דל מוכרת את סקיורוורקס לסופוס ב-859 מיליון דולר במזומן

דל רכשה את סקיורוורקס ב-2011, תמורת 612 מיליון דולר, וב-2016 הנפיקה אותה בבורסה ● בעקבות רכישת הענק של EMC, דל שקלה כמה פעמים למכור את סקיורוורקס, המתמחה בזיהוי איומי סייבר

רכשה את סקיורוורקס מ-דל. סופוס.

סופוס (Sophos) תרכוש את סקיורוורקס (Secureworks) תמורת 859 מיליון דולר, במזומן. הרכישה אמורה להיסגר בתחילת 2025. 

סקיורוורקס נמצאת בבעלות דל (Dell Technologies) וסופוס נמצאת בבעלות תומא בראבו (Thoma Bravo).

בעלי המניות של הנרכשת – ובראשם דל, המחזיקה בכ-83% מהנרכשת – יקבלו 8.50 דולר למנייה במזומן. נתון המשקף פרמיה של 28%. דל מנסה למכור את סקיורוורקס זה זמן.

"מיזוג שתי החברות", נמסר, "יספק פתרונות מתקדמים של זיהוי ותגובה מנוהלים (MDR) ופתרונות זיהוי ותגובה מורחבים (XDR) עבור הלקוחות. החברה המשולבת תספק בקרות אבטחה, בינה מלאכותית, מודיעין איומים וצוותים בעלי מומחיות של עשרות שנים באבטחת סייבר… סיכוני הסייבר ממשיכים להסלים, והם מונעים על ידי סביבה משתוללת של פושעי סייבר ולחצים גיאופוליטיים גלובליים. שתי החברות חולקות היסטוריה ארוכה של מודיעין איומים, פעולות אבטחה, תגובה לאירועים ויכולות מוצרי אבטחה חדשניות, המסייעות לארגונים להביס יריבים אלה".

"שילוב פתרונות האבטחה יחזק את מעמדנו בשוק"

ג'ו לוי, הנשיא והמנכ"ל הזמני של סופוס.

ג'ו לוי, הנשיא והמנכ"ל הזמני של סופוס. צילום: יח"צ

לפי ג'ו לוי, מנכ"ל סופוס, "שילוב פתרונות האבטחה של שתי החברות יחזק את מעמדנו בשוק ויספק תוצאות טובות יותר לארגונים בכל הגדלים ברחבי העולם. הרכישה מהווה צעד משמעותי במחויבות שלנו לבניית עתיד דיגיטלי בטוח יותר לכולם".

הרכישה תביא לסופוס כמה יכולות נוספות בעולם האבטחה: ניטור זיהוי ותגובה (ITDR), הדור הבא בעולם ניהול אירועי אבטחה (SIEM), אבטחת טכנולוגיה תפעולית (OT) ותעדוף משופר לסיכוני פגיעויות.

וונדי תומאס, מנכ"לית הנרכשת, אמרה כי "היצע פתרונות אבטחת נקודות הקצה, הענן והרשת של סופוס, בשילוב MDR ו-XDR – הם בדיוק מה שארגונים מחפשים כדי לחזק את האבטחה שלהם ולהיות טובים יותר מהיריבים".

קרן ההון-סיכון תומא בראבו רכשה את סופוס בתחילת 2020, בעסקה שכולה מזומן, תמורת 3.9 מיליארד דולר. 

תומא בראבו היא קרן הון פרטית, הממוקדת במגזר התוכנה ושירותי הטכנולוגיה. היא ביצעה יותר מ-230 עסקות תוכנה בשווי של יותר מחצי טריליון דולרים מאז 2003. בבעלותה עשרות חברות, ביניהן, חברות אבטחת סייבר בשווי של כ-50 מיליארד דולר.

ההיסטוריה של החברות המעורבות

סופוס היא חברה בריטית, שהחלה לייצר את מוצרי האנטי וירוס וההצפנה הראשונים שלה ב-1985.

ב-2010 נרכשה סופוס על ידי חברת השקעות תמורת 830 מיליון ד'. חמש שנים לאחר מכן היא גייסה חצי מיליארד דולר והנפיקה בבורסה בלונדון, לפי ערך של 1.6 מיליארד ד'. היא נמכרה לתומא בראבו לפי שווי של פי 3.5. בין השאר, הקרן רכשה ב-2018 את אימפרבה הישראלית במקורה, תמורת 2.1 מיליארד דולר. ביולי 2023 תאלס הצרפתית רכשה את אימפרבה ב-3.6 מיליארד דולרים.

בפברואר השנה כריס הגרמן, שהיה מנכ"ל סופוס עשור שנים, עזב את תפקידו במפתיע, ובלא הסבר – ולוי, נשיא החברה, החליף אותו.

באוגוסט השנה פורסם כי דל מחפשת רוכש לחברת האבטחה שבבעלותה, אולם היא לא הצליחה למצוא קונה שישלם לה כ-800 מיליון דולר.

דל רכשה את סקיורוורקס ב-2011, תמורת 612 מיליון דולר, וב-2016 הנפיקה אותה בבורסה. מאז, בעקבות רכישת הענק של EMC, דל שקלה כמה פעמים למכור את סקיורוורקס. מאז רכישת EMC, דל סחבה על גבה חוב של כ-50 מיליארד ד', וצמצמה אותו עם מכירת לא מעט מנכסי ה-IT שלה.

סקיורוורקס הוקמה ב-1998, אז סיפקה מודיעין איומים בסיסי. מוצר הדגל שלה הוא פלטפורמת זיהוי האיומים Taegis SaaS. בשנה שעברה היא עברה שני סבבי פיטורים, של 9% ו-15% מכוח האדם בחברה. בשנים האחרונות החברה עברה שינוי: מספקית של שירותים מנוהלים, לכזו המתמקדת במתן יכולות XDR, גילוי ותגובה מורחבים. למרות הרחבת היצע המוצרים שלה, החברה לא כיכבה פיננסית: מניות סקיורוורקס איבדו יותר משני שלישים מערכן, מאז שהיו בשיאן בספטמבר 2021, זאת כי החברה נאבקה בספקיות אבטחת סייבר גדולות יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים