטים ברשימת המייסדים הן טים סוויני, מנכ"ל אפיק גיימס, ולינוס טורבאלדס, האיש שפיתח את הקרנל של לינוקס.

"אנו נמצאים על סף אחד השינויים המשמעותיים ביותר בארכיטקטורת ה-x86 ובאקו-סיסטם מזה עשרות שנים – עם רמות חדשות של התאמה אישית, תאימות ומדרגיות הנדרשות, כדי לענות על צורכי הלקוחות הנוכחיים והעתידיים. אנו עומדים בגאווה יחד עם AMD והחברים המייסדים של קבוצת הייעוץ הזו לעתיד המחשוב, ואנו מעריכים מאוד את התמיכה של כל כך הרבה מנהיגים בתעשייה", אמר פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל.

"הקמת קבוצת הייעוץ של x86 תבטיח שהארכיטקטורה תמשיך להתפתח כפלטפורמת המחשוב המועדפת עבור מפתחים ולקוחות כאחד. אנו נרגשים לספק כיוון לגבי שיפורים ארכיטקטוניים עתידיים ולהרחיב את ההצלחה המדהימה של x86 לעשרות שנים קדימה", אמרה ליסה סו, יו"ר ומנכ"לית AMD.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים