איך הופכים פגישות קוליות ווידיאו לנכסי נתונים?

מוני בולוצ'ניק, מנהל תפעול ומוצר באודיוקודס, מספר על המערכת שנולדה בעקבות צורך פנימי של החברה, ומאפשרת תמלול וסיכום של פגישות והפיכתן למידע

מוני בולוצ'ניק, מנהל תפעול ומוצר באודיוקודס.

לפעמים, כך מתברר שוב שוב, פתרונות שמציעים חברות כאלו או אחרות לשוק, נולד מתוך צורך פנימי של החברה עצמה. זה נכון גם במקרה של שוק הבינה המלאכותית – ואולי אף יותר: ארגונים רוצים להפעיל את אפליקציות וכלים על סמך אגם הדאטה הכללי של כל הארגון שלהם, ולנצל אותו במלואו כדי להפיק ניתוחים וגם חיזויים, ומידע אמין ומהימן שיכול לסייע לקבל החלטות מודעות.

וזה נכון גם במקרה של אודיוקודס, כפי שתיאר בעצמו מוני בולוצ'ניק, מנהל תפעול ומוצר בחברה, שעלה על בימת האירוע עתיר המשתתפים AI eGOV 2024 – העתיד של הממשל, שנערך בסוף השבוע שעבר, והסביר כיצד אפשר להמיר פגישות וידיאו ואודיו לעוד נכסי נתונים – העוצמה של הקול והבינה המלאכותית לטובת שירות ממשלתי וציבורי טוב יותר.

"המערכת קיימת בגלל, בזכות בעיה משלנו שנתקלנו בה בחברה. זו חברה ציבורית גדולה עם כמעט אלף עובדים, חציים ברחבי העולם וההנהלה יושבת בארץ, אבל להנהלה שלנו הייתה בעיה – מידע לא הגיע אליה, או לפחות לא כל המידע. יש כמובן הרבה מאוד פגישות עם גורמים בכל העולם, ולא תמיד בשעה נוחה למעקב מקומי, יש הרבה פגישות בחוץ, והמידע מאותה פגישה לא מגיע והנתונים עליה לא נכנסים למערכת ואי אפשר להבין במדויק מה קרה בפגישה. ומכאן פיתחנו את המערכת, וראינו כמה היא חשובה לנו, וכי אפשר להציע אותה כפתרון תוכנה כשירות גם לגורמים חיצוניים", סיפר בולוצ'ניק.

הוא הסביר, שהסיבה לך היא שאנשים אולי כותבים תקציר במחברת שלהם, או רושמים נקודות שעלו במהלך הפגישה. אבל זה אומר שאדם שלא היה בפגישה בפועל אינו יכול לדעת באמת מה קרה, כי המידע מאותה פגישה לא נשמר בדרך כלל, בטח לא במקום מרכזי, ובטח לא במלואו.

"לכן מאוד קשה להוציא מידע מפגישות, אם בכלל, והמנהלים לעיתים קרובות לא באמת יכולים לדעת מה קרה בפגישה, אבל הבנו שאנחנו כן רוצים את זה, כן רוצים שהמידע הזה יהיה זמין עבורנו במיוחד עכשיו, כדי שנוכל לאמן את מערכות הבינה המלאכותית על המידע שלנו, ואנחנו כמובן רוצים שהוא יהיה שלם", הוא אמר.

הוא גם הזהיר, כי מי שלא התחיל או יתחיל כבר עכשיו בכל מקרה יצטרך לעשות את זה בעתיד, "לכן הגיע הזמן להתחיל להפיק מידע מהפגישות. הרי אם מגיע דואר אנחנו קוראים, אנחנו מתייגים ושומרים, אז למה אנחנו לא עושים את זה גם עם פגישות קוליות? ההחלטה שלנו הייתה להתחיל להתייחס לפגישות כמו לדואר, להקליט אותן באופן אוטומטי, לתמלל אותן באופן אוטומטי ולשמור וכל מה שאפשר להפיק מהן – מפגישות שאנחנו משתתפים אנחנו רוצים סיכום או לקרוא תמלול, וגם עבור פגישות שלא משתתפים בהן ובכל זאת רוצים לדעת מה בדיוק קרה בהן".

בולוצ'ניק ציין, כי המערכת של אודיוקודס תומכת בפגישות של טימז מבית מיקרוסופט וגם בזום, ובקרוב תצורף גם תמיכה עבור תמלול והפקת נתונים גם למיט של גוגל.

"זה מקיף את כל סוגי הפגישות שלנו, וההקלטה עוברת עיבוד כפי שציינתי קודם, ויש אבטחה ושמירה הדוקה על המידע כדי שיוכל לשמש לצורך האימון הפנימי של הארגון, כדי שיהיה שימושי. זה גם כולל הקלטות קוליות שאפשר להקשיב להן שוב, וזה זמין עבור כל העובדים, שיכולים להתבסס על מידע אמיתי שכולו נגיש להם – וזה אומר שמקבלים החלטות יותר טובות והרבה יותר מהירות.

"יש גם נתונים אנליטיים שמאפשר ליעל את השימוש במערכת. זו מערכת שעובדת בענן, אבל מי שצריך משהו ברשת סגורה, כשהכל מותקן באופן מקומי, גם עבורו יש לנו גם פתרון מתאים", הוא סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים