מפיץ המידע הכוזב על שחרור החטופים – נחקר ושוחרר

החשוד, תושב כ"ס, כוכב טיקטוק המכונה thesahdow7000, נשלח למעצר בית בן חמישה ימים והסמארטפון שלו הוחרם ● במקביל - טיקטוק מסרה אמש כי חשבונו, בעל יותר מ-50 אלף העוקבים - נחסם

שוחרר למעצר בית. החשוד בהפצת שמועות השווא על שחרור החטופים מעזה.

חשוד (33) מכפר סבא (במקור מטייבה) – שהיה טיקטוקר שכינויו theshadow7000, אשר אחריו עקבו כחמישים אלף בני אדם – שוחרר למעצר בית, וזאת לאחר שנחקר בסוף השבוע משום שזוהה כדמות בולטת שלכאורה עומדת מאחורי הפצת שמועות כוזבות ומכאיבות על חילוץ חטופים מרצועת עזה.

החקירה התנהלה ביחידת הסייבר בלהב 433 של משטרת ישראל, והחשוד שוחרר בעקבותיה למעצר בית בן חמישה ימים, בנוסף הסמארטפון שלו הוחרם. המשטרה ייחסה לו עבירות של פרסום מידע כוזב שעלול לעורר פחד ובהלה בקרב הציבור, כשעונש המאסר על העבירה המסוימת יכול להגיע לשלוש שנים.

במהלך סוף השבוע עשו להן כנפיים השמועות הדרמטיות על שחרור חטופים מעזה עקב מבצע חשאי, והרשתות החברתיות הוצפו בהן, דבר שגרם למשפחות החטופים טלטלה רגשית גדולה. הסערה סביב המידע הכוזב הביא את דובר צה"ל לצאת במהלך השבת בשלוש הודעות שונות לציבור, שבהן נמסר שוב ושוב כי אין בשמועות המסוימות כל אמת. "לא חולצו חטופים", ו-"השמועות לא מבוססות, והן פוגעות במשפחות החטופים", הבהיר דניאל הגרי לישראלים, אלא שהמידע השקרי שהופץ המשיך "לחגוג".

המדיה החברתית הוצפה בפרטים על החילוץ שלא היה

"החילוץ נמשך שלוש שעות והיה מרגש מאוד", טען thesahdow7000 בפוסטים לפני מעצרו. בסרטון שהעלה לטיקטוק הוא גם הכביר והעיד כי "30 משפחות חטופים הוזעקו לבתי החולים". 

לאחר הפצת השמועות הכוזבות, טיקטוק בישרה אמש כי חסמה את חשבונו של החשוד, שאחריו עקבו כ-50,000 משתמשים, וזאת עקב התוכן הכוזב שהפיץ. "הפצת מידע מוטעה אסורה בפלטפורמה", נמסר מהחברה.

בחקירתו, כך נודע, טען החשוד כי פעל "בתום לב", והוסיף כי המידע על החילוץ הגיעו אליו מאדם אחר. מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכת ונשקלת העמדת החשוד לדין. לאחר סיום החקירה, התיק יועבר ליחידת התביעות לשם קבלת החלטה בנוגע להגשת כתב אישום.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shay Albag (@shay.albag)

המקרה מהווה תזכורת לכך שפרסום מידע שגוי יכול לגרום לפגישה רגשית חמורה במשפחות החטופים, שנמצאות כבר במצב בלתי נסבל. אחת מבנות המשפחה, שי אלבג, אחותה של התצפיתנית החטופה לירי אלבג, שיתפה את תחושותיה הקשות באינסטגרם וכתבה: "כל לילה זה לא באמת לילה עם שינה, אבל אתמול זה היה עוד לילה מלא שמועות – שפשוט חצי ממנו ישבתי וחיכיתי ליד הדלת. זה התחיל משמועות שכבר קפצתי בציפייה שלירי שלי חוזרת, והמשיך לחרדה שאולי קרה משהו נורא".

אלבג הוסיפה ופנתה לציבור הישראלי: "בבקשה אל תפיצו שמועות שפוגעות בנו המשפחות. גם אם יש בדבר אמת, אנחנו לא צריכים לשמוע את זה דרך הטלגרם או אנשים זרים. בשורות טובות בקרוב. אמן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים