ארה"ב: האקרים סינים תקפו את הטלפונים של טראמפ, סגנו והאריס

גורם אמריקני רשמי אישר כי בין קורבנות האירוע נכללו המועמד לנשיאות של המפלגה הרפובליקנית וסגנו, ש-"היו בין כמה אנשים בממשל ומחוצה לו, שמספרי הטלפון שלהם הותקפו באמצעות חדירה למערכות של וריזון"

שוב הותקפו בסייבר. דונלד טראמפ וקמלה האריס, המתמודדים על נשיאות ארה"ב.

האקרים סינים תקפו את הטלפונים של דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות, וסגנו המיועד, הסנאטור ג'יי די ואנס, כחלק ממסע ריגול רחב היקף שהממשל האמריקני חוקר, כך פורסם בסוף השבוע.

בשבוע שעבר עודכן הקמפיין של טראמפ על הפריצה האפשרית. לא ברור אל איזה מידע, אם בכלל, השיגו ההאקרים גישה. הנשיא לשעבר משתמש לעתים קרובות ב-iPhone האישי שלו, כדי לפרסם פוסטים ברשתות החברתיות, לבצע שיחות טלפון ולשלוח הודעות טקסט למיליארדרים ולמחוקקים. כלל הקשרים והתקשורות הללו הם נכסים שיריבים זרים להוטים לשים עליהם את ידיהם. בנוסף, ייתכן שהאקרים הצליחו לגשת לנתוני מיקום.

ממה שידוע עד כה, כ-40 איש נפגעו מהריגול הסיני בסייבר: נתוני השיחות והטקסט הלא מוצפנים שלהם נקצרו, ככל הנראה. מסע הריגול פגע בלפחות 10 ספקיות תקשורת. לצד טראמפ ו-ואנס, בכירים אמריקנים נוספים היו אף הם בין המטרות.

ה-FBI אישר כי "ממשלת ארה"ב חוקרת גישה לא מורשית לתשתיות טלקומוניקציה מסחריות – על ידי גורמים הקשורים לרפובליקה העממית של סין".

"לאחר שהבולשת זיהתה פעילות זדונית ספציפית המכוונת למגזר, היא ו-CISA (הסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות), הודיעו מיד לחברות שנפגעו, העניקו סיוע טכני ושיתפו במהירות מידע – כדי לסייע לקורבנות פוטנציאליים אחרים. החקירה נמשכת". לא נמסר מי היה היעד של הפעילות הסינית, או כיצד הם הותקפו. הניו יורק טיימס, שדווח בראשונה על התקרית, ציטט גורם רשמי שאישר כי בין הקורבנות היו טראמפ וסגנו, ש-"היו בין כמה אנשים בממשל ומחוצה לו, שמספרי הטלפון שלהם הותקפו באמצעות חדירה למערכות של וריזון (Verizon)".

דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן סירב להגיב מעבר להודעת הבולשת.

מ-וריזון נמסר כי "החברה מודעת לכך ששחקן מתוחכם ביותר, של מדינת לאום, פגע בכמה ספקיות תקשורת אמריקניות כדי לאסוף מודיעין. יחד עם רשויות אכיפת החוק הפדרליות, עמיתים בתעשייה ומומחי סייבר צד שלישי, אנו פועלים כדי לתקן כל השפעה פוטנציאלית. מדובר בחקירה פעילה ואין לנו תגובה נוספת בשלב זה".

כולם רוצים להתערב בסייבר בבחירות בארה"ב

החדשות על הריגול בסייבר והפריצות מגיעות לאחר שבאוגוסט האחרון פרסמנו כי בכירים בקמפיין של הנשיא לשעבר היו על הכוונת של האקרים איראנים מוקדם יותר הקיץ, ומערך האבטחה על טראמפ תוגבר לאחר איומים על חייו מצד איראן.

ביולי מסר ה-FBI כי חלק מהחומר שנפרץ מהקמפיין של טראמפ נשלח למיילים אישיים של אנשי צוות בקמפיין של הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, גם כתבים בכלי תקשורת כמו פוליטיקו הצטרפו לדיווחים אלו.

עוד באוגוסט דיווח אתר פוליטיקו כי America First Policy Institute, מכון חשיבה שמרני המקורב לקמפיין טראמפ, היה יעד למתקפת סייבר שאפשר שהיו מעורבים גם בה בשחקנים זרים.

מומחים הביעו חשש כי מדובר רק ב"חשיפה מועטה ביותר" של פעילות ההאקרים הסינים, בארה"ב ומחוצה לה. לדבריהם, "זה מדאיג במיוחד בהתחשב בכמות הגדולה של נתונים פוטנציאליים שההאקרים השיגו גישה אליהם… זה רע – וזה לא נגמר כאן".

הוול סטריט ג'ורנל דיווח ביום ו' האחרון כי אותם האקרים תקפו אנשים הקשורים לקמפיין הנשיאותי של קמלה האריס, סגנית נשיא ארה"ב.

מומחים ציינו כי סביר להניח שהפריצה העניקה להאקרים, לכל הפחות – גישה למטא-נתונים, על מי המועמדים דיברו ומתי. הם הוסיפו כי באופן תיאורטי, המבצע עלול היה לחשוף נתונים רגישים עוד יותר, כמו תוכן של שיחות קוליות, או טקסטואליות, לא מוצפנות, אם כי היקף הגישה של ההאקרים אינו ברור. אלא שגם מטא-דאטה עלולה לספק לפצחנים פרטים רגישים על אנשי הקשר של המועמדים, ואלו יכולים לשמש למבצעי השפעה או למאמצי ריגול נוספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים