אמת מחשוב מטמיעה ב-ולנס מערכת מבוססת AI של נט-אפ
שחר קן-דרור, מנמ''ר ולנס: "המערכת מסייעת לנו לראות ולהבין את 'התמונה הגדולה' ולחבר בין המשאבים, בעיות אבטחה, ביצועים ובקרת עלויות – עם נראות מלאה"
אמת מחשוב החלה בהטמעת מערכת של נט-אפ (NetApp) בחברת השבבים הישראלית ולנס (Valens), כך נודע לאנשים ומחשבים. היקפו הכספי של הפרויקט – אשר החל בימים אלה וצפוי להסתיים עד סוף 2024 – לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מיליוני שקלים.
ולנס מפתחת שבבים לתעשיית האודיו-וידיאו, לחדרי ישיבות, לתעשיית הרכב, לתחום הרפואה ועוד – לטובת תקשורת מהירה על גבי תשתיות זולות. החברה הוקמה ב-2006 ומונה כ-300 עובדים. משנת 2021 היא נסחרת בבורסת ניו-יורק (NYSE). מטה החברה ומרכז הפיתוח שלה שוכנים בהוד השרון ועל לקוחותיה נמנים מרצדס (Mercedes-Benz), קרסטרון (Crestron), לוג'יטק (Logitech) ואינטל (Intel).
החברה פיתחה את טכנולוגיית HDBaseT לקישוריות מהירה, המאפשרת להפיץ תכני מולטימדיה באיכות אולטרה HD למרחקים ארוכים, של עד 100 מטרים – בלא צורך בדחיסה.
שחר קן-דרור משמש מנמ"ר החברה זה יותר משלוש שנים. בראיון לאנשים ומחשבים הוא אמר כי "מערכות נט-אפ קיימות אצלנו במערך המחשוב זה שנים רבות. המערכות שלה פופולריות בקרב ספקיות השבבים, בשל היכולות בהיבטי ביצועים ושרידות. השרתים אצלנו, כמו אצל רוב ספקיות השבבים, פועלים בעולמות המחשוב עתיר הביצועים, HPC, וירטואליזציה וניהול קבצים".
"לפני שלוש שנים החלטנו להגר את מערכות האחסון שלנו ל-All Flash. מדובר בהגירה לא פשוטה כלל, שכן יש לנו נתונים מאוחסנים בהיקף של כ-3.5 פטה בייט", סיפר קן-דרור. "פרויקט ההגירה הסתיים לפני שנתיים".
"המערכת משרתת את כלל עובדי החברה, ומביטה על האחסון"
"בימים אלה", אמר, "התחלנו בפרויקט חדש לטובת אחסון משופר, במסגרתו אנו משפרים את יכולות
ה-Cloud Insights & Cloud Secure. המערכת מסייעת לנו למפות את התשתיות המורכבות ולקבל מעין 'ראיית רנטגן' לגבי הביצועים והניצול של עומסי העבודה ואנליטיקת השימוש בנתונים. היא מסייעת לנו לראות ולהבין את 'התמונה הגדולה' ולחבר את הנקודות בין המשאבים, בעיות אבטחה, ביצועים ובקרת עלויות – בלי שיש לי 'שטחים מתים' בהם איני יודע מה קורה. כך, אני מקבל נראות מלאה של סביבות הפיתוח, עם יכולת קלה יותר לפתרון בעיות, צמצום רעשי הרקע והפחתת התרעות שווא".
"מניעים נוספים להטמעה", אמר קן-דרור, "הם הצורך לקבל הגנה טובה יותר מפני נעילת הנתונים בשל מתקפות כופרה, לצד הרצון להכניס רכיבי בינה מלאכותית – לטובת ניהול הנתונים באופן יעיל יותר".
הוא הוסיף כי "יתרון נוסף טמון ביכולת המעבר מאתר הייצור לאתר הגיבוי ובחזרה – בקלות, בלחיצת כפתור אחת. זה משפר ומפשט את יכולת ההתאוששות מאסון וההמשכיות העסקית".
קן-דרור סיים באומרו כי "המערכת משרתת את כלל עובדי החברה, ומביטה על האחסון: בודקת את כל מי שניגש לנתונים, מבצעת ניתוח מעמיק, עורכת צילום מצב באופן עצמוני (אוטונומי) ומשחזרת נתונים שנפגעו או אבדו – אם הדבר נדרש".
תגובות
(0)